Onko enää mitään työtä missä ei ole jatkuva kiire ja stressi?
Ihmetyttää mihin tää kaikki johtaa. Hoitajat, siivoojat, postinjakajat, kaupan kassat jne.. Ei aikaa pitää taukoja eikä käydä vessassa. Ihan hullua. Ihmiset sairastuvat kun ei saa perustarpeita hoidettua.
Kommentit (45)
Mulla on leppoisa siivoustyö kunnallisessa vanhainkodissa. Kiirettä ei pidetä, koska se on asukkaiden koti, koska jäljen on oltava tietyn tasoista, koska korona, ja koska joka ikinen kerta cviimeisten 20 vuoden ajan hosuminen "kyllä me pärjätään" on johtanut siihen, että väkeä vähennetään - kun on kerran pärjätty vähemmälläkin.
Pienissä firmoissa voisi ehkä olla vielä jossakin inhimillinen ilmapiiri.
Maksaisitko itse, omalla rahalla suoraan työhiehelle joka ei pidä kiireestä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on leppoisa siivoustyö kunnallisessa vanhainkodissa. Kiirettä ei pidetä, koska se on asukkaiden koti, koska jäljen on oltava tietyn tasoista, koska korona, ja koska joka ikinen kerta cviimeisten 20 vuoden ajan hosuminen "kyllä me pärjätään" on johtanut siihen, että väkeä vähennetään - kun on kerran pärjätty vähemmälläkin.
Onnittelut sulle. Voisin lähteä koska vaan vastaavaan työhön
Ala ammatiksesi maalaamaan vaikka maisemakuvia ja eläviä malleja sillä aikalailla kaikki muu paitsi taiteellinen työ vaatii että pyrit jatkuvasti parempaan ja olemaan enemmän. Pitää olla ahkerampi, pitää olla nopeampia, pitää olla tuottavampi, pitää olla tehokkaampi tai putoat tästä kilpailusta ja kokoajan on jatkuva hoputus ja työilmapiiriä hallitsee kireä paine.
Etätyö. Kyllä kiire voi olla, mutta vessassa voi käydä vaikka kesken palaverin.
Itse olen kyllä etänä toimistotöissä ihan loppuunpoltettu tällä orjatyöllä. Ei ole toimistohommat oletuksella leppoisia.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on onnea. Meille taas on annettu tasan 20 minuuttia aikaa siivota jokaisen vanhuksen asuinhuone kerrallaan. Tehokkuutta ja aktiivisuutta seurataan tarkasti. Ja jos jossain asunnossa hommat venyy niin muiden asuntojensa siivous myöhästyy ja siitähän tulee suoraa sanomista meille. Ei ole yhtään leppoisaa ja syömään pääsee vasta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut sulle. Voisin lähteä koska vaan vastaavaan työhön
Tervetuloa. Pirkanmaalla on krooninen pula lalitoshuoltajista. KVTES, peruspalkka parin tonnin luokkaa. Älä erehdy sairaanhoitopiirille, jos haluat syödä. Et tarvitse alan koulutusta sijaisuuksiin, joita riittää peräkkäin tuomiopäivään saakka, jos haluat.
Kaupassa jos saisi edesauttaa käydä vessassa, mutta vessatauot on pois kahvitauosta ja sen päivän kahvitauon taas tarvitsee että ehtii syömään lounaan tai ei jaksa nälissään tehdä työpäivää loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on onnea. Meille taas on annettu tasan 20 minuuttia aikaa siivota jokaisen vanhuksen asuinhuone kerrallaan. Tehokkuutta ja aktiivisuutta seurataan tarkasti. Ja jos jossain asunnossa hommat venyy niin muiden asuntojensa siivous myöhästyy ja siitähän tulee suoraa sanomista meille. Ei ole yhtään leppoisaa ja syömään pääsee vasta kotona.
Olen ihmisten ilmoilla, työvoimapula-alalla ja pitkällä kokemuksella. Vaihdan paikkaa, kunnes löytyy sopiva. Nykyisen pomon kanssa olen sopinut, etten tee töitä kesäkuukausina, on muuta. En tee myöskään iltavuoroja, lähdin sairaalasta keväällä homman muuttuessa läpityperästä sairaaksi, pun intended.
Vierailija kirjoitti:
Pienissä firmoissa voisi ehkä olla vielä jossakin inhimillinen ilmapiiri.
Meillä tää leppoisia koskee johtohenkilöt ja sihteeriä joilla on aikaa vaikka katsella kissavideoita. Muut saa kyllä juosta pää kolmantena jalkana ja huomautus tulee heti jos jää jollekin jotain sanomaan. Edes työasioita ei saa puhua ne pitää keskustella palavereissä
Meillä työpaikalla on menossa juuri työtehokkuuden tehostaminen jotta lyhyemmässä ajassa saataisiin aikaan enemmän olemalla ripeämpiä. Johtajat ehtivät käydä ennen korona kriisinhallinta alkamista oppimassa ja ottamassa mallia japanilaisesta työkulttuurissa missä nopeus ja äärimmäiben tehokkuus on kuulema työssä kaikista tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastovirkailija.
Työ on ainakin leppoisaa. Nähnyt monta kertaa, että kirjastonhoitajilla on niin tylsää että ajankuluksi lukevat tai virkkaavat työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisitko itse, omalla rahalla suoraan työhiehelle joka ei pidä kiireestä?
Itse vihaan kiirettä ja turhanpäiväistä, todennäköisesti itseaiheutettua hässäkkää. Sen vuoksi teen työni aina ajoissa ja vimpan päälle enkä lupaile liikoja, ettei tule viimehetken paniikkia, ylibuukkausta tai ylimääräistä työtä siitä että pitäisi korjailla jälkiä.
Maksaisin ilomielin itseni kaltaiselle työntekijälle.
Moneen vuoteen ei oo rauhaisaa ruokataukoa ollut. Enkä kuulu mihinkään noihin ammattiryhmiin