Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En liho millään

Vierailija
02.03.2014 |

Olen 19 vuotias nainen 174 cm & 45 kg painoindeksini on 14,9. Syön todella paljon ja monipuolisesti. Herkuttelen noin kolmesti viikossa enkä muutenkaan seuraa syömistäni, enkä ole koskaan seurannutkaan. Pääsääntöni ruokailussa on se, että saan riittävästi vitamiineja. Teen joka päivä noin tunnin kävelylenkin. Siltin en liho, paino putoaa vain koko aikaa. Ei tämä minua häiritse, etten liho, mutta kun luut näkyvät joka paikasaa niin ei se kovin nättiäkään ole. Olisi kiva saada eden muutama kilo lisää, muttei se vain mitenkään onnistu. Onko jollakin muulla sama ongelma ollut joskus tai tiedättekö mikä voisi olla vikana?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syön todella paljon ja monipuolisesti" on suhteellinen käsite, jonka jokainen ymmärtää ihan omalla tavallaan. Laitatko tähän vaikka parin päivän kaikki syömisesi ja herkuttelusi niin voimme arvioida kuinka paljon todellisuudessa syöt.

Vierailija
2/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä esimerkiksi tämän päivän ruuat

aamulla = kaksi juustosämpylää (flooraa, juustoa, makkaraa), teetä (sokeria, maitoa), kolme joulutorttua

välipalaksi = riisimuroja noin 5 dl (maitoa, hilloa), jogurttia, ruisleipää kaksi viipalette (flooraa, juustoa, kurkkua, paprikaa)

lounaaksi = spagettia & makaroneja, maitoa, jälkiruuaksi lettuja, kermavaahtoa & hilloa, omena

välipalaksi = irtokarkkeja (n.100g), jogurtti, pähkinöitä

ja iltapalaksi ajattelin syödä juuri leipomaani kääretorttua & pringlesejä sekä vesimelonia, joten syön aivan koko ajan.. en ole varma muistinko edes mainita kaikkea, mitä tänään olen syönyt, mutta kauhea nälkä vaivaa jatkuvasti ! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä proteiini ja hyvät rasvat? Vedät ihan liikaa kaikkea hiilaripaskaa. Ei ihmekään, että paino putoaa ja on nälkä koko ajan.

Vierailija
4/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama juttu kun olin sinun ikäisesi. Kamala nälkä kokoajan, piti sydä kolmen tunnin välein tai  alkoi pyörryttää.Kun menin töihin  opiskelujen jälkeen jatkuva syöminen alkoi ollai alkoi olla ongelma, oli tosi nolloa käydä kokoa ajan syömässä kun oli kiire ja muut pärjäsivät yhdellä ruokatauolla.

Päätin lihottaa muutaman kilon ja onnistuinkin mutta se vaatii yritystä.

Söin 2 pääateriaa päivässä, isoja kermassa/voissa uitettuja annoksia. Kaupasta ostin erikseen mahdollisimma rasvaisia kermarahka jugurtteja välipaloiksi, lisäksi kaikki tavis pullat ja herkut ja kasvikset mitä normaalistikin söin.

Paksu kerros rasvaisinta oivariinia leipien päälle + paksusti juustoa

Ja levy suklaata joka päivä ---> paino nousi muutaman kilon puolessa vuodessa muistaakseni.

Sinulta näyttää puuttuvan ainakin toinen kunnon ruoka. Ovatko käyttämäsi maitotuotteet mahdollisimman rasvaisia? Ja leipiin paksut rasvaiset päällysteet. Rasvaa ja sokeria vaan paljon joka aterialla ja terveelliset jutut sitten lisäksi.

Vierailija
5/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä? Kilpirauhasen liikatoiminta tjsp?

Vierailija
6/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en liho. Tosin en ole yhtä laiha kuin sinä. Olen saman painoinen, mutta olen vain 165 cm pitkä. Ei minulla ole suurta tarvetta lihottaa, koska olen tyytyväinen siihen miltä näytän. Mitkään muut kuin solisluut ei näy, ellen ole tietynlaisessa asennossa. Saan kuitenkin usein kuulla, että minun pitäisi syödä enemmän, että lihoisin, mutta kun en syömällä liho. Syön päivässä kolme ateriaa ja niiden välillä lukuisia välipaloja, eli periaatteessa syön koko ajan jotakin.

