Umpimustat keittiöt ovat synkkiä ja luotaantyöntäviä.
Lyhykäisyydessään näin: Älä laita mustaa keittiötä, jos haluat myydä asuntosi.
Olimme asuntonäytössä, jossa kaikki kaapinovet olivat patamustia, sekä keittiön että säilytyskaappien ovet. Asunto olisi muuten ollut sopiva, mutta tuo synkkä mustuus ahdisti. Ei myöskään huvittanut ajatus ryhtyä remontoimaan kaikkea uusiksi.
No deal.
Kommentit (77)
En itse valitsisi mustaa keittiötä, mutta vielä vähemmän valkoista. Valkoinen on tylsyyden ja mitäänsanomattomuuden huippu. Onneksi valkoinen keittiö on nyt out.
En ole asunnon omistaja, vaan tuleva ostaja. Itse vihaan valkoista ja beigeä, sielutonta ja väritöntä massaa. En saa yhdisteltyä haluamaani sisustusta vaaleaan. Joten minulle kyllä kelpaa musta keittiö ja musta kylppäri! Mikään ei ole niin hirveä kuin käydä valkoisessa kylppärissä suihkussa kirkkaiden valojen alla. Tykkään pimeydestä ja tunnelmallisuudesta kylpyhuoneessa, sauna ei saa missään nimessä olla valkoinen!
On meitä joille kelpaa.
Pahinta tummissa väreissä on pölyn ja rasvaisten sormenjälkien näkyminen.
Muuten makuasioihin en sekaannu, mutta hulluksi tulisin siivouksen kanssa.
Jotenkin sisustuksessa on menty äärimmäisyyksiin: joko musta tai valkoinen.
Nauran aina etukäteen kun IS:ssa on otsikko "sauna/keittiö/olohuone/makuuhuone/mökki/parveke jne... uusittu" --- arvaan heti että kaikki on joko vedetty valkeaksi tai sitten mustaksi! Vaihtoehtoja EI ole Suomessa!
Armollisin vaihtoehto on aina se, jossa on sallittu valkean/mustan sekaa edes vähän jotain pehmeää beigeä tai harmaata (tylsän tylsiä värejä toki nekin). Onneksi edes trendikästä on jokin viehättävä puu materiaalina nykyään, se tuo edes vähän lämpöä.
Ihailen aina ulkomaisia sisustuksia, joissa on boheemia persoonallisuutta ja kauniita värejä. Mutta siellä onkin usein vanhoja rakennuksia, jotka ovat nättejä ja tunnelmallisia. Suomessa asuntokantakin on sellaista valkoista modernia laatikkoa, joten ne mustat/valkeat kliiniset tilat ovat kyllä aika hirveitä ja epäviihtyisiä.
Kyllä asunto on aika karsea, jos, niinkuin ap:n tapauksessa, keittiö on umpimusta ja vaatekaapistot myös mustia.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta tummissa väreissä on pölyn ja rasvaisten sormenjälkien näkyminen.
Muuten makuasioihin en sekaannu, mutta hulluksi tulisin siivouksen kanssa.
Juup, kaikki näkyy. Aina on sormenjälkiä jossain suunnassa.
Ei todella ole iloinen väri tuo musta, eikä valoisa. Vähän kuin mustat lastenvaunut, yhdet hirvitykset kanssa: vauvalla mustaa, hrrr...
Mummolla oli turkoosi keittiö. Ei taitaisi se näyttää trendikkäältä nykyään. 70-luvulla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joidenkin mielestä. Kaikkien mielestä ei ole.
Ja keittiön värit voi aina uusia jos haluaa. Ja monet uusiikin. Ne joilla on rahaa, kaikilla ei ole .
Ottiko noin koville, että pitää jauhaa ostajien muka rahanpuutteesta:D:D
No rahan puutteesta se johtuu kun pitää itkeä väärän värisistä ovista, kun puhutaan kymmenien tuhansien asuntokaupasta. Tai saituudesta. Ne uudet ovet saisi muutamalla satasella.
Kuulepas kun ei ole välttämättä siitä kyse. Mua ainakin ekologisena ihmisenä harmittaisi suunnattoman paljon vaihtaa hyväkuntoiset ja lähes uudet kaappien ovet. Minkä väriset rungot mustissa keittiöissä yleensä on? Jessus jos on mustat niin vielä enemmän harmittaisi. Ehkä joku ostaisi ne mutta tuskin sen varaan laskisin kuitenkaan.
Keittiöfirmojen on pakko keksiä koko ajan uusia ”muoteja”, jotta saavat tuotteensa myydyksi ja kaupankäynnin jatkumaan. Valkoinen ei mene koskaan pois muodista, sävyjäkin voi olla, mutta en kyllä ikinä itse laittaisi mustaa keittiötä. Siinähän näkyy jokainen sormenjälki ja roiske niillä pinnoilla. Jos olisin ostamassa asuntoa, mieluiten valitsisin vaikka huonokuntoisen keittiön kuin hyväkuntoisen mustan.
Vierailija kirjoitti:
Keittiöfirmojen on pakko keksiä koko ajan uusia ”muoteja”, jotta saavat tuotteensa myydyksi ja kaupankäynnin jatkumaan. Valkoinen ei mene koskaan pois muodista, sävyjäkin voi olla, mutta en kyllä ikinä itse laittaisi mustaa keittiötä. Siinähän näkyy jokainen sormenjälki ja roiske niillä pinnoilla. Jos olisin ostamassa asuntoa, mieluiten valitsisin vaikka huonokuntoisen keittiön kuin hyväkuntoisen mustan.
Vihaan valkoista. Mikään ei ole pahempaa, ei edes beige vaikka sekin on todella hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keittiön värit voi aina uusia jos haluaa. Ja monet uusiikin. Ne joilla on rahaa, kaikilla ei ole .
No rahan puutteesta se johtuu kun pitää itkeä väärän värisistä ovista, kun puhutaan kymmenien tuhansien asuntokaupasta. Tai saituudesta. Ne uudet ovet saisi muutamalla satasella.
Kuulepas kun ei ole välttämättä siitä kyse. Mua ainakin ekologisena ihmisenä harmittaisi suunnattoman paljon vaihtaa hyväkuntoiset ja lähes uudet kaappien ovet. Minkä väriset rungot mustissa keittiöissä yleensä on? Jessus jos on mustat niin vielä enemmän harmittaisi. Ehkä joku ostaisi ne mutta tuskin sen varaan laskisin kuitenkaan.
Oikeasti ekologinen ihminen eläisi niiden kaappien kanssa mitkä asunnossa on. Oikeasti ekologinen ihminen myös ostaisi asunnon 80-luvun alkuperäisillä ovilla, kun tietää että kukaan muu ei niitä katsoisi vaan menisi vaihtamaan ne.
Jos nimittää itseään ekologiseksi, sen eteen pitää oikeasti tehdä uhrauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mummolla oli turkoosi keittiö. Ei taitaisi se näyttää trendikkäältä nykyään. 70-luvulla oli.
Ottaisin tuhat kertaa mieluummin kuin valkoisen.
Aikansa tuote. 90-luvulla oli vihreitä keittiöitä, ja näkyyhän noita yhä asuntoilmoituksissa.
En halua mustaa keittiötä ihan jo käytännöllisistä syistä. Siinä näkyy kaikki pöly heti ja sormenjälkiä joutuisi pyyhkimään koko ajan. Meillä on teräksen väriset kodinkoneet ja niissäkin ärsyttää jatkuva sormenjälkien pyyhkiminen, samoin induktioliedessä näkyy kaikki pölyt vaikka puunaan joka päivä, argh. Sitten päälle vielä synkkä ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ekologinen ihminen eläisi niiden kaappien kanssa mitkä asunnossa on. Oikeasti ekologinen ihminen myös ostaisi asunnon 80-luvun alkuperäisillä ovilla, kun tietää että kukaan muu ei niitä katsoisi vaan menisi vaihtamaan ne.
Jos nimittää itseään ekologiseksi, sen eteen pitää oikeasti tehdä uhrauksia.
Voi kuule, elin yli 12v ysärikeittiön kanssa (kyllä, kirsikkaisine runkoineen). Juuri uusittiin keittiö kun ovet olivat niin huonossa kunnossa että pinnoite oli jo pahasti kulunut. Että älä viitsi urputtaa kun et minua tunne. En myöskään matkustele, olen kasvissyöjä ja minulla ei ole edes autoa. En tietenkään nyt halua uudestaan sellaista keittiötä josta en pidä kun juuri olen saanut sellaisen ekaa kertaa mistä pidän!
No ethän sinä ekologisuutta sitten ajattele. Jos ajattelisit, tyytyisit siihen mitä on.