Raskauden jälkeen oksentelu jäi päälle refleksinä
Jeps, vielä nykyään kun tulee paha olo, niin yhä vain laatta lentää. Miten kropan saa opetettua eroon tästä ehdollistumisesta. Synnytyksestä on jo useampi vuosi aikaa.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Itsekin yökin paljon herkemmin nykyään kun on lapsi.
Tuota en olisi toivonut kuulevani.
Onko joku päässyt tästä jotenkin eroon? Olen toisinaan miettinyt hypnoosin kokeilemista. Onko kenelläkään siitä kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raskauspahoinvointi-jatkuu-edelleen…
Kamalaa!
Kuopuksen syntymästä on 17 vuotta ja edelleen oksennan hyvin herkästi, riittää pelkästään hius suussa ja oksennan samantien.
Vierailija kirjoitti:
Kuopuksen syntymästä on 17 vuotta ja edelleen oksennan hyvin herkästi, riittää pelkästään hius suussa ja oksennan samantien.
Ihmettelen ettei tästä puhuta missään. Luulin aiemmin oksentelun jäävän raskausaikaan.
Minulla oksetti hampaiden pesu raskaana ollessa. Oli tosi vaikea pestä hampaita. Synnytyksen jälkeen piti opetella pois siitä mihin oli ehdollistunut monen kuukauden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oksetti hampaiden pesu raskaana ollessa. Oli tosi vaikea pestä hampaita. Synnytyksen jälkeen piti opetella pois siitä mihin oli ehdollistunut monen kuukauden ajan.
Miten se poisopettelu käytännössä tapahtui?
Mulla nuorin lapsi tulee kohta 4,mutta edelleen voin usein pahoin aamuisin. On pakko juoda vettä ja vähän touhuta jotain ennen kuin voi kuvitellakaan aamupalan syöntiä.. Mutta on tää ajan myötä helpottanut ja ehkä häviää joskus kokonaan vielä. Ja oon kolmen lapsen äiti ja jokaisessa raskaudessa kärsinyt kohtalaisen voimakasta pahoinvointia ja melko pitkään. Viimeisimmän lapsen aikana lähes raskauden loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raskauspahoinvointi-jatkuu-edelleen…
Olen aina ollut stressiherkkä, mutta ennen raskausajan pahoinvointia en oksennellut näin helposti. Jotenkin raskauden jälkeen paha olo ja oksentaminen tuntuvat kehomuistissa yhdistyneen toisiinsa.
Ei mitenkään. Itsekin yökin paljon herkemmin nykyään kun on lapsi.