Te jotka ette tule aspergerien kanssa toimeen,
Kommentit (76)
40, mistä saat päähäsi, että tuo kirjoittaja on häiriköinyt lääkäriään?
ohis
ohis
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:44"]
ohis
[/quote]
On käynyt ilmi hänen blogistaan ja kirjoituksistaan täällä, ihan itse on avoimesti kertonut siitä kuinka esim. mailailee lääkärille mitä omituisempia asioita + mailailee lääkärin ja itsensä nimissä ympäri kyliä.
Tuntuu tätä ketjua lukiessa, että näitä asperger-ihmisiä olisi pilvin pimein joka paikassa. Itse en ole sellaista koskaan tavannut vaikka ikää on jo 60 v.
Onko heitä todella niin paljon?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 19:21"]
as-henkilökin voi olla niin sairas ettei kykene tekemään töitä avoimilla työmarkkinoilla ja silloin oikea paikka on kuntouttava työtoiminta jossakin sellaiseen varatussa paikassa.
miksi ajattelet että se työn sössiminen olis ollu sen assin oma vika? se as-henkilö on voinu olla niin sairas ettei hänestä yksinkertasesti ole siihen työhön.
[/quote]
En usko, että esimieskään tiesi aluksi hänen olevan asperger. Eihän se suoraan päällepäin näy. Voitiin myös olettaa, että selviäisi yksinkertaisista toimistotehtävistä, koska oli päässyt opiskelemaan paljon teoreettisempaa alaa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:01"]
Tuntuu tätä ketjua lukiessa, että näitä asperger-ihmisiä olisi pilvin pimein joka paikassa. Itse en ole sellaista koskaan tavannut vaikka ikää on jo 60 v.
Onko heitä todella niin paljon?
[/quote]
"Arviot Aspergerin oireyhtymän ja määrittämättömän kehityshäiriön kokonaisesiintyvyydestä vaihtelevat 0,6 ja 1,7 prosentin välillä. Suuret erot tuloksissa johtuvat todennäköisesti siitä, että eri tutkimuksissa käytetyt mittarit poikkeavat paljon toisistaan. Edellä mainitut arviot merkitsevät sitä, että Suomessa olisi noin 32 000 - 90 000 henkilöä, jolla on Aspergerin oireyhtymä tai muu lievä autismin kirjon tila."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aspergerin_oireyhtymä#Esiintyvyys
Tosi hyvä jos se lääkäri viimeinkin saa häiriköinnin loppumaan!
Meidän lapsen harrastuksessa on pieni assipoika, aika liikkis. Just niin tyypillisiä assipiirteitä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 21:00"]
nykyään ei vaadita muuten liikaa mutta yks vitun tyhmä muija vaatii liikaa ja se suututtaa minua niin että vitutuskäytä on taas yllättäin kaakossa
[/quote]
Kuka sinulta nyt vaatii ja mitä?
[/quote]
mulla on riippuvuustiloja jotka on tavallaan vähän niinku alkoholiriippuvuuteen verrattavissa olevia tapoja mulla ja tiiän et pitäs niistä päästä ja lopettaa ne mut en omin voimin kykene ja se lääkäri ei sitä tajua vaan vaatii minua heti lopettamaan vaikka en todellakaan pysty. se ei ymmärrä heikkoa ihmistä kun se on ite niin vahva ja se moukaroi henkisesti ihmisiä ihan romuksi ja moni on tuon tyypin takia vittu sairastunu!!!!!!
[/quote]
Mitä riippuvuustiloja sulla on?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:49"]
nykyään ei vaadita muuten liikaa mutta yks vitun tyhmä muija vaatii liikaa ja se suututtaa minua niin että vitutuskäytä on taas yllättäin kaakossa
[/quote]
[/quote]
mulla on riippuvuustiloja jotka on tavallaan vähän niinku alkoholiriippuvuuteen verrattavissa olevia tapoja mulla ja tiiän et pitäs niistä päästä ja lopettaa ne mut en omin voimin kykene ja se lääkäri ei sitä tajua vaan vaatii minua heti lopettamaan vaikka en todellakaan pysty. se ei ymmärrä heikkoa ihmistä kun se on ite niin vahva ja se moukaroi henkisesti ihmisiä ihan romuksi ja moni on tuon tyypin takia vittu sairastunu!!!!!!
