Onko joku onnistunut irtisanoutumasn ja välttymään karenssilta?
En pysty enää jatkamaan 3-vuorotyötä terveydellisten syiden takia. Onko mahdollisuutta välttyä karenssilta, esim. lääkärin kirjoittamalla paperilla?
Kommentit (7)
Sinullapa kävi hyvä tuuri nro 2, tämä firma missä olen ei ikimaailmassa tekisi vastaavaa. Pitää selvittää, mitä TE-toimisto vaatii..ap
Juu, työpisteeni siirtyi yli 3 tunnin työmatkan päähän 2 vkon varoitusajalla.
Rustasin työkkäriin sellaisen 10-sivuisen selvityksen kaikenmaailman aikatauluineen jne joten meni kirkkaasti läpi. Laitat kaiken liitteeksi niin uskon että lääkärintodistus on riittävä syy. Ei ne sua voi pelkkää päivää tekemään laittaa?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 00:39"]
Juu, työpisteeni siirtyi yli 3 tunnin työmatkan päähän 2 vkon varoitusajalla.
Rustasin työkkäriin sellaisen 10-sivuisen selvityksen kaikenmaailman aikatauluineen jne joten meni kirkkaasti läpi. Laitat kaiken liitteeksi niin uskon että lääkärintodistus on riittävä syy. Ei ne sua voi pelkkää päivää tekemään laittaa?
[/quote]Kylläpä näköjään taas miinukset paukkuvat. No, eipä minua teidän mielipide kiinnosta kun tiedän itse tehneeni oikean ratkaisun. Tuosta työmatka-ajasta on ihan lakipykälät olemassa.
Kyllä. Irtisanouduin ja lääkärin lausunnolla sain karenssin kumottua, joskin siinä meni pari kuukautta päätöksenteossa (eli kannattaa taloudellisesti varautua)
Kannattaa ainakin yrittää, sittenhän sitä on vielä työrajoitteinen ja mahdollisesti oikeutettu joihinkin tukitoimiin.
Minä! Irtisanouduin, mutta työnantaja suostui muuttamaan työsuhteeni määräaikaiseksi vielä kuukaudeksi irtisanomisajan jälkeen, jolloin vältyin karenssilta koska työttömyyden syy oli määräaikaisen työsuhteen päättyminen.