Uskaltaisitteko antaa 6-8-vuotiaiden tyttöjen pitää 2kk ikäistä vauvaa sylissä?
Sain esikoiseni kuukausi sitten, ja ensi kuussa lähdemme vauvan ja mieheni kanssa äitini luokse joulunviettoon. Äidilläni on kolme minua reilusti nuorempaa lasta jotka innokkaasti haluaisivat "hoitaa" vauvaa, mutta koska minulla ei ole kokemusta tuon ikäisistä niin en tiedä uskaltaako vauvaa antaa heidän syliin.
Mitä mieltä?
Kommentit (31)
Kyllä mun tyttö piti vastasyntynyttä serkkutyttöään sylissä 8-vuotiaana. Ihan nätisti istui sohvalla vauvan kanssa. Toki ihan kädestä pitäen asetetaan se vauva oikeaan asentoon syliin, jotta niska on tuettuna jne.
Ovat saaneet paljon pienemmätkin pitää sylissä.
Eli voi antaa, kunhan vahdin kokoajan vieressä (näin ajattelinkin tehdä). Kiitos vastauksista.
ap
Ei ole järkevää sylitellä huvikseen vauvaa, tulee pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkevää sylitellä huvikseen vauvaa, tulee pöpöjä.
Voi hyvä luoja.
Hmm, mun esikoinen oli 4 vuotias, kun toinen lapsi syntyi. Toki piti vauvaa sylissään.
Meillä isosiskot ovat 4 ja 6 vuotta vauvaa vanhempia, ja molemmat kyllä ovat saaneet vauvaa pitää sylissään. Hyvin ovat ymmärtäneet, että vauva on pikkuruinen ja täytyy istua kauniisti paikoillaan silloin kun pikkuveli on sylissä.
Jos olet itse tai joku muu on vieressä, niin toki silloin. Keskenään en jättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, mun esikoinen oli 4 vuotias, kun toinen lapsi syntyi. Toki piti vauvaa sylissään.
Mitä hyötyä siitä oli?
Meillä yhdeksän- sekä viisivuotias ovat istuessaan saaneet pitää sylissään vauvaa. Sääntö ollut, ettei saa nousta seisomaan tai kävellä vauva sylissä.
(Viisivuotias pitänyt sylissään lähinnä, kun otettu kuvaa tms.)
Sairaalassa, jossa sain esikoiseni, oli sääntö, että henkilökunta ei kävele vauva sylissä huoneesta toiseen. Jos liikkumiseen tarvitaan oven avausta, laitettiin vauva kärrysänkyyn ja kuljetettiin siinä. (Samalla tavalla ehkä kotona vauvan voi laittaa vaunuihin tms., )
Tuon ikäisiä on niin erilaisia. Tiedän yhdestä pojasta, joka istui 6-vuotiaana tahallaan vastasyntyneen pikkuveljensä pään päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä oli?
Mitä hyötyä siitä on, että sinä kirjoittelet tälle palstalle? Se on tässä nyt tähdellisempi kysymys,
Sitä vauvaa pidellään ihan käsillä, ei tartte olla tyttö tai poika.
Meillä ovat pitäneet sylissä jo pari vuotiaana. Kauaa se vauva ei jaksa kiinnostaa.
Jos jotain vauvalle sattuu käymään niin on vastuu aikuisen. Vauva on aika painava lapselle ja toiseksee pään asennosta huolehtiminen yms. ei ole mikään itsestäänselvyys. Olen vajaa 30v aikuinen ja minustakin on aina "jännittävää" pitää vauvaa sylissä. Miksi pienten lasten pitää saada tehdä kaikkea? Eikö vauvakin tarvitse omaa aikaa, eihän se mikään nähtävyys ole vaan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain vauvalle sattuu käymään niin on vastuu aikuisen. Vauva on aika painava lapselle ja toiseksee pään asennosta huolehtiminen yms. ei ole mikään itsestäänselvyys. Olen vajaa 30v aikuinen ja minustakin on aina "jännittävää" pitää vauvaa sylissä. Miksi pienten lasten pitää saada tehdä kaikkea? Eikö vauvakin tarvitse omaa aikaa, eihän se mikään nähtävyys ole vaan ihminen.
Vauvat tykkäävät yleensä toisista lapsista. 6- ja 8-vuotiaat osaavat ihan hyvin pitää vauvaa, kun selittää heille, miten vauvaa pidellään. Paljon pienemmätkin osaavat. Lapset ovat paljon rennompia kuin aikuiset. Mitä vauvan oma aika mielestäsi on?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettäviä pohdintoja itseään vajaaksi kuvailevalta "30v aikuiselta" 💯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä oli?
Mikäs hyödyn tavoittelija sielä taas? Miksi kaikesta pitää hyötyä?
Kyllä voivat pitää, kun istuvat paikallaan. Avuksi voi ottaa vaikka tyynyjä jotta saa asennon vauvalle ja pitelijälle sopivaksi ja tukevaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisiä on niin erilaisia. Tiedän yhdestä pojasta, joka istui 6-vuotiaana tahallaan vastasyntyneen pikkuveljensä pään päälle.
Sairasta.
Valvotusti, tyttö istumaan sohvalle ja sitten vauva syliin. Itse lähellä varmistelet.