Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tarjoat vieraille kahvipöydässä vain sokerisia herkkuja?

Vierailija
02.03.2014 |

Siis pullaa, kakkua, makeisia, suklaata jne.

Minusta olisi kiva saada vaikka voileipiä, salaattia, hedelmiä.

Kieltäydyn kaikesta makeasta kahvipöydässä ja minua pidetään sitten epäkohteliaana, kun en mitään maista.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miks on vaikeeta laittaa sekä suolasta että makeaa.

Minun mielestä se on kohteliaisuutta ja vieraanvaraisuutta.

Itse ainakin arvostan omia vieraita.

Kyllä lähestulkoon jokaiselta löytyy kaapista leipää ja voita.

Jos tiiän ajoissa vieraiden tulosta niin saatan tehdä jonkin suolaisen piirakan. Kaapista yleensä löytyy jotakin keksiä/suklaata. Pakkasesta piirakkaa.

Vierailija
42/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo porkkanatikkujen tarjoaja voisi työntää ne tikut anukseensa. Ei kai nyt kahvipöydässä porkkanatikkuja nakerrata :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin kanssa hedelmiä ja salaattia..? No eipä ole käynyt mielessä ei.

Vierailija
44/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:20"]

Mitä hittoa te mun painolla teette? :D No.. 60kg on paino.

Ja tiesittekö, että niitä vierasvaroja voi säilyttää myös pakastimessa (esim piirakoita ja pullia) Ja meillä aina kaapissa salaattiaineksia, koska syön päivittäin itse salaattia. Myös tuoreita hedelmiä on, koska syömme paljon hedelmiä. Löytyy maustamatonta rahkaa, koska sitäkin syömme . Ja leipää, leikkeleitä, juustoja, marjoja. Nopeastihan sitä loihtii voileipiä, salaatin, marjaisan rahkan, hedelmäsalaatin. Ja jos nyt makeaa pitää olla, niin löytyy suklaata ja jäätelöä. Pakkasesta kakkuja, pullia jne.

-ap-

[/quote]Minä en pidä taloutta vieraita varten. Jos joku pahoittaa tarjottavista mielensä, niin ei purista pätkääkään.

[/quote]

Ei ole pakko kutsua vieraita, jos on ylitsepääsemättömän vaikeeta tarjota sekä makeaa että suolaista kahvin kanssa.

Vierailija
45/60 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:35"]

Voi teitä. Otitte mun jutut taas niin tosissaan ;) Ootte ihania. Tarjotkaa toki sitä, mitä kaapista löytyy. Lupaan olla oikein mukava vieras ja maistaa kaikkea, vaikka ihan vain emännän mieliksi.

- huvittunut ap-

[/quote]

Mielikseni sinun ei tarvitse maistaa yhtään mitään. Minulle on vain tärkeää valmistautua joko kahvitteluun tai ruokaan. Jos kahvit ovat kyseessä, valmistan vain siihen kuuluvat leipomukset enkä mitään ruokia, herranen aika sentään. Tämä ketju valotti suomalaisten ylipainomysteeriä: ruoka-ajat eivät riitä eikä niissä pysytä, vaan tarvitaan kolmaskin kunnon ateria... 

Vierailija
46/60 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheltä tuleville kahvivieraille tarjotaan yleensä vain makeaa, ehkä joskus suolaistakin jos sattuu olemaan. Kauempaa tuleville yleensä myös suolaista makean lisäksi. Salaattia en kuitenkaan kahvin kanssa tarjoa, se ei mielestäni oikein sovi kahvin kanssa. Sittenhän se alkaa olemaan enämminkin jo lounas jos salaatteja aletaan tarjoilla.

Vierailija
47/60 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on epäkohtelias, jos ei ole kertonut rajoituksistaan etukäteen. Salaattia kahvipöydässä...joo ei, salaatti ja kahvi eivät kuulu yhteen, se on se maku mikä ratkaisee ja useimmat haluavat nauttia kahvista ja kahvia tukevasta makuparista.

Meillä on usein suolaista piirakkaa tms. kahvipöydässä, sopii paremmin kahvin kanssa kuin salaatti ja pidemmän matkan ajelleet vieraat ovat tyytyväisiä.

