Hei maalainen kuinka kateelinen olet kun muutettiin juuri Helsinkiin
Itse olisin toodella kateelinen jos asuisin vielä maalla:D
Kommentit (61)
en ole kateellinen, tunnen lähinnä sääliä, että tilanteenne oli niin paha, että piti lähteä töiden perässä helsinkiin. Olen siis lähinnä pahoillani.
Meillä on täällä maalla iso piha, iso talo, maalämpö ja omistetaan puolet järvestä toisen puolen naapurin kanssa. Ei kyllä lähdetä täältä kulumallakaan, onneksi molemmilla on mahdollisuus tehdä etätöitä ettei tarvitse käydä ns. pääkallopaikalla kuin kolme kertaa kuussa.
Vähän kadehdin kyllä, ikävä on kotiin Helsinkiin. Vaikka toki täällä Sydneyssä ehkä hiukan enemmän vilinää onkin.
En ole kade mistään koska sinulla on paljon kirjotusvirheitä
Vierailija kirjoitti:
Asuin Helsingissä tarpeeksi kauan, joten en ole kateellinen. Missään Suomessa ei ole niin kateellisia ja petollisia ihmisiä kuin siellä.
Missä hiton kommuunissa sä oot asunut kun tunnet joukoittain petollista ja kateellista porukkaa ? Tunnistan parinkymmenen vuoden jälkeen jokusen kanta-asukkaan naaman samassa talossa, miten ne vois mua pettää ? En mä myöskään tiedä kadehtiiko ne mua ja ihan sama mulle.
Ihme höpinää taas.
Tietääkseni Helsinkiin saa muuttaa ihan kaikki, jotka vaan sinne haluaa?
Kuka siihen läävään haluaa. Muutaman kerran käynyt ja sieltä haluaa aina heti pois. Ankea ja masentava paikka.
Ei mua sinne estä mikään muu muuttamasta kuin se, että en halua. Tää on kyllä aika tylsä jopa teinin tekemäksi provoksi.
Helsinki on iso kaupunki *tirsk*
Onhan se ihana ja melko pieni, symppis mesta näin Lapin perukoilta muuttaneen mielestä. On tullut matkailtua ja asuttua maailman suurimmissa kaupungeissa mutta kyllä Helsinki voittaa ne mennen tullen. Nimenomaan pienuuden ja turvallisuuden vuoksi.
Olen paljasjalkainen helsinkiläinen ja mä oon sitä mieltä, että voisit mennä takaisin sinne mistä olet tullutkin. Stadissa alkaa olla liikaa junantuomia.
Niin, että tällaisia ihmisiä sieltä maaseudulta tänne Helsinkiin sitten muuttelee. Jättekiva.
Olen kateellinen sinulle palkastasi, jonka täytyy olla vähintään 7000 euroa. Ainakaan minä en muuttaisi Helsingin kaikkien houkutusten (konsertit, lentokenttä, Tallinna, sisustuskaupat, ooppera ym.) ääreen, ellei palkkani riittäisi nauttimaan kaikista näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, itse muutin kehyskuntaan rauhaiseen hemmetin isoon taloon mukavien naapureiden viereen. Ihanan puhdasta ilmaa, kesällä vihreys saartaa. Ja jos pakko stadissa kävästä niin ei montaa minuuttia mene kun autolla tulen saastuttamaan stadilaisten ilmaa.
Mutta kukin tavallaan.
Lähes meren rannalla, vihreää, luonnonsuojelualuetta pitkospuineen, raikas saasteeton ilma, ei liikenteen melua. Iso talo, mukavat naapurit.
Terveisiä Jollaksesta (Helsingistä)
Kyllähän sinne nyt vaikka kuinka moni voisi muuttaa jos haluaa, mutta monet ei halua. No, huono provohan tämä, mutta sanon silti että tykkään kyllä käydä silloin tällöin, en asua. Muuten, oikeiden suurkaupunkilaisten mielestä koko Suomi on yhtä maaseutua.
Asuin 5 v Helsingin keskustassa ja kiitän Jumalaa joka päivä kun pääsin pois, sorry.
Tällä hetkellä ole uudessa talossa saarella, jossa ei asu kuin pari muuta ihmistä.
Fantastista!
Vierailija kirjoitti:
Olen paljasjalkainen helsinkiläinen ja mä oon sitä mieltä, että voisit mennä takaisin sinne mistä olet tullutkin. Stadissa alkaa olla liikaa junantuomia.
Nää on jänniä nää suurkaupunkilaiset, jotka kuitenkin toivois, että se kaupunki olis pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot vissiin jumiutunut johonkin 80-luvulle kun luulet että paljasjalkaisuudessa saa jotain respektiä
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinkuin sun somppukaverit siellä itiksessä.
En kadehdi, pysyn edelleen täällä Espoossa.