prepulsid ja haittavaikutukset
poika on nyt syönyt vuorokauden lääkettä refluksin hoitoon ja voi olla kuvitelmaakin, mutta on mielestäni vaisu. Eli juttelee vähemmän ja ei halua leikkiä. Mielellään vain istuisi sylissä tai sitterissä ja söisi sormiaan. Oletteko muut huomannut, että kyseinen lääke väsyttäisi ja milloin menee ohi? Samoin kakkaa enemmän ja ilmaakin on enemmän. Yöllä oli myös vatsakipuja, mutta niimpä tällä kaverilla on ollut koko ajan :(
Kamu & poika 2kk
Kommentit (6)
vuorokauden oli flegmaattinen ja soitin siitä lääkärillekin.Kyseisen lääkkeen ei pitäisi aiheuttaa väsymystä. Nyt on kuitenkin oma pirteä itsensä;) En halunnut heti keskeyttää lääkkeen antoa, koska alkuoireena tulee ripulia ja se olisi tullut uudestaan uudelleen aloituksen myötä. Meidän lastenlääkäri oli sitä mieltä lääke on täysin turvallinen, jos vain EKG tehdään ja myös tsekataan jälkikäteen. Mutta itse olen kyllä vähän varpaillani tämän lääkkeen kanssa.
Kamu
Ja toki hoidon ajan täytyy käydä säännöllisesti EKG:ssä, mutta se on pieni vaiva, jos lääke auttaa! Ja toivotaan, että saatte avun Prepulsidista!
ja koko lääkekuurin ajan vatsa oli kerta kaikkisen sekaisin ja ulosteet tosi löysiä ja runsaita. Meillä lääkitys lopetettiin, kun kontrolli-EKG:ssä havaittiin sydämen lisälyöntejä. Onneksi ne olivat hyvälaatuisia, mutta kaiken varalta lääkitys kuitenkin vaihdettiin Zantzc+Gaviscon-yhdistelmään. Minusta Prepulsid kuitenkin auttoin meidän tyttären GER-vaivoihin paremmin.
Meillä myös nyt vajaan kahden viikon Prepulsid kuurin jälkeen löysää ulostetta, jota tulee usein ja uudentyyppisiä vatsavaivoja. Oliskohan jollain kokemuksia, ovatko menneet ohi ja milloin? Meillä on kontrolli EKG ensi viikolla, jolloin nähdään voiko lääkitystä jatkaa. Lääkitys meillä ei kyllä ole auttanut yöoireisiin niin hyvin kuin toivottiin (kuorsaa, korisee, yskii ja ähisee ja heräilee) ja lisäksi on tullut noita uusia vatsaoireita. Päivät menevät, kyllä jo uskaltaa sanoa, hienosti.
Meillä oireet kestivät tasan yhtä kauan kuin Prepulsid-lääkityskin. Heti, kun vaihdettiin lääkitystä, alkoi mahakin toimia normaalisti.
Kuten itsekin tiedät Prepulsid on erityisluvallinen lääkevalmiste, jota saa myydä apteekista vain lääkelaitokselta saadulla potilaskohtaisella erityisluvalla. Lääkkeen on havaittu aiheuttavan sydänsivuvaikutuksia, jotka näkyvät EKG:ssä. Ei varmaan ole aihetta huoleen, mutta kuitenkin sinuna tarkkailisin lasta ja jos sama tunne jatkuu, soittaisin esim. sairaalaan, vaikka ensiapuun. Onko lääke siis juuri nyt aloitettu? Voi toki uutuuttaankin tehdä oudon olon. Varmaankin teillä on jo tiedossa kontrolli-EKG, mutta ei vara venettä kaada.
Olen ammatiltani proviisori, enkä halua pelotella, mutta kuitenkin tuntui, että täytyi vastata. Varmaankin kaikki on hyvin .... mutta itse en suostunut ottamaan ko lääkettä lapselleni, koska pärjättiin ilmankin jotenkuten.