Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaako lasien käyttö silmien ja kasvojen ulkonäköä?

Vierailija
09.11.2020 |

Olen saanut kommentteja välillä kun otan lasit pois, että näytänpäs oudolta. Itse olen myös huomannut saman, jos olen nähnyt jonkun lasipäisen esim. piilolinssien kanssa. Jotenkin heidän silmänsä tai kasvot siitä kohdin ovat erinäköiset kuin ihmisillä, joilla ei ole laseja lainkaan. Kuvittelenko vain, vai onko tässä luulossa jotain perää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa. Itselläni on miinuslasit ja silmät pienenee ja myöskin kasvot kutistuvat vähän lasien kanssa. Ilman laseja poskien pyöreys näkyy paremmin.

Vierailija
2/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole ainakaan muuttunut vaikka laseja olen käyttänyt jo 5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin lasit pysyvästi muuttaa kasvoja. Ehkä hetkellisesti silmät voi mennä sikin sokin tai nenänvarressa olla painaumia. T. 1

Vierailija
4/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että miinuslasit pienentävät silmiä ja "leikkaavat" kasvoja kehysten kohdalta, mutta en nyt tarkoita sitä, vaan että jotenkin lasien käyttäjät erottaa muista lasittomista ILMAN laseja. Jotenkin heidän silmänsä tai silmien ympärys on erinäköinen tai silmät painuneet.

ap

Vierailija
5/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien seutu näyttää erilaiselta lasit päässä kuin ilman laseja. Mitä vahvemmat linssit, sitä enemmän ne "vääristävät" sitä osaa kasvoista, mikä näkyy linssien läpi. Miinis-linssit pienentävät, plus-linssit suurentavat. Ja se, miksi tulee vaikutelma, että koko kasvot muuttuvat eri näköisiksi, johtuu siitä, että se silmien seudun koko suhteessa muuhun osaa kasvoista on erilainen.

Vierailija
6/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasien käyttö laiskistaa silmien lihaksia, joten ne surkastuvat. Tämän vuoksi silmät näyttävät erilaisilta.

Vierailija
7/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasien käyttö laiskistaa silmien lihaksia, joten ne surkastuvat. Tämän vuoksi silmät näyttävät erilaisilta.

Ei pidä paikkaansa

Vierailija
8/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uv-säteily, joka voimistuu linssien vuoksi. On ihan todellisesta asiasta kyse!

Vierailija
9/26 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytsänyttosissas?

Vierailija
10/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ja tämä ei johdu tottumisesta ihmisen näkemiseen lasien kanssa, vaan olen monta kertaa pystynyt "arvaamaan" nähdessäni jonkun vaikka piilarit päässä, että tämä käyttää yleensä laseja. Silmät ja silmien ympäristö näyttää jotenkin "väsyneeltä" tai erilaiselta kuin sellaisella joka ei laseja edes omista tai käyttää pääasiassa piilareita. 

Vierailija
11/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täälläkin. Tavallaanhan tuossa ei ole mitään järkeä tai loogista syytä mutta parhaiten tuon huomaa ihmisillä jotka ovat vuosikausia käyttäneet silmälaseja aamusta iltaan. Jos on vaikka vain lukulasit joita ei käytä jatkuvasti niin eroa ei huomaa. 

Vierailija
12/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun rillipiruilla ainakin yläluomi syvenee, kaivautuu siis syvemmälle.

Vierailija
13/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvun rillipiruilla ainakin yläluomi syvenee, kaivautuu siis syvemmälle.

Juuri tuon tyyppistä tarkoitan. Silmät näyttävät olevan vähän kuin syvemmällä päässä, mikä ehkä tuo sen "väsyneen" vaikutelman. Hyvä että en ole ainut joka tämän on pistänyt merkille. 

Vierailija
14/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät menee syvemmälle ja näyttävät siksi pienemmiltä.

Vierailija
15/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Ja tämä ei johdu tottumisesta ihmisen näkemiseen lasien kanssa, vaan olen monta kertaa pystynyt "arvaamaan" nähdessäni jonkun vaikka piilarit päässä, että tämä käyttää yleensä laseja. Silmät ja silmien ympäristö näyttää jotenkin "väsyneeltä" tai erilaiselta kuin sellaisella joka ei laseja edes omista tai käyttää pääasiassa piilareita. 

Yksi kaveri on kyllä totta puhuen mielestäni muuttunut naamastaan hiukan kun alkoi rillejä pitämään, ennen rillien saamista näytti normaalilta (entiseltä), nyt näyttää jotenkin lasien käyttäjältä myös ilman niitä. Voin allekirjoittaa tämän havainnon.

Vierailija
16/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ne menevät syvemmälle?

Vierailija
17/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä parempaan suuntaan etenkin miehillä. En tiedä miksi. Ehkä tuo esiin jotain piirteitä.

Vierailija
18/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ne menevät syvemmälle?

Ikääntyminen vaikuttaa joka päivä.

Minulle on sanottu, että olen rumempi ilman silmälaseja.

Vierailija
19/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin laiskat silmät kuin se että en voisi tehdä työtäni ja olisin vaaraksi liikenteessä.

Vierailija
20/26 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu, että silmät jotenkin painuvat syvemmälle päähän ja näyttävät pieniltä ja tihrustavilta, siis ILMAN laseja kun vertaa niihin jotka eivät laseja joudu käyttämään. Minulla on muutenkin pienet, hailakat "tyypilliset suomalaiset" silmät, ja tuntuu, että alakouluikäisestä vahvojen lasien käyttö on tehnyt niistä vielä enemmän tihrustavat. Nyt kun olen nelikymppinen niin naama on yhtä taikinaa muutenkin, silmät eivät erotu kunnolla kasvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi