Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen elänyt 4vuotta toimeentulotuella. Kysyttävää?

Vierailija
03.03.2014 |

Tarkalleen, 4vuotta ja 3kuukautta.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Onko aikomuksia saada elantoa jostain muualta tulevaisuudessa?

Vierailija
2/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäätkö hyvin vai vituttaako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex akka on elänyt sillä viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
4/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako etelänmatkaa olet tehnyt 4 vuoden aikana?

Vierailija
5/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, taas näitä, että kadotaan kun pieru Saharaan kun pitäisi vastata kysymyksiin.

Vierailija
6/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiot tehdä kun ensi vaalien jälkeen oikeistohallitus lakkauttaa kaikki sossuntuet?

Vierailija
7/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska en ole päässyt kouluihin. Asun myös sellaisella paikkakunnalla, jossa ei järjestetä minkäänlaisia koulutuksia. Myöskin lähikunnissa ei juurikaan ole mitään, paitsi 50km päässä on yksi ammattikoulu, jonne olen hakenut. Ja joku kuitenkin kysyy, miksi et muuta muualle. Asuntoja ei ole helppoa saada ja vuokrakaan kun ei saa olla iso.

Kyllä, on aikomus saada elanto jollain muulla tavalla kuin näin.

En pärjää hyvin ja kyllä vituttaa.

0 etelänmatkaa.

Ap

Vierailija
8/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpas sossuntukia noin vaan lakkautetaan, en ole huolissani asiasta.

Ap

Vierailija
9/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulle jää rahaa elämiseen kun asumiskulut on laskettu pois? 

Vierailija
10/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:46"]

Tuskimpas sossuntukia noin vaan lakkautetaan, en ole huolissani asiasta.

Ap

[/quote]

Leikataan ainakin, ja syytä onkin. Saadaan kaltaisesi loisijat liikkeelle... 

Vierailija
11/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, eihän tuosta tuesta jää juurikaan mitään. Kun miinustetaan kaikki muut, netti, puhelin, ruoat, joskus vaatettakin pitää saada, bensa, vakuudet, verot autosta. Sinnehän ne menee. Kyllä tuella tuella toki pärjää, kun ei turhaa osta, kaikki menee mikä tulee.

Ap

Vierailija
12/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:58"]

No siis, eihän tuosta tuesta jää juurikaan mitään. Kun miinustetaan kaikki muut, netti, puhelin, ruoat, joskus vaatettakin pitää saada, bensa, vakuudet, verot autosta. Sinnehän ne menee. Kyllä tuella tuella toki pärjää, kun ei turhaa osta, kaikki menee mikä tulee.

Ap

[/quote]

HAHAHAA. Ei sulla edes pitäs olla mitään nettiä ja autoo. PERKELE mulla menee kaikki noihin juttuihin vaikka käyn töissä. Ja minkäköhän takia? Koska maksan sunkin elämisen. Loinen olet.

Vierailija
13/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, jos sinua noin harmittaa minun nettini ja autoni.

Ap

Vierailija
14/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvatenkin olet ylipainoinen kun ei ole vara ostaa terveellistä ruokaa eikä rahaa liikkua... 

Vierailija
15/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen. Tarvitaanko liikkumiseen rahaa? Joka päivä teen yli tunnin lenkkejä kävellen. Syön myös terveellisesti.

Ap

Vierailija
16/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavia ihmisiä!! Mä en ainakaan ole yhtään kateellinen Ap:lle, hyvin harvoin ihminen haluaa olla ilman ammattia tai töitä..

Ap:lle kyllä todella suosittelen maiseman vaihtoa. Miksi jäädä paikkakunnalle mikä ei tarjoa mitään tulevaisuudelle? Työ ja ammatti on iso osa elämää! Halpa kämppä on heikko peruste, työttömänä rahat on aina tiukalla asumiskuluista huolimatta. Nyt rohkeutta. Repäise itseäsi niskasta kiinni ja elämänmuutosta. Ei näiden kateellisten tai muiden persreikien vaan itsesi takia!!

Vierailija
17/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene töihin

Vierailija
18/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytännön järjestelyt kun asioi sossun kanssa? Mitä kaikkea kuittia sinne viedään?

Vierailija
19/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa löytää töitä, ei edes monille joilla on ammatti. Ja mulla kun ei ole edes ammattia käytynä, niin ei noin vaan töitä saa.

Kyllä olen itsekin miettinyt muuttoa ja katsonut netistä vuokra asuntoja. En vain oikein tiedä, minne muuttaisin. Pitäisi oikeastaan ensin päästä kouluun, sitten kun tietää, minne päin Suomea pääsee kouluun niin muuttaa sitten sen mukaan.

Nyt onkin moneen eri kouluihin hakuja vetämässä, toivottavasti tärppää.

Ap

Vierailija
20/59 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:44"]

Siksi, koska en ole päässyt kouluihin. Asun myös sellaisella paikkakunnalla, jossa ei järjestetä minkäänlaisia koulutuksia. Myöskin lähikunnissa ei juurikaan ole mitään, paitsi 50km päässä on yksi ammattikoulu, jonne olen hakenut. Ja joku kuitenkin kysyy, miksi et muuta muualle. Asuntoja ei ole helppoa saada ja vuokrakaan kun ei saa olla iso.

Kyllä, on aikomus saada elanto jollain muulla tavalla kuin näin.

En pärjää hyvin ja kyllä vituttaa.

0 etelänmatkaa.

Ap

[/quote]

Elämää ja ratkaisuja joita tekee, kannattaisi ajatella myös kauaskantoisesti. Ihan varmasti saisit asunnon myös joltain muulta paikkakunnalta jos pääsisit kouluun. Kenenkään ei ole pakko kökkiä vuositolkulla ilman koulutusta ja sossun eläettävänä jos tahtoa on muuttaa elämänsä suuntaa. 

Koulutukset ei vuosikausia kestä ja sen lyhyen ajan elämästä on vaikka aidanseipäänä jos sen jälkeen on mahdollisuus töihin ja parempaan elämään. Tietysti jos ei ole valmis kestämään muutaman vuoden epämukavuutta muutoineen ja muineen, niin sitten ei auta muu kuin tyytyä osaansa sossunelättinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi