Ex-miehen uusi tyttöystävä/avovaimo - jo vuosi mennyt enkä ole saanut tavata
Onko tämä tavallista? En ole vieläkään saanut tavata ex-mieheni uutta avovaimoa, vaikka ovat olleet yhdessä jo lähes vuoden ja hän periaatteessa jo asuu ex-mieheni kanssa. Ei minulla muuta syytä ole hänen tapaamiseen mutta meidän lapset asuvat 50/50 kummankin luona, ja sen takia olisi kiva vaan tavata f2f ihminen joka on paljon heidän elämässään.
Olen pyytänyt kolmesti ex-mieheltäni että tapaaminen järjestyisi. Lupauksista huolimatta ei ole onnistunut.
En ole missään vaiheessa ollut muuta kuin kannustava tämän asian suhteen, joten mistään oudosta erimielisyydestäkään ei pitäisi olla kyse.
En ymmärrä miten tämä on näin vaikeaa.
Kommentit (22)
No mielestäni sinulla ei ole oikeutta vaatia tapaamista, jos eivät halua. Isäviikoilla se ex-miehesi tehtävä on arvioida huoltajana kenen seurasss lapsesi aikaa viettävät tai tapaavat.
Mikä kiire sulla? 🤣 Ex on ollut kohta 10v puolisonsa kanssa enkä ole häntä tavannut. Ensi kesänä sitten, kun on rippujuhlat tulossa.
Ja miten tämä vaikuttaa lapsiin?! Mitä lisäarvoa se tuo lasten elämään?!
En minäkään olisi halunnut tavat mieheni eksää. Valitettavasti tuli kadulla vastaan.
Yhdessä 8 vuotta, naimisissakin.
Aika outoja kommentteja, kyllähän molemmin puolin on ihan normaalia tavata uudet aikuiset jotka ovat lasten elämässä kuitenkin jotenkin mukana jos jo asutaan yhdessä?
Ehkä tyttöystävä haluaa olla vain exäsi tyttöystävä, eikä koe tarvetta esittäytyä sinulle.
Tarkoitan, että ehkä ajattelee, että hänellä ei ole mitään osaa ja arpaa teidän lasten ja teidän välisiin kuvioihin. Hän vain sattuu seurustelemaan miehen kanssa, jolla on lapsia mutta ei halua ns. "äitipuoleksi" tai osallistua kasvatukseen. Silloin ei varmaan koe tarpeelliseksi myöskään erikseen tavata sinua esittäytyäkseen.
Voihan hän myös tietyllä tavalla pelätä tapaamistasi, jos on vaikka kuullut jotain negatiivista sinusta?
Tässä vain jotain vaihtoehtoja, miksi ei ehkä ole ollut innokas tapaamiseenne...
Vierailija kirjoitti:
Aika outoja kommentteja, kyllähän molemmin puolin on ihan normaalia tavata uudet aikuiset jotka ovat lasten elämässä kuitenkin jotenkin mukana jos jo asutaan yhdessä?
On se normaalia uteliaisuutta. Mutta sillä ei ole mihinkään vaikutusta.
Mun exällä on ollut sama tyttis jo 3 vuotta. En vieläkään tiedä tyttiksen nimeä. Ei kyllä oikeasti kiinnostakaan. Kiva että löysi jonkun.
ehkä sillä miehellä ei oikeasti ole mitään uutta puolisoa :o
Minustakin outoa. Pidin sitä outona, että miehen exä ilmoitti ettei halua olla kanssani missään tekemisissä ja sitten oli arvostellut, kun en ole mennyt esittäytymään kädestä pitäen enkä ottanut vastuuta lapsen asioissa. Pitää siis olla jossain asemassa, mutta jotenkin niin kuin ei olisi olemassa. Hankalaa..
Mielestäni on äidiltä todella asiallista pyytää tapaamista. Tietysti vain siinä tapauksessa, että äiti osaa käyttäytyä asiallisesti. Miksihän se nyxä ap:ta niin pelkää?
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan lasteni isään ja hän on tuonut uuden aikuisen minun lasteni elämään, ei minun.
