Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tarjoat vieraille kahvipöydässä vain sokerisia herkkuja?

Vierailija
02.03.2014 |

Siis pullaa, kakkua, makeisia, suklaata jne.

Minusta olisi kiva saada vaikka voileipiä, salaattia, hedelmiä.

Kieltäydyn kaikesta makeasta kahvipöydässä ja minua pidetään sitten epäkohteliaana, kun en mitään maista.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa te mun painolla teette? :D No.. 60kg on paino.

Ja tiesittekö, että niitä vierasvaroja voi säilyttää myös pakastimessa (esim piirakoita ja pullia) Ja meillä aina kaapissa salaattiaineksia, koska syön päivittäin itse salaattia. Myös tuoreita hedelmiä on, koska syömme paljon hedelmiä. Löytyy maustamatonta rahkaa, koska sitäkin syömme . Ja leipää, leikkeleitä, juustoja, marjoja. Nopeastihan sitä loihtii voileipiä, salaatin, marjaisan rahkan, hedelmäsalaatin. Ja jos nyt makeaa pitää olla, niin löytyy suklaata ja jäätelöä. Pakkasesta kakkuja, pullia jne.

-ap-

Vierailija
22/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:13"]

Miehen siskolla kun käy kylässä joskus harvoin niin sitä osaa jo pitää lapsillekin eväät autossa. Ajomatkaa on 1,5h suuntaansa, sit yleensä saa toista tuntia odottaa sitä kahvia, jonka kanssa on vain makeaa. Heti ei kehtaa lähteä kotimatkalle ja sieltä palatessa eka baari tms. on tunnin ajon jälkeen kun on melkein jo kotona.. Eli kyllä, eväät mukana kun kyläpaikka ei tarjoa.. :)

[/quote]

Miksi miehesi ei voi kysyä omalta siskoltaan laittaisiko tämä voileipiä pöytään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet epäkohtelias jos olet ronkeli tarjouttavien kanssa.

Vierailija
24/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:20"]

Ja tiesittekö, että niitä vierasvaroja voi säilyttää myös pakastimessa (esim piirakoita ja pullia) Ja meillä aina kaapissa salaattiaineksia, koska syön päivittäin itse salaattia. Myös tuoreita hedelmiä on, koska syömme paljon hedelmiä. Löytyy maustamatonta rahkaa, koska sitäkin syömme . Ja leipää, leikkeleitä, juustoja, marjoja. Nopeastihan sitä loihtii voileipiä, salaatin, marjaisan rahkan, hedelmäsalaatin. Ja jos nyt makeaa pitää olla, niin löytyy suklaata ja jäätelöä. Pakkasesta kakkuja, pullia jne.

-ap-

[/quote]Minä en pidä taloutta vieraita varten. Jos joku pahoittaa tarjottavista mielensä, niin ei purista pätkääkään.

Vierailija
25/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:13"]

Miehen siskolla kun käy kylässä joskus harvoin niin sitä osaa jo pitää lapsillekin eväät autossa. Ajomatkaa on 1,5h suuntaansa, sit yleensä saa toista tuntia odottaa sitä kahvia, jonka kanssa on vain makeaa. Heti ei kehtaa lähteä kotimatkalle ja sieltä palatessa eka baari tms. on tunnin ajon jälkeen kun on melkein jo kotona.. Eli kyllä, eväät mukana kun kyläpaikka ei tarjoa.. :)

[/quote]

Miksi miehesi ei voi kysyä omalta siskoltaan laittaisiko tämä voileipiä pöytään?

[/quote]

Miksei tuo itse saa suutaan auki ja puhu sille siskolle itse?

Onko se muka niin, ettei toisen suvulle puhuta? Not.

