Miten ansiosidonnainen lasketaan työttömyyden ja saikkujen osalta?
Viime vuosi oli yhtä vuoristorataa työrintamalla, olin ensin kesäkuuhun asti töissä samassa firmassa, tein osa-aikatyötä. Kesäkuussa olin tästä työstä 10 päivää saikulla työtapaturman vuoksi ja otin samalla loparit joten en enää palannut sinne. Aloitin uudessa työpaikassa heti perään ja tein siellä 2 viikkoa töitä, kävi taas työtapaturma ja 1 viikko saikulla. Otin taas loparit. Sitten olin melkein 3 viikkoa työttömänä kunnes aloitin uuden osa-aikatyön ja siellä olinkin joulukuun alkuun asti kunnes jouduin taas pidemmälle sairaslomalle joka jatkui tämän vuoden toiselle viikolle saakka. Samalla loppui sekin työ.
Nyt sitten ansiosidonnaishakemus työttömyyskassa ollut käsiteltävänä 1,5kk ja vähän alkaa jo kuumottaa että miten ne oikein laskee nuo tulot? Jätetäänkö tuo työttömyysputki (3 viikkoa ilman mitään tuloja) ja sairaslomakorvaukset (se yksi viikon jakso oli kokonaan palkaton) pois laskuista ja lasketaan vain ne työssäoloajat? Lomakorvaukset mun ymmärtääkseni ainakin jätetään pois laskuista. Pyysin siis siitä ekasta työstä koko sen alkuvuoden palkkatodistuksen ettei pitäis ainakin siitä jäädä kiinni ja muista töistä sitten koko siltä ajalta.
Ja tosiaan osa-aikatyö ja tulot vaihdelleet 1000-1600€ / kk eli tosi vaikea arvioida mikä se päiväraha sitten on...