Minä olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa jo 6 vuotta, enkä ole katsonut tarpeelliseksi tutustua exäänsä. Syystä.
Minä taas olisin onnellinen jos en enää ikinä kuulisi eksäni uudesta mitään. Varsinkin saisi lopettaa ne öiset häirikkösoitot.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin outoa. Pidin sitä outona, että miehen exä ilmoitti ettei halua olla kanssani missään tekemisissä ja sitten oli arvostellut, kun en ole mennyt esittäytymään kädestä pitäen enkä ottanut vastuuta lapsen asioissa. Pitää siis olla jossain asemassa, mutta jotenkin niin kuin ei olisi olemassa. Hankalaa..
Mielestäni on äidiltä todella asiallista pyytää tapaamista. Tietysti vain siinä tapauksessa, että äiti osaa käyttäytyä asiallisesti. Miksihän se nyxä ap:ta niin pelkää?
Minä pidän itseni myös irrallisena miehen lasten elämässä, joten siihen ei myöskään kuulu miehen entinen puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän itseni myös irrallisena miehen lasten elämässä, joten siihen ei myöskään kuulu miehen entinen puoliso.
Näin minäkin asian silloin näin. Tuskin exä miehen kavereiltakaan vaatii samaa vastuunkantoa lapsesta. Koen kuitenkin kohteliaaksi käytökseksi ja omaksi velvollisuudekseni lasten äitinä itse esittäytyä lasteni isän uudelle puolisolle, joka on tullut lasteni elämään. Hän ei ole minulle tai lapsilleni mitään velkaa. Pelkkää ekstraa, jos jossain auttaa.
Mielestäni on luonnollista että toivot tapaamista ja haluaisit tietää, kenen kanssa lapset viettävät aikaa.
Toisaalta, jos eksäsi tai hänen nykyinen kumppaninsa eivät halua tapaamista järjestää, siihen pitää vain tyytyä. Ei kannata varmaankaan enempää painostaa, kun olet tehnyt toiveesi jo täysin selväksi. He järjestävät tapaamisen sitten, kun haluavat tai ovat valmiita.
Meillä ei erikseen tarvinut järjestää esittelyjä tai niitä pyytää. Ollaan pidetty lasten synttärit yhdessä joko minun tai eksän luona ja sinne on tulleet kummit, mummit jne. ja myös uusi puoliso. Tai sitten tämä uusi puolisko on ollut paikalla synttäreitä järjestämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on luonnollista että toivot tapaamista ja haluaisit tietää, kenen kanssa lapset viettävät aikaa.
Toisaalta, jos eksäsi tai hänen nykyinen kumppaninsa eivät halua tapaamista järjestää, siihen pitää vain tyytyä. Ei kannata varmaankaan enempää painostaa, kun olet tehnyt toiveesi jo täysin selväksi. He järjestävät tapaamisen sitten, kun haluavat tai ovat valmiita.
Pointti on, etteivät miehen lapset vietä kanssani aikaa. Minä en viihdytä, kasvata enkä hoida niitä lapsia. Miksi lähivanhempi haluaisi tavata minut, jonka kanssa lapset syövät päivällistä ehkä kahdesti kuukaudessa?
Eihän tuossa ole muuta syytä kuin oman uteliaisuuden täyttäminen.
Minä olen tavannut lasteni isän uuden puolison. Se on hienoa, että olet hyväksynyt exäsi uuden suhteen. Kaikki eivät siihen kykene. Minä en ikinä haluaisi tavata nykyiseni exää. Hän on kiusannut katkerana kaikella mahdollisimmalla tavalla. Lapsen kautta, suoraan ja entisen miehensä kautta. Nykyään meillä on suhde, johon ei lapset ja exät kuulu.
Kannattaa hakea käräjäoikeuden kautta tapaamisoikeutta. Sinulla on ihan laillinen oikeus tapaamisiin miehesi uuden puolison kanssa. Parhaassa tapauksessa voit saada viikko-viikko systeemin jossa uusi puoliso asuu vuoroviikoin kanssasi mutta vähintään saat kyllä tässä tapauksessa uuden puolison luoksesi joka toinen viikonloppu ja usein juhlapyhisinkin.