Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla jokainen tuo vuorotellen kahvipaketin, kuuluuko kahvittoman mielestäsi osallistua tähän?

Vierailija
10.11.2020 |

Aiheuttanut kuulemma suurta selän takana puhumista, kun lisäkseni on pari muuta kahvitonta, emmekä tuo kahvipakettia. Miten on, kuuluuko tuoda, jos ei juo?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää se, ettei kahvi tule työnantajalta.

Vierailija
22/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuovat jokainen vuorollaan teepaketin teenjuojille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa vein omat teepussit ja kaakaojauheen (välillä teki kaakaota mieli). Ja ostin välillä maitoa, kun käytin sitä itsekin vähän. Nykyisessä taukohuone on niin naurettavan pieni, että en vie mitään, enkä juo mitään. Oma vesipullo mukana, se on ainoa, mistä juon. Eikä kukaan ole tullut sanomaan mistään.

Vierailija
24/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Meidän työpaikalla kukaan ei katso kieroon sitä, että kahvia juomattomat eivät osallistu. Olisi eri asia, jos kahvirahoilla ostettaisiin muutakin esim pullaa tai hedelmiä. Ja yhdelle kirjoittajalle, todellakaan ei kaikilla työpaikoilla työnantaja tarjoa kahveja. Missään sairaalassa, jossa olen työskennellyt, ei työnantaja ole kahveja pistouvannut.

Vierailija
25/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kunnallisen työnantajan palvelukseen esim. sairaalaan. Ei kahveja tai edes pikkujouluja työnantajan piikkiin. Jokainen kahvinjuoja tuo paketin kuussa ja niistä pidetään kirjaa. Keikkalaiset ja satunnaiset juojat tiputtavat 20-50 senttiä kupillisesta osaston säästöpossuun.

Toista se on yksityisellä, missä meillä on oma kahvila ja barista valmistamassa juomia tilauksesta.

Vierailija
26/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla puolustushallinnon puolella meillä ainakaan tullut. Johtaja toi joskus ystävällisesti paketin, vaikka ei juonutkaan.

Vierailija
27/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on luulotautinen tai sitten hänen työpaikkansa väki on todella pikkusieluista ja yksinkertaista.

Vierailija
28/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP onko teillä tai jollain tuttavallasi tilanne että vaaditaan näin? Miksi ihmeessä kahvittoman pitäisi muiden juominkeja kustantaa?

Vierailija
29/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kunnalla töissä ja kyllä meillä työnantaja maksaa kahvit ja teet ja maidot.

Vierailija
30/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkishallinnon puolella taitaa olla lähes aina niin, että työnantaja ei tarjoa kahveja.

Mutta ei sitä tarjoa aina isotkaan firmat. Esimerkkinä vaikka IBM ( parisen vuotta sitten), jossa kahvista piti työntekijöiden maksaa. Sekin kun oli poissa osakkeen omistajien osingoista.

Vierailija
31/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkishallinnon puolella taitaa olla lähes aina niin, että työnantaja ei tarjoa kahveja.

Mutta ei sitä tarjoa aina isotkaan firmat. Esimerkkinä vaikka IBM ( parisen vuotta sitten), jossa kahvista piti työntekijöiden maksaa. Sekin kun oli poissa osakkeen omistajien osingoista.

Vierailija
32/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse. Itse kyllä joskus keitin kahvit tai latasin pannun seuraavaa kertaa varten, jos oli aikaa ja muut kiireisiä. Kiireinen vuodeosasto, niin ajattelin, että kerkee edes hörpyn tai kaksi ottaa kahvin juojat. Mutta kahvia en vienyt. Jos yövuorossa sen kupin join, niin maksoin sijaiskassaan sen 40 senttiä.

Vierailija
33/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että nämä mielensäpahoittajat ovat samoja ihmisiä, jotka ottavat nokkiinsa siitä, kun joku ei halua syödä työpaikalle tuotua kahvipullaa. 

Ei tarvitse kustantaa sellaista, mitä ei itse käytä. 

Vierailija
34/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys , kun et juo kahvia , vai teetkö sen toisilta salaa ja nyt on huono omatunto !Sama tyyppi , joka syö toisten eväistä , ihan pikkusen,niin säästyypi omat.

Vierailija
35/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Minulle suututtiin yhdessä työpaikassa kun lopetin kahvinjuonnin kuultuani, että se maksaa.

Vierailija
36/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavatko lapsettomat työntekijät lapsellisten työkavereidensa lasten kulut?

Vierailija
37/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairaalassa parempipalkkaisille on maksuttomat kahviautomaatit. Huonompipalkkaiset tuovat ja maksavat omat kahvinsa itse. Korona-aikana paremmille ihmisille on välillä jotain ilmaista naposteltavaa ja virvoitusjuomia. Meille vähiten tienaaville ei ole koskaan mitään. 

Vierailija
38/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään osallistu.

Mutta ei pitäisi osallistua muidenkaan. Kahvit ja muut tarjoiltavat, esimerkiksi yksi pulla kahvitauolla tms. tarjoaa työnantaja. Se on sitten eri asia jos on kahvihuone jonne työnantaja on esimerkiksi tarjonnut kahvinkeittimen, pari pöytää ja tuolit ja työntekijät vain käyttää kyseistä huonetta taukoonsa. Mutta yleensä työnantaja tarjoaa kahvit kahvitauolle, eikä siinä kysellä keltään montako kuppia on juonut.

Vierailija
39/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kahvia juomattomat haluaisivat edun rahana. Miksei ole teetä, miksei ole laktoositonta maitoa, miksei kaurajuomaa, miksei sitä, miksei tätä ...

Vierailija
40/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Vien omat teet, olen vienyt jo vuosia, En minäkään vaadi, että työkaverit maksavat mun teet. 

Urpoilta vois tietenkin kysyä, että miksi heidän mielestä pitäisi osallistua. Joutuisivat oikein miettimään vastausta siihen, miksi pitäisi maksaa jostain mitä ei ikinäkoskaan käytä. On multakin käyty pyytämässä rahaa kahvikassaan. Jonkinasteista narinaa aiheutti, kun sanoin etten tietenkään mitään maksa kun en kahvia juo. Kuulemma kaikki osallistuu. Juuei, en taatusti maksa kun en käytä. 

Millä he perusteli sen etta sun pitäis maksaa kahvikassaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi