Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun välit exään ei vaan toimi, mitä tehdä?

Vierailija
08.11.2020 |

Lasten takia pitäisi vielä kymmenisen vuotta kyetä hoitamaan asioita yhdessä. Mutta ei siitä tule mitään. En jaksa enää kuulla exän solvauksia ja ylimielistä v----tuilua joka kerta, kun häntä jossain näkee.

En voi kuvitellakaan, että juhlisin joskus tulevaisuudessa esim lasten häitä niin, että olisin samassa paikassa tuon henkilön kanssa. En halua kuulla enää yhtään solvausta. Ei voi olla niin, että minun pitää vaan sietää se, että hän kiroilee minulle ja haukkuu lasten kuullen.

Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voisin sanoa että loppuu. Ei välttämättä. Sen sijaan kehotan vastaamaan ilkeyksiin ystävällisyydellä tai olemaan vastaamatta. Myös ok-tyyppinen viestintä on riittävää. Ei se kauaa jaksa

Vierailija
2/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisin sanoa että loppuu. Ei välttämättä. Sen sijaan kehotan vastaamaan ilkeyksiin ystävällisyydellä tai olemaan vastaamatta. Myös ok-tyyppinen viestintä on riittävää. Ei se kauaa jaksa

Olen pyrkinyt olemaan viileän neutraali. En mene exän tunnetiloihin mukaan. Silti saan kuulla olevani ties mikä akka ja ämmä, kirosanojen saattelemana. Kun totean, että ei tuollaista kielenkäyttöä lasten kuullen, niin kiroilu jatkuu.

OK-tyyppinen viestintä ei aina riitä, kun pitäisi keskustella lasten asioista. Joistakin jutuista pitäisi oikeasti voida sopia.

Mutta mittani on täynnä. Ei minua voida velvoittaa näkemään miestä, joka huutaa ja haukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa tarkat ajat milloin lasta tapaa ja haku jostain muualta kuin kodistasi. Mitään muuta sopimista ei pidä harrastaa.

Vierailija
4/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Lasten edessä hän käyttäytyy neutraalisti. Minä olen aina käyttäytynyt aikuismaisesti.

Nyt nuorinkin on 18, mutta pitäisi sopia koulutustuesta. Ihan ahdistaa, kun pitäisi laittaa tekstari.

Sori, en osaa vastata kysymykseesi. Täytyy vain miettiä, onko jostain asiasta pakko olla yhteydessä.

Vierailija
5/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävintä tässä on, että sitten ex valittaa minusta äidilleen. Ja seuraavaksi alan saada kiukutteluviestejä häneltä sitten. No, niihin en vaan reagoi mitään. Tuntuu, että haluavat vaan haastaa riitaa kanssani.

Ex yritti myös yhdessä vaiheessa lähettää pitkiä, minua solvaavia viestejä. Lopulta laitoin viestin, että en hoida asioita enää tekstiviestein, koska ne menevät aina asiattomuuksiin. Että pitää hoitaa asiat puhumalla.

Aluksi ajattelin, että ei se kasvotuksin kehtaa sellaista settiä ladella. No, näköjään sitten kehtaa.

Vierailija
6/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa tarkat ajat milloin lasta tapaa ja haku jostain muualta kuin kodistasi. Mitään muuta sopimista ei pidä harrastaa.

Meillä on tarkat ajat ja tietty paikka, jossa lapset vaihdetaan. Minun luokseni ei enää tule huinimaan, koska vie tavaroita pihalta. Jopa seinään kiinnitetyt. Enkä todellakaan enää ala kotonani kuunnella tuollaista solvaamista.

Mutta en halua kuulla sitä solvaamista missään muuallakaan.

Lisäksi se on ex, joka jatkuvasti haluaa muuttaa tapaamisaikoja milloin minkäkin sukulaisen synttärijuhlien vuoksi. Tai unohtelee niitä.

Vierailija
7/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Lasten edessä hän käyttäytyy neutraalisti. Minä olen aina käyttäytynyt aikuismaisesti.

Nyt nuorinkin on 18, mutta pitäisi sopia koulutustuesta. Ihan ahdistaa, kun pitäisi laittaa tekstari.

Sori, en osaa vastata kysymykseesi. Täytyy vain miettiä, onko jostain asiasta pakko olla yhteydessä.

Onhan niistä. Lapset on liian pieniä kulkemaan yksin exälle. Eikä lapsia voi käyttää viestinviejinä. Täytyy kai soittaa lastenvalvojalle, että onko kunnassa joku ihminen, joka voi viedä lapset exälle ja hakea ja keskustella asiat.

Vierailija
8/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan eksäsi saa uuden naisen ja seksi alkaa hänen kanssaan, näet muuttuneen miehen. Ei siihen kauan kestä. Pari vuotta korkeintaan.

Vierailija
9/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteishuoltajuus ei onnistu ja lasten asioista sopiminen ei onnistu vanhempien kesken, yksi vaihtoehto on hakea yksinhuoltajuutta oikeudesta, jolloin, jos sen saa, voi päättää lasten asioista yksin. Ei halpaa. Se ei vie tapaamisoikeutta pois, monesti nuo asiat sotketaan keskenään. Eikä myöskään elatusvelvollisuutta.

Ja itse kyllä vain ja ainoastaan tuossa tilanteessa tekstittelisin ja sähköpostittelisin, ja pysyisin itse viileän asiallisena. Jää kirjallista todistetta käytöksestä....livenä ei jää.

Vierailija
10/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan eksäsi saa uuden naisen ja seksi alkaa hänen kanssaan, näet muuttuneen miehen. Ei siihen kauan kestä. Pari vuotta korkeintaan.

Onhan sillä koko ajan joku kierroksessa. Lapsillekin esitellään milloin mikäkin täti. Mutta kai nekin kyllästyy nopeasti kuuntelemaan sitä mekastusta.

Vierailija
11/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhteishuoltajuus ei onnistu ja lasten asioista sopiminen ei onnistu vanhempien kesken, yksi vaihtoehto on hakea yksinhuoltajuutta oikeudesta, jolloin, jos sen saa, voi päättää lasten asioista yksin. Ei halpaa. Se ei vie tapaamisoikeutta pois, monesti nuo asiat sotketaan keskenään. Eikä myöskään elatusvelvollisuutta.

Ja itse kyllä vain ja ainoastaan tuossa tilanteessa tekstittelisin ja sähköpostittelisin, ja pysyisin itse viileän asiallisena. Jää kirjallista todistetta käytöksestä....livenä ei jää.

Minulla on ihan tarpeeksi niitä solvaavia tekstiviestejä.

Vierailija
12/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesta tästä puhutaan , tämä EXSÄ.

Vierailija
13/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut tällainen vanhempi on valittu lapselle, niin siihen on tyytyminen.

Vierailija
14/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin puhelut herraexän kanssa, koska hän haukkui ja syytteli. Kirjoittaminen on hyvä, koska siitä jää todisteet huonosta käytöksestä. Eikä pidä alentua samaan epäkypsyyteen kuin haukkuja.

Ei ole hyvästä lapsillekaan tuollainen vanhemman käytös. Se on ahdistavaa ja pelottavaa. Asiasta voi jutella myös vaikka koulukuraattorin tai terveydenhoitajan kanssa, jos on kouluikäiset lapset.

Haukkumisen yläpuolelle voi nousta. Kun sitä tulee jatkuvasti, ei siitä kannata välittää. Antaa haukkua. Sehän on säälittävää, kun aikuinen käyttäytyy niin typerästi. Lapsia siltä voi yrittää varjella. Ja kuunnella lapsia, haluavatko olla haukkuvan vanhemman luona.

Vierailija
15/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ootte tekin rouvaexsät.

Vierailija
16/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut tällainen vanhempi on valittu lapselle, niin siihen on tyytyminen.

Ei minun eksäni ollut tuollainen aikaisemmin. Mistä olisin voinut tietää?

Olimme yhdessä 10 vuotta ennen esikoisen syntymää. Erosimme, kunnes samainen esikoinen oli 10 vuotias. Haukkuminen alkoi pari vuotta eron jälkeen.

Vierailija
17/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. En ikinä, en kertaakaan ole lyönyt eksää vyön alle. Enkä ketään muutakaan.

Sehän tässä ihmeellistä onkin, kun sanotaan, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei muuten vastaa.

Vierailija
18/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole kertaakaan lyönyt, mutta exrouva löi kerran käsilaukulla, auts kun sattui.

Vierailija
19/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole kertaakaan lyönyt, mutta exrouva löi kerran käsilaukulla, auts kun sattui.

Otitko naiselta pataan? :D

Vierailija
20/20 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla kaikki. Eikä kaikki miehetkään ole.