Vierailija
26/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]

Ei ne pakkasessakaan ikuisuuksia säily, jos itse ei syö ja vieraita käy harvoin. Meillä on hedelmiä aina kulhossa keittiössä, senkun pyydät vaan. Ap tuntuu olevan vaatelias vieras, kun pitää olla monenlaista sorttia. Salaattia en kahvipöytään halua tehdä, koska itse syödään salaatit ruualla enkä halua kuin tuoretta salaattia. Vihanneksia voin pilkkoa sinulle jos pyydät. Tee ap ero sen välillä, tuletko syömään vai kahville. jos sinulle pitää olla salaattia ja rahkaa, eli jälkiruokaa, sitten olet ruokavieras, et kahvivieras. 

Vierailija
27/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:23"]

-ap-

[/quote]Minä en pidä taloutta vieraita varten. Jos joku pahoittaa tarjottavista mielensä, niin ei purista pätkääkään.

[/quote]

En minäkään. Itse noita syömme ja jos vieraita tulee, niin voi heille myös tarjota ;)

-ap-

Vierailija
28/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetut rahkat on sokerisia herkkuja, erittäin sokerisia. 

Vierailija
29/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen ronkeli että makeatkaan ei kelpaa kahvin kanssa, niin tuskin sieltä kyläpaikan jääkaapista löytyy myöskään oikeat levitteet ja leikkeleet sun muut leivänpääliset. Pahamielihän siitäkin tulee kun on väärää leipää, väärä levite ja ihan väärä leikkele.

Vierailija
30/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:48"]

Siis pullaa, kakkua, makeisia, suklaata jne.

Minusta olisi kiva saada vaikka voileipiä, salaattia, hedelmiä.

Kieltäydyn kaikesta makeasta kahvipöydässä ja minua pidetään sitten epäkohteliaana, kun en mitään maista.

[/quote]

En ole kovin vieraanvarainen,harvemmin tarjoan mitään. Mutta jos vaivaudun jotain kastettavaa hankkimaan,niin pullaa tai keksiä,koska se sopii kahvin kanssa. Vieraiden ei ole toki pakko syödä mitään,mutta en pyöritä kahvilaa,ei ole montaa sorttia tarjolla siltä varalta että sattumalta tulee joku hedelmän tai salaatinhimoinen vieras.

Vierailija
31/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ap ongelma. Sen sijaan, että menisit kylään kaupan kautta ja ostaisit sitä suolaista tuliaisiksi, oletat että muut lukevat ajatuksesi. :D 

Pientä vaivannäköä niin sulla ei ole tätäkään ongelmaa.

Vierailija
32/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:50"]

Kaikille maistuu makea.

[/quote] Ei maistu.

[/quote]Kaikille normaaleille ihmisille maistuu.

[/quote]Makuja on monia, ruoankin suhteen. Mielestäni parasta on laittaa sekä leipää että pullanpuolta tarjolle. Jos on kyse tuttavasta tai perheenjäsenestä, tietää emäntä vieraansa maun jo etukäteen.

Minusta on tylsää, jos lätkäistään lihakimpale lautaselleni tai kinkunsiivu leivälleni, kun olen kylässä. Väkisin sitä sitten väännän, ja sujautan lautasliinassa laukkuuni, kun emäntä kääntää selkänsä.

Vierailija
33/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa kenellekään kahvia, joka on pahanmakuinen myrkky.

Vierailija
34/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin itse yleensä mieluummin jotain suolaista kahvin kanssa kuin jotain makeaa. Mulle tulee huono olo jos mätän kaikkea makeaa piirakkaa, kakkua ja pikkuleipää enkä mitään suolaista.

Vierailija
35/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juon kahvini pelkiltään, en kaipaa sen kanssa yhtään mitään. En välitä makeasta, eikä ne monissakaan paikoissa oikeasti ole edes kauhean hyviä - sorry vaan kaikille! Minä en kuitenkaan jaksa välittää, mitä kyläpaikassa on tarjolla sillä kieltäydyn jos ei sillä hetkellä maistu tai jos näyttää pahalta. 

