Ex-miehen uusi tyttöystävä/avovaimo - jo vuosi mennyt enkä ole saanut tavata
Onko tämä tavallista? En ole vieläkään saanut tavata ex-mieheni uutta avovaimoa, vaikka ovat olleet yhdessä jo lähes vuoden ja hän periaatteessa jo asuu ex-mieheni kanssa. Ei minulla muuta syytä ole hänen tapaamiseen mutta meidän lapset asuvat 50/50 kummankin luona, ja sen takia olisi kiva vaan tavata f2f ihminen joka on paljon heidän elämässään.
Olen pyytänyt kolmesti ex-mieheltäni että tapaaminen järjestyisi. Lupauksista huolimatta ei ole onnistunut.
En ole missään vaiheessa ollut muuta kuin kannustava tämän asian suhteen, joten mistään oudosta erimielisyydestäkään ei pitäisi olla kyse.
En ymmärrä miten tämä on näin vaikeaa.
Kommentit (22)
Kiitos kaikille erilaisista näkemyksistä. Monta hyvää pointtia tuli.
Teen kyllä kuten joku suositteli, eli annan nyt asian olla ja odotan että he ehdottavat tapaamista. En aio enempää kysellä.
Taustaksi: lapset tykkäävät hänestä kovasti, itse olen hyvin iloinen että isällä on nyt hyvä olla koska sen huomaan selkeästi heijastuvan myös lapsiimme.
Ja toki olen utelias, mutta enemmänkin haluaisin vain tavata ilmeisesti erittäin mukavan ihmisen ja luoda vaikkapa vaan etäisen kontaktin häneen mikäli sellaista joskus sattumoisin tarvitaan.
Ap
Hyvä näkökulma. Olen tästä samaa mieltä. Itsekään en kokenut olevani vastuussa tai suuremmassa roolissa kuin vaikka joku miehen ystävistä.
Ymmärsin, että ap:n tapauksessa uusi puoliso viettää aikaa kuin avopuoliso. Varmaan on monia syitä tavata, kuten uteliaisuus, mutta itselleni se oli varmaan enemmänkin tapa ilmaista lapsille, että tilanne on ok. Lapset myös usein uhmaavat uutta puolisoa jossain vaiheessa ja jos välit on hyvät, tämä kokemukseni mukaan menee helpommin ohi. Mikä taas helpottaa lapsia ja uutta puolisoa aikalailla. Tietenkään exä tai nyxä eivät voi toisiltaan vaatia tietynlaista, mutta zenmäinen asenne auttaa monesti.