Vierailija
48/60 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi tai kaksi henkilöä tulee kahville, teen pelkkää makeaa. Jos enemmänkin porukkaa on tulossa, teen lisäksi myös suolaista. Tämä siksi, että yhden tai kahden kahvittelijan takia en jaksa ruveta tekemään esimerkiksi kokonaista suolaista piirakkaa tai vääntämään pasteijoita. Ei tarvitse nähdä niin paljoa vaivaa ja jääkaappiinkin jää pyörimään vaan yhtä sorttia jäljelle jäänyttä leivonnaista. Voileipiä en haluaisi tarjota (olen alle 30-vuotias eikä nyt eletä 90-lukua), enkä mitään valmispakasteita ja ei mun kaveritkaan odota saavansa seitsemään sorttia ellei ole jotkut juhlat. En itsekään odota, että kahvipöydässä minua erityisesti ruokitaan, vaan mulle riittää pikkupala jotain hyvää tai vaikka pelkkä keksikin riittäisi.

Mun kaverit ainakin ovat tunnetusti makean kahvileivän ystäviä, joten mielummin tarjoan ensisijaisesti makeaa leivonnaista kahvin kanssa. Jos tulee enemmän porukkaa ja tiedän, että tarjottavista suurin osa menisi kahvittelijoiden suihin, tekisin myös suolaista. Jos tietäisin, että kahvivieras ei tykkää makeasta, silloin tekisin suolaista. Jos en tiedä ja teen vain yhtä sorttia leivonnaista, niin makeaa on tarjolla ja makeaa myös itse haluaisin mieluiten jos kahvivieraaksi menisin.

Vierailija
49/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:20"]

Mitä hittoa te mun painolla teette? :D No.. 60kg on paino.

Ja tiesittekö, että niitä vierasvaroja voi säilyttää myös pakastimessa (esim piirakoita ja pullia) Ja meillä aina kaapissa salaattiaineksia, koska syön päivittäin itse salaattia. Myös tuoreita hedelmiä on, koska syömme paljon hedelmiä. Löytyy maustamatonta rahkaa, koska sitäkin syömme . Ja leipää, leikkeleitä, juustoja, marjoja. Nopeastihan sitä loihtii voileipiä, salaatin, marjaisan rahkan, hedelmäsalaatin. Ja jos nyt makeaa pitää olla, niin löytyy suklaata ja jäätelöä. Pakkasesta kakkuja, pullia jne.

-ap-

[/quote]Minä en pidä taloutta vieraita varten. Jos joku pahoittaa tarjottavista mielensä, niin ei purista pätkääkään.

[/quote]

Ei ole pakko kutsua vieraita, jos on ylitsepääsemättömän vaikeeta tarjota sekä makeaa että suolaista kahvin kanssa.

[/quote]

Ei ole myöskään pakko käydä kylässä,jos tarvitsee pahoittaa mielensä siitä että ei ole montaa sorttia tarjolla.Parempi pysyä kotona vaan syömässä suolaista!

Vierailija
50/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:52"]

Mulla aina sekä että. Suolainenkin siten, että suht kevyttä..salaattia, ruisleipää. Sitten se sokerinen saakin olla suht tuhti.

Viimeksi oli tarjolla siskolle vihersalaattia, patonkia ja laskiaispullia.

[/quote]

Mikä tässä on se suolainen "Viimeksi oli tarjolla siskolle vihersalaattia, patonkia ja laskiaispullia"????????????

En itse tarjoaisi vihersalaattia kahvin kanssa. Outoa.

Vierailija
51/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:52"]

Mulla aina sekä että. Suolainenkin siten, että suht kevyttä..salaattia, ruisleipää. Sitten se sokerinen saakin olla suht tuhti.

Viimeksi oli tarjolla siskolle vihersalaattia, patonkia ja laskiaispullia.

[/quote]

Mikä tässä on se suolainen "Viimeksi oli tarjolla siskolle vihersalaattia, patonkia ja laskiaispullia"????????????

En itse tarjoaisi vihersalaattia kahvin kanssa. Outoa.

[/quote]

Oisko se suolainen ollut se patonki? Ei mullekaan tulis mieleen tarjota kahvilla salaattia tai hedelmää,joku voileipä/suolainen leivonnainen nyt vielä menee,mutta kyllä paremmin sopii makeat tarjottavat kahvin kaveriksi.

Vierailija
52/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarjosin eilen valmiita päällystettyjä voileipiä ja mansikka unelmatorttua. Siis vieras tuli yllättäen.Mun mielestä kohtuullisuus on hyvä muistaa, tarjottavissakin ellei kyse ole juhlista.

Vierailija
53/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän,että jauhopukalolta löytyy hyviä leivonnaisia melkeen joka sormelle. Jos taas terveysintoilija panostaa vähemmin leivonnaisiin ,niin sekin on ok.:) ja just niinku joku mainitsikin niin en mäkään odota kylään mentäessä mitä siellä tarjotaan.

Vierailija
54/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään salaattia tai hedelmiä kahvin kanssa, mutta suolaista piirakkaa, pasteijoita, tai vaikka voileipiä. Sitä en ymmärrä, että kutsutaan kahville ja tarjotaan kymmentä erilaista makeaa eikä mitään suolaista. Viimeksi oltiin miehen tädin synttäreillä: kolme marjapiirakkaa, kaksi kuivakakkua, montaa eri pikkuleipää ja keksiä sekä täytekakku. Ehkä toiset tykkäävät ja voivat syödä pelkkää makeaa, mutta itse olisin arvostanut edes yhtä suolaista vaihtoehtoa. Ex-tempore kahvittelut on ihan toinen juttu, mutta silloin kun kutsutaan vaikka synttäreille olisi mun mielestä ihan jees tarjota muutakin.

Vierailija
55/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikein pidä makeasta ja vierailua ajatellen on vähän kiusallista syödä kasa hiivaa ja sokeria, koska monella tulee siitä ilmavaivoja tai vatsa alkaa toimimaan...

Yksi ystäväni laittaa pöytään aina jotain sokeroituja pähkinöitä, kuivakakkua, korvapuusteja ja muuta ällönmakeaa. Tulee paha olo (ja niin tulee muuten jokaiselle, jolla on normalisoitunut sokerinsietokyky). Itse yritän tarjota aina jotain suolaistakin, hedelmiä myös. Jossei muuta ole, niin edes pähkinöitä (ilman sokeria!). Osa vieraista sanoo suoraan, että onpas mukava syödä jotain suolaistakin kahvipöydässä (jos olen vaikka tehnyt sämpylöitä), ja valittelevat miten edellisissä kyläpaikoissa on tarjottu vain makeaa.

Vierailija
56/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä laitan aina kahvipöytään jotain hyvää salaattia, esim. kana- tai tonnikalasalaattia, lisäksi on tarjolla leipäjuustoa ja esim. omenaa. Makeita edustaa joku ei niin hirveän makea kakku. Ei meidän ystäväpiirissä kovin moni enää syö juurikaan makeaa. Monet karppaa, kuten me itsekin ja muutkaan eivät makeista hirveästi perusta, paitsi vanhemmat ihmiset.

Vierailija
57/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä. Otitte mun jutut taas niin tosissaan ;) Ootte ihania. Tarjotkaa toki sitä, mitä kaapista löytyy. Lupaan olla oikein mukava vieras ja maistaa kaikkea, vaikka ihan vain emännän mieliksi.

- huvittunut ap-

Vierailija
58/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei useinkaan ole pöydässä muuta kuin kahvia tai jos jotain on, niin niin se on sitten sitä mitä on satuttu leipomaan! joskus lohipiiras, joskus mokkapaloja, joskus mustikkamuffinseja..

Vierailija
59/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:40"]

Ottaisin itse yleensä mieluummin jotain suolaista kahvin kanssa kuin jotain makeaa. Mulle tulee huono olo jos mätän kaikkea makeaa piirakkaa, kakkua ja pikkuleipää enkä mitään suolaista.

[/quote]

Minulla puolestaan on laktoosi-intoleranssi ja muutkin sokerit saavat mahani raivon valtaan. Ei ole kiva kyläillä kipeän ja kaasusta pullottavan mahan kanssa sekä pidätellä ripulia.

Vierailija
60/60 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille normaaleille ihmisille ei maistu