Ja KYLLÄ, saan kieltäytyä. Erittäin epäkohteliasta on emännän loukkaantua jos vieraalle ei maistukaan. Ja epäkohteliasta on se hiton tuputtaminen; ota nyt, ota lisää, vielä kahvia lisää ja lisää ja lisää (minulle tulee pahaa olo jos juon kahvia paljon mutta ei, sitäkin pitää ihmetellä). 

Vierailija
36/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistui makea tai ei, on outoa olettaa kahvipöydässä olevan voileipiä, salaattia tms. Ettekö te syö päiväruokaa? Kahvipöydässä on kahvin kanssa sopivia asioita, jotka jätän syömättä jos makea ei maistu. Miksi kahvilla pitäisi tarjota ruokaa? Suomessa syödään sentään kaksi lämmintä ruokaa.

terv. ulkosuomalainen

Vierailija
37/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:49"]

"HERKKUJA" Mikä ihmeen lastenkutsupöytä sinulle pitää kattaa, että saat oikeita HERKKUJA. Kanna itse omat hedelmäsi, se on annettu mikä on tarjottu. Jos ei kelpaa, sitten ollaan ilman.

[/quote]

Emännän on sitten turha loukkaantua, jos vieras ei syö "emännän mieliksi"

[/quote]

En minä ainakaan emäntänä loukkaannu,jos tarjottavat ei kelpaa,varsinkin kun tarjoan kaupan pullaa enkä tyyliin rakkaudella leivottuja korvapuusteja :) Syön sitten vieraiden lähdettyä itse mitä yli jää. Tietysti asia on toinen jos on synnynnäinen mielensäpahoittaja,

Vierailija
38/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:56"]

Maistui makea tai ei, on outoa olettaa kahvipöydässä olevan voileipiä, salaattia tms. Ettekö te syö päiväruokaa? Kahvipöydässä on kahvin kanssa sopivia asioita, jotka jätän syömättä jos makea ei maistu. Miksi kahvilla pitäisi tarjota ruokaa? Suomessa syödään sentään kaksi lämmintä ruokaa.

terv. ulkosuomalainen

[/quote]

Ja minä kun luulin, että on kohteliasta ottaa vieraat huomioon. Että jos toinen ei välitä makeasta, niin sille on jotain muuta pöydässä.

Mutta ei siis menekään niin, okei. Olenpa ollut epäkohtelias emäntä.

Vierailija
39/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan kahvipöytään juustoleipää, karjalanpiirakoita tai suolaista piirakkaa, jos sattuu olemaan. Mutta jos ei ole, ei laiteta. Juustoleipää ostetaan usein anoppia ja minun isääni varten, kun tykkäävät. Nuoremmat näkyvät harvemmin sitä syövän. Ei meillä pullaakaan yleensä ole. Nyt on rahkapullia pakkasessa, ostettiin yksiä vieraita varten, mutta eivät juoneet kahvia. Suolakeksejä on joskus, kun oma porukka niitä napostelee. 

Se joka ei laita salaattia kahvipöytään, koska meillä se on ruokaa. Jos joku laittaa, saa laittaa. En minä itsekään yleensä ota kuin yhden keksin enkä odota, että olisi monta sorttia. Sitä laitetaan mitä on. En mene kyllään syömään, vaan jutustelemaan, ellei ole syömään kutsuttu. 

Vierailija
40/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoan sekä suolaista että makeaa. Esim.  viimeksi itsetehtyä rieskaa, porkkanatikkuja, pähkinöitä ja suklaata teen kanssa. 

Minusta on kuitenkin aika loukkaavaa vieraan taholta, että tarjoamisiin ei kosketa, sillä silloin koen että näkemääni vaivaa ei arvosteta. Ei ole pakko ottaa paljoa ..mutta jos nyt edes maistaisi ( varsinkin, kun suunnittelen aian tarjoamiset vieraan mukaan)