Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi sairasta juottaa lapsille rasvatonta maitoa

Vierailija
03.03.2014 |

Kouluissa ja päiväkodeissa lapsille annetaan rasvatonta maitoa. Ja kotona myös. Eipä paljon välitetä lapsen ravinnosta.

Joo, onhan se suositus, mutta onko siinä mitään järkeä!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 06:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:42"]Ihmettelen vanhempia, jotka syöttävät lapsilleen ennemmin lisäaineita, keinomakeutusaineita ja muuta paskaa, kuin esim. täysmaitoa. Lisäaineiden kyllästämä ruokahan on ihan superterveellistä lapsille. Pekka Puska kiittää ja kuittaa. Ihan neuvoloissa jo nykyisin yrittävät painostaa rasvattoman maidon käyttöön pikkulapsilla! Ihan uskomatonta.

En todellakaan tule omille lapsilleni syöttämään rasvattomia tuotteita. Täysmaitoa ja voita ollaan miehen kanssa syöty jo useampi vuosi, ruoka-annokset ovat pienentyneet, jaksaminen parantunut, painoa ei ole tullut ainakaan lisää ja kolesteroliarvot molemmilla huippuluokkaa. Mitä ei syödä, niin eineksiä ja mäkkärimoskaa, pitzzaa joskus ja sitäkin kasvisversiona.

[/quote]

No mulla on eri kertomus voista ja maidosta, jota esim isovanhemmat käyttivät ennen aina. Ovat muuten (edelleen) ulkoilmaihmisiä, eli harrastavat ulkoilua, kävelyä ja pyöräilyä. Terveelliset elämäntavat, paitsi toi voi ja rasvamaito meininki.

Pappa sai ekan sydänkohtauksen 48-vuotiaana! On saanut kaksi lisää myöhemmin.

--

Isäni, joka koko nuoruutensa söi äitinsä rasva-voi ruokaa, kärsii nyt korkeasta kolesterolista

---

Isopappa jonka kotona voita ei pelätty myöskään, kuoli 68-vuotiaana sydänkohtaukseen.

[/quote]

Tuota...tiedäthän että tällaiset alttiudet saattavat tulla hyvinkin voimakkaasti perinnöllisinä? Ja ne joilla on perinnöllinen taipumus, eivät voi syödä samalla tavalla, mitä normi-ihmiset. Ihmisillä, joilla ei ole perinnöllistä alttiutta, tai se on hyvin pieni, voivat syödä huoletta voita, rasvaisia juustoja ja täysmaitoa kohtuudella. Ihan turha omien perintötekijöidensä vuoksi tehdä rasvasta koko kansaa koskevaa demonia.

Vierailija
22/25 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitä rasvaa mitä mättää kaksin käsin kun ruuasta sitä saa jo tarpeeksi? Jännästi luulen, että se eläinrasvan määrä mitä päivisin jo juustoista, viileistä ja lihasta saisi, niin riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 06:36"]

No miksi sitä rasvaa mitä mättää kaksin käsin kun ruuasta sitä saa jo tarpeeksi? Jännästi luulen, että se eläinrasvan määrä mitä päivisin jo juustoista, viileistä ja lihasta saisi, niin riittäisi.

[/quote]

En syö lihaa, viilejä, jugurttia vain harvoin. Kummasti luulen, ettei minulla ole mitään hätää verrattuna lihaa joka ruoalla popsiviin persuihin ;).

Vierailija
24/25 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen kasvissyöjä niin ei tarvi miettiä näitä, lapsillekin (on jo yli 10-vuotiaita..) on kotona tarjolla kasvisruokaa, kylässä toki syökööt mitä haluaa. Mulla on ainakin aina ollut kolesterolit kohdallaan, vaikka sukurasitetta onkin taustalla (:

Vierailija
25/25 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta on juottaa ihmislapsille vasikalle tarkoitettua lehmänmaitoa!