Vierailija
7/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en liho. Tosin en ole yhtä laiha kuin sinä. Olen saman painoinen, mutta olen vain 165 cm pitkä. Ei minulla ole suurta tarvetta lihottaa, koska olen tyytyväinen siihen miltä näytän. Mitkään muut kuin solisluut ei näy, ellen ole tietynlaisessa asennossa. Saan kuitenkin usein kuulla, että minun pitäisi syödä enemmän, että lihoisin, mutta kun en syömällä liho. Syön päivässä kolme ateriaa ja niiden välillä lukuisia välipaloja, eli periaatteessa syön koko ajan jotakin.

Vierailija
8/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei me ollaan aika samassa tilanteessa! Olen 3 senttiä lyhyempi mutta painan samanverran. En viitsi ottaa stressiä painosta, nousee joskus jos nousee, ja ulkonäköni ei pitäisi olla ongelma muille kuin itselleni.

Vierailija
9/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä syön proteiinipatukoita välipalaksi & silloin joskus kun käyn salilla käytän proteiinijauhetta. syön kyllä myös kananmunia ja raejuustoa, joissa on proteiinia. ja jos vetää pelkkää hiilaripaskaa niin luulis nyt siitä lihoovan :D jos normaalitkin ihmiset siitä lihovat, niin miksen minä sitten. terkkarilla olen käynyt ja siellä sanottiin että on anoreksia, ja ehkä painon mukaan onkin mutta ei kyllä syömisen suhteen, eikä sieltä sitten apua saanut, käskettiin vain syödä enemmän mitä kyllä jo nyt tarpeeksi teen. niin ja mitattiin myös hemoglobiini, joka oli 70 eli luultavasti melko vähän. esimerkiksi nyt kuukauden aikana olen laihtunut taas 5 kg, vaikka olenkin syönyt aivan järkyttävästi..

Vierailija
10/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ravitsemusterapeutille niin saat tietää syötkö ihan oikeasti niin paljon kuin luulet.

Jos ihminen on TERVE ja syö enemmän kuin kuluttaa niin väkisinkin lihoo. 

Jos syö oman kulutuksen verran niin paino pysyy samana ja jos syö liian vähän niin laihtuu...ei ole mitään avaruustiedettä.

Vierailija
11/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noin dramaattisesti laskee niin jos kävisit lääkärissä? Voi olla joku aineenvaihduntajuttu. Mä olen ollut tässä matalassa mutta aika stabiilissa painossa nyt sen 5 vuotta

t.9 ja myös 19

Vierailija
12/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä itsekkin mietein olisiko joku sairaus yms. mistä tää vois johtua, mutta kiitos vastauksista :) soitan heti huomenna ajan lääkärille.

Vierailija
13/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli närpit sitä ruokaa ja suurin osa jää lautaselle.

Jokainen normaalilla fysiikala varustettu ihminen lihoo kun energiansaanti ylittää kulutuksen.

Ehkä olet sairas. Kilpirauhasen liikatoiminta, syöpä tmv.

Vierailija
14/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä syön aina lautaseni ihan tyhjäksi & yleensä otan vielä lisääkin. olen itsekkin ajatellut tuota syöpää, enkä senkään vuoksi ole lääkäriin uskaltanut mennä. ja suvussa kun on myös syöpää, äitini kuoli puoli vuotta sitten kyseiseen sairauteen ollessaan kuitenkin vain 40 vuotias.

Vierailija
15/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hemoglobiinisi ihan todella on 70 sinun pitäisi olla sairaalassa veritankkauksessa.

Vierailija
16/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina kyllä ollut huono hemoglobiini, yleensä siinä 90-100 ja esiintynyt välillä väsymystä ja pyörtyilyä. useasti olen nukahtanut minne sattuu ja koska vain. ja voihan olla että terveydenhoitaja mittasi senkin väärin, kun missään muussakaan asiassa osannut olla avuksi ! minun käskettiin vaan hakea apteekista rautatabletteja.

Vierailija
17/17 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia?