Kasvispizzan täytteet?
Teen tuttavalleni kasvispizzaa ja olen itse tottunut laittamaan salamia, prosciuttoa jne. pizzaan joten nyt tarvitsisin vinkkejä hyvää kasvispizzaan. Teen siis ohutpohjaista ja rapeaa pizzaa, täytteiden määrä ei ole tarkoitus olla suuren suuri vaan pääasiassa on hyvät makuyhdistelmät.
Itselle tulee mieleen ainakin paprika ja punasipuli, joita voisi laittaa mutta mitäs muuta? Sieniä?
Kommentit (33)
Niin ja kotipizzan zorbas: Muistaakseni oliivi, salaattijuusto, punasipuli, paprika. Sellaista teen itsekin joskus, saatan tuon salaattijuuston korvata mozzarellalla, miten millionkin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:05"]
Tarkoitatko todella TÄYTTEITÄ, eli teetkö calzonea? Edellä saamissasi vastauksissa on hyviä PÄÄLLYSTEITÄ. Oma suosikkiyhdistelmäni on paahdetut herkkusienet ja paprikat sekä oliivit ja tuoreet basilikan lehdet, ja tietenkin niiden alle hyvä valkosipulinen tomaattikastike. Juustoksi mozzaa ja emmentalia.
[/quote]
Ne on TÄYTTEITÄ. Aivan kuten piiraassakin. En ole ap, mutta nyt miellyttää pieni piristävä jankkaus.
[/quote]
Minusta täyte on leivän sisällä, kuten hillo munkissa. Päällyste on leivän päällä, kuten munat ja anjovis muna-anjovisleivässä. Ja pizzan päällysteet pizzan päällä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:58"]Kolmonen, mitä teet sille kesäkurpitsalle ennen pitsaan laittamista? Nuo vaihtoehtosi kuulostavat kaikki todella hyviltä, nami!
[/quote]
Välillä paistan siivuina valkosipulin kanssa ja välillä vaan raastan isoksi raasteeksi. Hyvää tulee :)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:00"]Minua kiinnostaa miten tuota Mozzarellaa käytetään. Missä vaiheessa se lisätään pitsaan? Olen sitä käyttämällä pari kertaa pilannut pitsani.
[/quote]
Älä laita muita juustoja mozzan kanssa. Ostat ison pallon sitä ja siivutat sen ja pistelet vaan kastikkeen päälle. Ei saa laittaa kiinnikkäin ja on tärkeää että pohja on ohut jotta se ei leviä täysin ennen kuin pohja on kypsää :)
Pakko päteä, mutta pizza ei ole teoriassa kasvispizza jos siinä on juustoa (pestossakin on juustoa). Eli soijajuustot kehiin.
karis-oliivi-tuore tomaatti NAM
Sieniä (metsä-), vuohenjuustoa, rucolaa, oliiviöljyä ja sitruunamehua.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:00"]Minua kiinnostaa miten tuota Mozzarellaa käytetään. Missä vaiheessa se lisätään pitsaan? Olen sitä käyttämällä pari kertaa pilannut pitsani.
[/quote]
Älä laita muita juustoja mozzan kanssa. Ostat ison pallon sitä ja siivutat sen ja pistelet vaan kastikkeen päälle. Ei saa laittaa kiinnikkäin ja on tärkeää että pohja on ohut jotta se ei leviä täysin ennen kuin pohja on kypsää :)
[/quote]
Kiitos neuvoista.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:41"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos neuvoista.
[/quote]
Ei kestä :) itse laitan aina uunin jälkeen reilusti tuoretta basilikaa päälle ja yleensä myös rucolaa.
Tein viimeviikolla ns valkoisen pizzan, tuli ihan mieletön!! Pohjan (oli hieman erilainen taikina) päälle mascarpone juustoa ja emmentaltyylistä juustoraastetta sekoitettuna. Sen päälle karamellisoituja timjamilla ja balsamicolla maustettuja sipulirenkaita ja pinjansiemeniä. Ripaus mustapippuria
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:41"]
Pakko päteä, mutta pizza ei ole teoriassa kasvispizza jos siinä on juustoa (pestossakin on juustoa). Eli soijajuustot kehiin.
karis-oliivi-tuore tomaatti NAM
[/quote]Ystäväni on siis vegetaristi, ei vegaani.
Kiitos kaikille neuvoista, luulen että teen paprika-punasipuli-oliivi-herkkusieni -pizzaa. Niin ja rucolaa päälle. Mozzarellaa olin joka tapauksessa laittamassakin. Lopuksi pirskotan päälle hiukan chiliöljyä.
Teen pizzani pizzakivellä, joten se on uunissa alle viisi minuuttia. Tällöin mozzarellan voi laittaa jo raa'an pizzan päälle.
ap
Mozzarella-kapris-oliivi-tuore chili-valkosipuli-basilika, *drool*... Putte's-ravintolasta olen nämä varastanut omaan kyökkiin.
Mun lemppari on paprika, herkkusieni, aurinkokuivattu tomaatti (tai tuore tomaatti siivuina). Helppo ja saa melkein mistä vaan kaupasta. Joskus pistän myös oliiveja.