Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viiden päivän kaurapuurodieetti ja pahoinvointi

Vierailija
09.11.2020 |

Olen syönyt noin viitisen päivää peräkkäin lähinnä kaurapuuroa ja vähän pastaa pieninä annoksina sekä lisäksi hieman viiliä. Syynä oli se, etten ehtinyt laittaa ruokaa itselleni tai käydä kunnolla kaupassa.

Aamulla sitten lähdin liikkeelle ja matkalla töihin meinasin pyörtyä ja olo oli heikko. Normaalistikaan en yleensä syö lainkaan aamiaista tai edes juo vettä ennen kuin lähden liikkeelle. Huomasin myös, että oloni on aika heikko ja ajatus ei oikein aamulla kulkenut kunnolla. Olemukseni on jotenkin väsyneen ja kuihtuneen oloinen ja olin siis jo valmiiksi hoikka, mutta olen saattanut ihan hieman laihtuakin.

Voiko heikko olo liittyä pelkään nälkään tai ehkä lievään ketoosiin/ketoasidoosiin vaiko nestehukkaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ketoosissa ole, kun kerran hiilihydraatteja olet syönyt. Enemmän selittäisi vaikka kalori-, suola-, tai nestevaje.

Vierailija
2/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin myös, että parina päivänä kaipasin todella suuresti jotain hyvää ravitsevaa lihapitoista ateriaa tai jopa "herkkuja", mutta päätin vain pärjätä tahdon voimalla kaurapuurolla tai pienellä määrällä pastaa ilman lisukkeita. Voiko muka noin pienestä tulla väsymystä ja huonovointisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään että heikottaa, ite meinaan pyörtyä jo yönkin jälkeen kun on tullut paastoa. Tossa sun ruoassa ei oo ollu oikeestaan muuta kuin hiilareita, kroppa tarvii monipuolista energiaa!

Vierailija
4/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ketoosissa ole, kun kerran hiilihydraatteja olet syönyt. Enemmän selittäisi vaikka kalori-, suola-, tai nestevaje.

Ok, voimakkaasti sokeripitoisia ruokia en sinänsä syönyt, vaan ainoastaan niukasti puuroa, pastaa tai viiliä. Ehkä pitäisi juoda vaikkapa urheilujuomaa vastaavan "ruokavalion" yhteydessä, niin pysyisi suola- ja sokeritasapaino parempana. Tiedän itsekin, että ruokavalioni oli huono ja olin nälkäinen ja janoinenkin, mutta silti tuo olon huonous yllätti.

Vierailija
5/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin myös, että parina päivänä kaipasin todella suuresti jotain hyvää ravitsevaa lihapitoista ateriaa tai jopa "herkkuja", mutta päätin vain pärjätä tahdon voimalla kaurapuurolla tai pienellä määrällä pastaa ilman lisukkeita.

Herää vain kysymys: Miksi?

Syömishäiriötä vai idiotismia?

Vierailija
6/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitathan suolaa siihen kaurapuuroon? Jos haluat hieman paremman nopean version niin rouskuta pähkinöitä tai tee pähkinämaitoa ja sekoita sitä kaurapuuroon tai juo sellaisenaan. Samoin oliiviöljyä voi kulauttaa pari lusikallista päivittäin. Näin saat hyviä rasvoja ja ne antavat keholle paremmin polttoainettakin. Kaurapuurohan on sinänsä oikein hyvä hiilariruoka, mutta yksinään voi jäädä vähän liian kevyeksi.

Vierailija
7/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla meni sokerit liian matalalle. Mulla tekee haudutettu kaurapuuro lähes aina tuon, jos ei ole lisänä paljon proteiinia. Tuorepuuro sen sijaan pitää sokerit suht tasaisina.

T DM1

Vierailija
8/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, voimakkaasti sokeripitoisia ruokia en sinänsä syönyt, vaan ainoastaan niukasti puuroa, pastaa tai viiliä. Ehkä pitäisi juoda vaikkapa urheilujuomaa vastaavan "ruokavalion" yhteydessä, niin pysyisi suola- ja sokeritasapaino parempana. Tiedän itsekin, että ruokavalioni oli huono ja olin nälkäinen ja janoinenkin, mutta silti tuo olon huonous yllätti..