[/quote]
[/quote]
että on pakko ottaa johonkin ihmiseen yhteyttä vaikken haluaisi eikä sekään haluaisi ja haluaisin lopettaa mut en vaan voi enkä saa otetta itsestäni sen vertaa että siihen pystysin
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 22:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
että on pakko ottaa johonkin ihmiseen yhteyttä vaikken haluaisi eikä sekään haluaisi ja haluaisin lopettaa mut en vaan voi enkä saa otetta itsestäni sen vertaa että siihen pystysin
[/quote]
Oletko kertonut sun terapeutille tästä? Miten se suhtautuu?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:40"]
Itse olen törmännyt todella todella todella takertuvaan aspergeriin. En halua enää ikinä samaan rumbaan koskaan.
[/quote]
missä häneen törmäsit? onko omaisesi vai tunsitko työn kautta?
Itse olen törmännyt todella todella todella takertuvaan aspergeriin. En halua enää ikinä samaan rumbaan koskaan.
[/quote]
Ja etten se vaan ollut minä?
[/quote]
Ja taas kyykäärmeprovoilija liikekannalla... Vasta eilen rehentelit, että 9-vuotias tyttäresi nussii kyykäärmeitä? onko ollu 9-vuotiaalla tytöllä kyykäärmeen kanssa hyvä pano?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:40"]
[/quote]
Ja taas kyykäärmeprovoilija liikekannalla... Vasta eilen rehentelit, että 9-vuotias tyttäresi nussii kyykäärmeitä? onko ollu 9-vuotiaalla tytöllä kyykäärmeen kanssa hyvä pano?
[/quote]
Mitä helvettiä?
Toisten assien kanssa en tule toimeen, toisten kanssa puolestaan oikeinkin hyvin. Kaipa se riippuu vähän persoonallisuudesta sekä assiuden voimakkuusasteesta.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 20:35"]
Toisten assien kanssa en tule toimeen, toisten kanssa puolestaan oikeinkin hyvin. Kaipa se riippuu vähän persoonallisuudesta sekä assiuden voimakkuusasteesta.
[/quote]
Sinä tulet toimeen siis niitten narsistimiesten kanssa jotka on hankkineet as-diagnoosin koska eivät halua myöntää olevansa narsisteja.
sitten haukut ja arvostelet aitoja asseja että "on sillä jotain muutakin kuin as".
syy on se, kun narsisti osaa miellyttää sinua mutta aito as ei osaa...
No se lääkärihän siis vain auttaa sua kun vaatii katkaisemaan häiriköinnin kun et siihen itse pysty.
Yritin seurustella assin kanssa, mutta väsyin koska hän ei pystynyt lainkaan joustamaan eikä tulemaan toista vastaan. Hänen empatiakykynsä ilmaantui vain silloin, kun kyse oli asiasta joka koski häntä itseään. Esim. jos hänellä oli flunssa ja hoivasin häntä, niin hän tunsi minua kohtaan myötätuntoa, koska olin hänen apunaan. Mutta jos minä sairastin, niin hän raivosi minulle, koska pilasin sairastumiseni vuoksi meidän yhteiset suunnitelmamme.
En jaksanut kuunnella myöskään monologeja, loputtoman pitkiä monologeja aiheista jotka kiinnostivat vain häntä. Enkä sitä kuinka fanaattisesti hän vihasi. Hän piti pitkiä monologeja myös inhoamistaan asioista, kuten lihavista naisista ja duunareista. Hän oli parisuhteessa läheisriippuvainen. Hänellä oli pakonomainen tarve soitella minulle vähintään puolen tunnin välein, varmistaakseen missä olen ja kenen kanssa silloin kun ei oltu yhdessä. Hän piti ihanteenaan parisuhdetta, jossa kummallakaan ei ole muita ystäviä kuin kumppani, eikä muuta vapaa-aikaa kuin aika kumppanin kanssa. Hän oli läheisriippuvainen, neuroottinen, paha suustaan, rivo ja hyvin itsekeskeinen.
Olin suunnattoman helpottunut kun suhde loppui, mutta senkin jälkeen piti vielä kestää monta kuukautta vainoamista ja vainoharhaista viestittelyä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Harvinaisen pitkäpinnaisesti on lääkäri sinuun suhtautunut. Eikä se ole mitään henkisesti moukaroimista jos hän haluaa sinun lopettavan hänen häiriköimisensä.