Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viiden päivän kaurapuurodieetti ja pahoinvointi

Vierailija
09.11.2020 |

Olen syönyt noin viitisen päivää peräkkäin lähinnä kaurapuuroa ja vähän pastaa pieninä annoksina sekä lisäksi hieman viiliä. Syynä oli se, etten ehtinyt laittaa ruokaa itselleni tai käydä kunnolla kaupassa.

Aamulla sitten lähdin liikkeelle ja matkalla töihin meinasin pyörtyä ja olo oli heikko. Normaalistikaan en yleensä syö lainkaan aamiaista tai edes juo vettä ennen kuin lähden liikkeelle. Huomasin myös, että oloni on aika heikko ja ajatus ei oikein aamulla kulkenut kunnolla. Olemukseni on jotenkin väsyneen ja kuihtuneen oloinen ja olin siis jo valmiiksi hoikka, mutta olen saattanut ihan hieman laihtuakin.

Voiko heikko olo liittyä pelkään nälkään tai ehkä lievään ketoosiin/ketoasidoosiin vaiko nestehukkaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ketoosissa ole, kun kerran hiilihydraatteja olet syönyt. Enemmän selittäisi vaikka kalori-, suola-, tai nestevaje.

Jotakin jäämää vaikkapa korrensääteistä tai glyfosaattia, jos ei ollut luomukauraa. En koskaan käytä muuta, mut onhan kaurassa oksaalihappoakin, kuulin.

Mielenkiintoista tuo. Ei ollut luomukauraa sinänsä se kaurahiutalepaketin sisältö. Söin tosiaan ainakin 4-5 kertaa päivässä lautasellisen kaurapuuroa ja lisäksi pienen lautasellisen pastaa ja yhden viilin. Juomaksi vettä, kahvia ja teetä. Alkoi maistua puulta tuollainen kyllä jo muutaman päivän jälkeen.

Vierailija
22/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, taas yksi huomiohuoruli. Ei mitään uutta taivaan alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, taas yksi huomiohuoruli. Ei mitään uutta taivaan alla.

Alkuperäinen kysymys liittyi lähinnä (vilpittömin aikein) siihen, että alkoiko mua heikottaa liian vähästä ja miksi näytän tänään ihan kamalalta (jotenkin nestehukasta kärsivältä ja väsyneeltä ja koko ajan janottaakin). Olin aidosti ihmeissäni, kun meinasin pyörtyä, mutta sitten mietin ja tajusin, että tosiaan...se heikko ruokavalio lienee vaikuttanut kuntooni.

Vierailija
24/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ketoosissa ole, kun kerran hiilihydraatteja olet syönyt. Enemmän selittäisi vaikka kalori-, suola-, tai nestevaje.

Jotakin jäämää vaikkapa korrensääteistä tai glyfosaattia, jos ei ollut luomukauraa. En koskaan käytä muuta, mut onhan kaurassa oksaalihappoakin, kuulin.

Mielenkiintoista tuo. Ei ollut luomukauraa sinänsä se kaurahiutalepaketin sisältö. Söin tosiaan ainakin 4-5 kertaa päivässä lautasellisen kaurapuuroa ja lisäksi pienen lautasellisen pastaa ja yhden viilin. Juomaksi vettä, kahvia ja teetä. Alkoi maistua puulta tuollainen kyllä jo muutaman päivän jälkeen.

Hiilaria sait ylenmäärin kyllä, joten sen täytyy johtua muusta. Kaikissa viljoissa on mykotoksiineita, siis myö luomussa. Ihminen määrittää rajat niille.

Vierailija
25/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei  rasvaa esim. oliiviöljy, kasviksia, hedelmiä, hyvää lihaa...?

Olen kolmatta viikkoa dieetillä, missä syön pienen annoksen kaurapuuroa kaksi kertaa päivässä, sen lisäksi rasvoja, vihanneksia, hedelmiä, hyvää riistalihaa, pienen määrän leipää jne. Olo on erinomainen ja ei ole nälkä, paino on pudonnut mukavasti jo, 5kg tavoite.

Vierailija
26/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettet ole saanut ruuastasi tarpeeksi suolaa.

Hae apteekista nestetasapainojauhetta tai kaupasta kinkkua.

Juo vettä tarpeeksi. Jis ruokavalio muuttuu yhtäkkiä, ei ehkä nestemäärä ole sama. Muista että ruuatkin (hedelmät, keitot, ym) sisältää vettä. Jos ne jää pois etkä juo tarpeeksi, oot äkkiä ummella ainakin. :D

Vierailija
27/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei  rasvaa esim. oliiviöljy, kasviksia, hedelmiä, hyvää lihaa...?

Olen kolmatta viikkoa dieetillä, missä syön pienen annoksen kaurapuuroa kaksi kertaa päivässä, sen lisäksi rasvoja, vihanneksia, hedelmiä, hyvää riistalihaa, pienen määrän leipää jne. Olo on erinomainen ja ei ole nälkä, paino on pudonnut mukavasti jo, 5kg tavoite.

Ei tuo minulla ollutkaan mikään ns. järkevä dieetti, vaan tilanteen sanelema aivopierudieetti, kun en jaksanut vääntäytyä kauppaan. Mutta täytyy kokeilla tuollaista järkevää dieettiä joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi