Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kärjestä avonaiset avokkaat jalat näyttämään sirommilta?

Vierailija
01.03.2014 |

http://www.zalando.fi/clarks-chorus-sing-avokaerkiset-avokkaat-sininen-cl111a07l-k11.html

Kärsin isoista jaloistani (41/42) ja hameen kanssa ongelma vielä korostuu kun jalkaterät ovat enemmän näkyvissä kuin housujen kanssa.

Tykkään kengät alle kaartuvasta korosta(pompadour, kitty heel) koska se ainakin minun silmääni saa kengän näyttämään pienemmältä. Mutta entäs kärjestä avoin? Traumani saa mut kohta ihan sekopäiseksi =)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kärjestä avoin tai neliömäinen kärki saa kengän näyttämään vähän lyhyemmältä, koska linja "katkeaa". Myös slingback pienentää vaikutelmaa. Mutta toivottavasti voit pikku hiljaa myös luopua traumastasi. Ellet ole muuten kovin pienikokoinen nainen, tuskin kukaan kiinnittää jalkateriesi kokoon mitään huomiota. Olen välillä miettinytkin, miksi jalkaterän koko on länsimaissa jotenkin ahdistuksen asia, jos se on 41-42 paikkeilla. Koetaanko se liian miehekkääksi? Minäkin olen nimittäin ahdistellut varsinkin nuorempana mutta nyt kun 40 lähestyy, trauma on väistymässä.

t. 41

Vierailija
2/5 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165cm ja saanut koko riivatun lapsuuteni kuulla veistelyä tyyliin "X se kasvaa ensin maata pitkin" Kyllähän se jälkensä jättää vaikka kuinka ystävällismielistä muka oliskin. Olen melko atleettinen, sellainen uimarikroppa:leveät hartiat, leveät kämmenet, lihaksikas, leveä ja litteä.

Ikää on jo 48, pitäiskö mennä jo terapiaan =) kun ei omin voimin pääse traumasta eroon

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

165-senttiselle ja urheilulliselle ei iso jalka ole ollenkaan epäsopiva. Sinähän olet hyvin sopusuhtainen, jos hartiatkin ovat lihaksikkaat. Olisi hassun näköistä jos sinulla olisi 36-numeroiset jalat joilla sipsuttelisit menemään. 

Minullakin on kyllä vastaavia traumaattisia kokemuksia. Oltiin kenkäkaupassa Kreetalla kun olin joku 13-vuotias ja pyydettiin minulle 41-numeroisia kenkiä. Kauppias levitteli silmiään "For YOU?" ja kenkäpari haeskeltiin jostain takahuoneesta. Tuli sellainen olo että olen joku mutantti : )

Onneksi jalkasi ei kuitenkaan ole niin suuri, että joutuisit tilaamaan kengät erikoisliikkeestä, koska se olisi varmaan aika kallista. Luulen että suurijalkaisuus on lisääntymään päin, ainakin tuntuu että tytöt kasvavat pitkiksi hyvällä ravinnolla. 

Mitä jos opettelisimme rakastamaan kaikkia ruumiin osiamme. Aletaan hoitaa jalkoja ja varpaankynsiä niin että huomio kiinnittyy niiden kauneuteen. Itse näen työssäni valtavasti haavaisia, turvonneita ja sienikyntisiä jalkoja, niiden rinnalla joku asteikon yläpäässä oleva kengännumero on mitätön "vaiva" : )

t. 2

Vierailija
4/5 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan valinnut miehenikin tämä trauma takaraivossa =) Hän on 196cm ja kengännumero on 46. Meillä ei ainakaan mene kengät sekaisin.

Olen muuten aivan samaa mieltä että olisin hassu ilmestys 36 numeroisilla jaloilla harppoessani.

Sen olen oppinut omista lapsuuden kokemuksista etten kiusoittele edes mukamas hyväntahtoisesti lasten piirteillä.

ap

Vierailija
5/5 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärelle oltiin ostamassa luisteluliikkeestä taitoluistimia vähän aikaa sitten, ja myyjä tokaisi siellä että "sulle ei kyllä löydy meiltä luistimia eikä edes tehtaalta tilaamalla kun sulla on niin iso jalka". Siis hänellä on samankokoinen jalka kuin minulla, 41. Kyllä sieltä sitten löytyi kuitenkin luistimet. Arvaa vaan oliko tyttö allapäin. Tämä kengänkoko taitaa olla meille naisille yhtä arka aihe kuin pienirintaisuus, mistä muuten myös "kärsin" varsinkin nuorena.

t. 2