Huomasin myös, että parina päivänä kaipasin todella suuresti jotain hyvää ravitsevaa lihapitoista ateriaa tai jopa "herkkuja", mutta päätin vain pärjätä tahdon voimalla kaurapuurolla tai pienellä määrällä pastaa ilman lisukkeita. Voiko muka noin pienestä tulla väsymystä ja huonovointisuutta?.

- pitäisi juoda ehkä urheilujuomaa - no miksi et juonut? Väitit syyksi sitä, ettet muka ehtinyt tehdä ruokaa

- olin janoinenkin - et siis voinut edes juoda vettä, mikä tähän on syynä? Paastolla kyllä pärjää jos on normaalipainoinen ja terve, mutta juomattomuuten kuolee. Piste

- sinun teki mieli herkkuja ja ateriaa, mutta "päätit pärjätä tahdon voimalla" - miksi jos syy oli ajanpuute?

Sinä valehtelet tai sitten olet trolli.

Vierailija
9/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin myös, että parina päivänä kaipasin todella suuresti jotain hyvää ravitsevaa lihapitoista ateriaa tai jopa "herkkuja", mutta päätin vain pärjätä tahdon voimalla kaurapuurolla tai pienellä määrällä pastaa ilman lisukkeita.

Kerroinkin syyn: en ollut ehtinyt tai jaksanutkaan ostaa ruokaa itselleni melkein viikkoon, joten söin vain kuivamuonia kaapista. Minulla ei ole koskaan ollut syömishäiriötä, tosin mun pitäisi laihtua silti (mitat noin 173 cm / 64 kg). Nuorempana painoin täysin samanpituisena aina 56 kg, vaikka söin sitä mitä huvittaa, ja se on tavoitepainoni edelleen.

Vierailija
10/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, voimakkaasti sokeripitoisia ruokia en sinänsä syönyt, vaan ainoastaan niukasti puuroa, pastaa tai viiliä. Ehkä pitäisi juoda vaikkapa urheilujuomaa vastaavan "ruokavalion" yhteydessä, niin pysyisi suola- ja sokeritasapaino parempana. Tiedän itsekin, että ruokavalioni oli huono ja olin nälkäinen ja janoinenkin, mutta silti tuo olon huonous yllätti..

Huomasin myös, että parina päivänä kaipasin todella suuresti jotain hyvää ravitsevaa lihapitoista ateriaa tai jopa "herkkuja", mutta päätin vain pärjätä tahdon voimalla kaurapuurolla tai pienellä määrällä pastaa ilman lisukkeita. Voiko muka noin pienestä tulla väsymystä ja huonovointisuutta?.

- pitäisi juoda ehkä urheilujuomaa - no miksi et juonut? Väitit syyksi sitä, ettet muka ehtinyt tehdä ruokaa

- olin janoinenkin - et siis voinut edes juoda vettä, mikä tähän on syynä? Paastolla kyllä pärjää jos on normaalipainoinen ja terve, mutta juomattomuuten kuolee. Piste

- sinun teki mieli herkkuja ja ateriaa, mutta "päätit pärjätä tahdon voimalla" - miksi jos syy oli ajanpuute?

Sinä valehtelet tai sitten olet trolli.

En ole trolli. Joskus yksikseni kotona (viikonloppuna oli vapaata ja olin yksin) lähinnä vain kotona lueskelen ja haaveilen. En saa tuolloin aikaiseksi välttämättä edes mennä kauppaan, vaikka asun ihan kauppojen vieressä. Enkä oikein saa aikaiseksi syödäkään. Olisin voinut vaikka leipaista pizzan tms., jos olisin ollut viitseliäs, sillä kuivamuonia olisi riittänyt. Lähinnä ihmettelen sitä, miten olo meni oikeasti niin heikoksi.

Vierailija
11/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitathan suolaa siihen kaurapuuroon? Jos haluat hieman paremman nopean version niin rouskuta pähkinöitä tai tee pähkinämaitoa ja sekoita sitä kaurapuuroon tai juo sellaisenaan. Samoin oliiviöljyä voi kulauttaa pari lusikallista päivittäin. Näin saat hyviä rasvoja ja ne antavat keholle paremmin polttoainettakin. Kaurapuurohan on sinänsä oikein hyvä hiilariruoka, mutta yksinään voi jäädä vähän liian kevyeksi.

