Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi reikäfobia!!!!

Vierailija
03.03.2014 |

Meninkin googlaamaan reikäfobiakuvia ja nyt ne pyörii mielessä koko ajan, yökyökyök! Jonkinasteinen reikäfobia mulla on varmaan aina ollut, mutta nyt tuntuu, että tulen kohta hulluksi, kun ne kuvat "näkyy silmissä".

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä kuvissa on niin ihmeellistä?

Vierailija
2/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tajua. Kuvia, joissa ihmiset täynnä reikiä. Ja reiät siis kaikkea muuta, kuin aidonnäköisiä edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistähän lie tuo kammo/fobia on lähtöisin? Itse kärsin samasta. Joskus näen uniakin ja ne ne vasta kuvottavia onkin. On minulla myös ahtaan- ja korkeanpaikankammot. Tieto siitä, että kuvat on photoshopattuja ja tökeröitä, ei auta, kun mielikuvitus rakentaa loput.

Vierailija
5/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua, enpä ole moisesta kuullut :D

Pelkäätkö omaa pilluasikin?

Vierailija
6/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:27"]Mitä vittua, enpä ole moisesta kuullut :D

Pelkäätkö omaa pilluasikin?

[/quote]

Pöljä. Et taida tietää mistä puhutaan.

Vierailija
7/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:21"]

Niin, mistähän lie tuo kammo/fobia on lähtöisin? 

[/quote]

Luin jostain, mutta olen unohtanut - joka tapauksessa on niin, että tuolle fobialle on joku (muistaakseni) evolutiivinen selitys. Kurkkaa Wikipediasta, sieltä voi löytyä.

Vierailija
8/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös av:n kautta avautunut, että tällainen fobia on olemassa ja että se on niinkin yleinen. Liittyykö se vaan ihmiskehon (kuvitteellisiin) reikiin vai kaikkiin reikiin? Tein nimittäin tuossa sitruunakanaa ja laitoin koristeeksi ohuen sitruunaviipaleen fileiden päälle. Uunissa sitruunaviipaleista oli häipynyt hedelmäliha ja jäljellä oli vaan kuoririnkulat ja kokoelma reikiä. Huomasin miettiväni, että onkohan tuo näky reikäfoobikon mielestä inhottava. Seuraava ajatus oli että mun täytyy olennaisesti vähentää täällä roikkumista :D

Vierailija
9/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreen tutkimuksen mukaan reikäkammokin perustuu selviytymisvaistoon. Brittiläisen Essexin yliopiston tutkijoiden mukaan fobian laukaisevista kohteista löytyy piirteitä, jotka muistuttavat ulkoisesti myrkyllisiä eläimiä. Siksi aivot alkavat lähettää viestejä, että fobiasta kärsivä katsoo viattoman kohteen sijasta vaarallista. Kammon kohteena eivät siis ole itse reiät, vaan se että ne yhdistetään alitajuisesti vaaraan.

http://m.iltalehti.fi/terveys/2013091317485130_tr.shtml

Vierailija
10/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös fobia noita reikäkuvia kohtaan. Kestän oikeastaan mitä muuta ällötyksiä hyvänsä ja jopa tykkään elokuvista, joissa on kidutusta ja muita raakuuksia. Mua ei myöskään kuvota esim luodin tai puukon tekemät reijät. Mutta sellaiset tietynlaiset reikäjutut (mitenköhän näitä kuvailisi) kuvottaa mua aivan valtavasti enkä pysty lainkaan katsomaan. Ne jää myös mulle kummittelemaan mieleen. Mulla ensimmäinen kuva, joka kammon muiskuvieni mukaan aiheutti, oli tämä useita vuosia sitten netissäpyörinyt "tissimato", jos tiedätte kuvan. Photoshopattuhan se oli, mutta ei auta. Se pyöri mun mielessä sikapitkään! En vieläkään pysty katsomaan sitä.

Vierailija
11/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖLJÄ.

Vierailija
12/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa: mua kamottaa muuten tosi paljon lootuksen juuri. Juuri tuon tyyliset reijät ovat pahimpia. Sitten jos noi on photoshopattu ihmiskehoon... huh.

Vierailija
13/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaapas fistelli! Tiedän erään jolla on molempien korvien juuressa pieni reikä. Itse en pysty teille linkkiä tähän heittämään koska inhottaa ne kuvat, mutta joillain ihmisillä on syntyessään korvan juuressa tuollainen pieni reikä ( voi olla myös kaulassa) ja muistaakseni se liittyy johonkin sikiövaiheen kiduksiin tms. Oksettaa jo ajatuskin, entä jos sellainen on naisella ja sinne menee vaikka meikkiä miten sen saa pois? :D onko täällä kellään sellaista itsellään :D:D phyi

Vierailija
14/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palaa linjoille. Mun on koko päiväni mennyt pilalle niiden kuvien vuoksi. Miksi ihmeessä aloin niitä päivällä katsella :( Niissä rei'issä on jotenkin jotain kiehtovaa, mutta samalla ovat karmaisevan oksettavia ja saavat pään ihan sekaisin, kun ajattelee kaikenmoisia reikiä.

Tuli mieleen ikivanha asia, teininä poikaystävän korvassa oli todella suuri mustapää, muuten hänellä oli hyvä iho. Iltakaudet tuijottelin sitä mustapäätä, siihen alkoi päivien myötä kertyä vaalea rinki ympärille ja eräänä iltana, kun tapasimme, oli mustapää poissa, jäljellä ammottava reikä..olenkohan saanut kammoni tuosta tapauksesta. Poikaystävälle en kertonut, että olin seurannut hänen mustapäänsä vaiheita.

Vierailija
15/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan nähdä sen tissimadon. linkatkaa, en löytänyt googlella. t. eräs joka on ollut trypofoobikko siitä asti kun näki buzzfeedissa. 

Vierailija
16/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 22:51"]

haluan nähdä sen tissimadon. linkatkaa, en löytänyt googlella. t. eräs joka on ollut trypofoobikko siitä asti kun näki buzzfeedissa. 

[/quote]

En itse viitsi etsiä googlella, mutta jos oikein muistan niin se oli jokin lotus-juttu. Lotus tit, lotus boob... Myös lotus eye taisi olla jotain todella karmivaa, ei uskalla googlata.

Vierailija
17/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin kerran reisivaltimoon monta pientä (imupillin paksuista) reikää! (Sydämen tähystysleikkaukseen tarvittavia johtoja varten). Arvakkaa oliko pelottavaa olla nivusvaltimo reijillä :D

Vierailija
18/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin kerran reisivaltimoon monta pientä (imupillin paksuista) reikää! (Sydämen tähystysleikkaukseen tarvittavia johtoja varten). Arvakkaa oliko pelottavaa olla nivusvaltimo reijillä :D

Vierailija
19/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/26 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa kutittaa, kun katson noita kuvia. Siis vaikka tuo kuva, missä sillä tytöllä on niitä reikiä polvissa ja käsissä. Mutta jostain syystä mua kutittaa selästä ja päänahasta???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi