Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En aio käydä neuvolassa ennen np-ultra-tutkimuksia, milloin siis neuvolaan?

Vierailija
03.03.2014 |

Sain juuri viikonloppuna tietää olevani raskaana <3.

En ajatellut rynnätä neuvolaan heti (minulla on entuudestaan jo kaksi lasta ja jos jotakin masuvauvalle tapahtuukin 3 ekan kk aikana, eihän siinä paljon tehtävissä ole). Koen myöskin, ettei niistä ekoista kerroista niin kauheasti hyötyä ole, kun on ne samat tiedot jo kaksi kertaa saanut noiden edellisten lasten kohdalla. Myöskään en pidä neuvolantädistämme kovin paljon, joten en mitään hinkua sinne menemiseen koe.

Kuitenkin haluan np-ultraan ja siihen liittyviin tutkimuksiin jo ikänikin perusteella (yli 40-vuotias ja onnellinen nopesta raskautumisesta, 2 kk ehkäisyn poisjättämisestä ja nyt raskaana!), lisääntyväthän riskit myös äidin iän karttuessa. Milloin viimeistään minun siis täytyy mennä neuvolaan saadakseni lähetteen np-ultraan ja muihin siihen liittyviin tutkimuksiin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos np-ultra tehdään rv11-13 ja joissakin sairaaloissa suositellaan varaamaan aika n.kk etukäteen niin silloin nopealla matematiikalla viimeistään rv8 kohdilla kannattaa mennä neuvolaan.

Vierailija
2/4 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne neuvolaan ja kysy.

Muistaakseni np ultran verikoe oli jotain rv 10 ja itse np ultra sitten rv 12.

Sama kai se milloin sä siellä neuvolassa käyt, itsellä on toinen raskaus menossa rv 23 ja neuvolassa olen käynnyt vain kahdesti. Ensimmäinen kerta ennen np ultraa ja toinen kerta oli rakenneultran jälkeen. Kolmas kerta on rv 30 Ja tämä ihan normaali käytäntö pk seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraan pääsee neuvolan lähetteellä. Näin ainakin pks:llä. Mullakin kolmas raskaus. Eka neuvola oli 9+n viikoilla ja seuraava sitten 20+. Että ei uudelleensynnyttäjät niin kovin usein siellä käy. Tosin, nyt maaliskuussa käyntirytmi taas muuttuu.

Miksi et halua käydä neuvolassa?

Vierailija
4/4 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan soittaa neuvolaan ja kysyä?