Hyvä pointti! Laitan yleensä todella vähän suolaa ruokiin, ja puuroon en laita itse asiassa lainkaan suolaa. Kookosöljyä laitoin "voisilmäksi" hieman. Olisi pitänyt syödä vaikkapa manteleita. Niitä olisi ollut.

Vierailija
12/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroinkin syyn: en ollut ehtinyt tai jaksanutkaan ostaa ruokaa itselleni melkein viikkoon, joten söin vain kuivamuonia kaapista. Minulla ei ole koskaan ollut syömishäiriötä, tosin mun pitäisi laihtua silti (mitat noin 173 cm / 64 kg). Nuorempana painoin täysin samanpituisena aina 56 kg, vaikka söin sitä mitä huvittaa, ja se on tavoitepainoni edelleen.

Sulla on kyllä vähän isompia ongelmia, kuin pelkkä verensokeri. Suosittelisin ammattiapua, kai nyt ymmärrät että tuo sun "järkeily" kuulostaa lähinnä harhaiselta ulkopuolisen korviin?

Vierailija
13/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tuollainen on ihan mielenkiintoinen kokeilu tehdä vapaaehtoisesti (rahaa oli tilillä, mutta en pelkän oman ruokani vuoksi raaskinut lähteä kauppaan). Nälän tunne on ihan hyvä tuntea aina välillä. Tosin toivottavasti tämä "aivosumu" ja väsymys menee pian ohitse.

Vierailija
14/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä vähän isompia ongelmia, kuin pelkkä verensokeri. Suosittelisin ammattiapua, kai nyt ymmärrät että tuo sun "järkeily" kuulostaa lähinnä harhaiselta ulkopuolisen korviin?

Kuinka niin?

Vierailija
15/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin typerältä tuhlata kamalasti rahaa siihen, että vain syö ja mässäilee. On kivempaa säästää nekin rahat johonkin tärkeämpään. Yleensä vain en ole pitäytynyt epämukavalla ruokavaliolla useampaa päivää putkeen. Monelle oikeasti köyhälle se lienee normaalia arkea.

Vierailija
16/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas tuommoinen kaurapuurodieetti. Kaurapuurossa ei ole energiaa juuri ollenkaan eikä proteiinia, vaatii maidossa hauduttelun, ison voisilmän, kananmunaa, leikkeleitä, leipää, juustoa, tuoremehua, marjoja, hedelmiä yms. kaveriksi. Ja on siis pelkkä aamupala.

Eipä ihme jos olet kuihtuneen näköinen ja silmät kuopalla.

Nyt järki käteen.

Vierailija
17/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairas tuommoinen kaurapuurodieetti. Kaurapuurossa ei ole energiaa juuri ollenkaan eikä proteiinia, vaatii maidossa hauduttelun, ison voisilmän, kananmunaa, leikkeleitä, leipää, juustoa, tuoremehua, marjoja, hedelmiä yms. kaveriksi. Ja on siis pelkkä aamupala.

Eipä ihme jos olet kuihtuneen näköinen ja silmät kuopalla.

Nyt järki käteen.

Nojoo, ihmeellisen kuihtuneen näköinen naama kyllä varsinkin tänään + melkein pyörtyminen. Siitä viisastuin ja söin kunnon lounaan tänään. Tämä nyt oli vain tällainen kokeilu osittain, osittain myös viimeviikkoisen kiireen & väsymyksen sanelema juttu.

Vierailija
18/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitainen aloitus eli menikö omasta mielestä ihan oikeen?

Vierailija
19/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotakin jäämää vaikkapa korrensääteistä tai glyfosaattia, jos ei ollut luomukauraa. En koskaan käytä muuta, mut onhan kaurassa oksaalihappoakin, kuulin.

Vierailija
20/27 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitainen aloitus eli menikö omasta mielestä ihan oikeen?

Noh, tavallaan joo, mutta pitäisi mun kroppani silti jaksaa pientä kalorimäärän rajoitusta ja nälän tunnetta omasta mielestäni. Eniten ärsyttää lähinnä ns. aivosumu kyseisen jäljiltä. Ja siltikin, haluaisin oikeasti laihtua samoihin mittoihin, joissa olin parikymppisenä (se 56kg olisi ihanne).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän