Hei maalainen kuinka kateelinen olet kun muutettiin juuri Helsinkiin
Itse olisin toodella kateelinen jos asuisin vielä maalla:D
Kommentit (61)
Muutin just maalle. Lähin naapuri puolen kilometrin päässä, koko kylässä joku 80 asukasta eli ehkä 50 perhettä. Lähin kauppa 21km päässä. En ole yhtään kateellinen, rakastan kun on tontilla lääniä ja puuhaa hikiliikunnankin muodossa ihan huomaamatta, kun koko viikonlopun raivaa ryteikköä tai tekee klapia!
Katelliinen mistä? En ikimaailmassa muuttaisi Helsinkiin, maalle voisin muuttaakin. T: syntyperäinen espoolainen
Kiitokset sinulle. Pidän siitä vähän yli 1500 eurosta, jonka maksat minulle vuokraa.
East kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvata. Mahtaa olla ihana seistä niissä ruhkissa ja 24h metelissä.
Mistä metelistä sä puhut? Keskustassa sitä toki on, mutta eihän sinne ole pakko mennä. Itse asun idässä suuren metsän lähistöllä ja käyn Hki keskustassa ehkä kahdesti vuodessa :D Ei ole meteliä!
Sä et huomaa sitä liikenteen meteliä, kun oot tottunut siihen.
Mitä kadehdittavaa täällä Helsingissä oikeesti on muuta kuin hyvä julkinen liikenne ja palvelut on lähellä? Mun mielestä ei mitään muuta.
T: 2 vuotta pk-seudulla tähän asti asunut junantuoma yliopisto-opiskelija joka haaveilee joskus vielä muuttamista johonkin kehyskuntaan
Vierailija kirjoitti:
Muutin just maalle. Lähin naapuri puolen kilometrin päässä, koko kylässä joku 80 asukasta eli ehkä 50 perhettä. Lähin kauppa 21km päässä. En ole yhtään kateellinen, rakastan kun on tontilla lääniä ja puuhaa hikiliikunnankin muodossa ihan huomaamatta, kun koko viikonlopun raivaa ryteikköä tai tekee klapia!
Olen kade!
Mun mielestä olis ihna omistaa Tukholman vanhastakaupungista joku ullakkolukaali.
Sääälin sinua ap. Olen asunut Hesassa , enkä muuttaisi kilon kappaleenakaan.
Olen äärimmäisen kateellinen, kihisen raivosta, koska en asu Tsadissa. Katselen google mapsista katujen nimiä ja opettelen youtuben avulla heidän kieltään. Varsinkin itäpuolella on paljon värikkäämpää väkeä, kuin omassa kotikylässäni.
Vierailija kirjoitti:
East kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvata. Mahtaa olla ihana seistä niissä ruhkissa ja 24h metelissä.
Mistä metelistä sä puhut? Keskustassa sitä toki on, mutta eihän sinne ole pakko mennä. Itse asun idässä suuren metsän lähistöllä ja käyn Hki keskustassa ehkä kahdesti vuodessa :D Ei ole meteliä!
Sä et huomaa sitä liikenteen meteliä, kun oot tottunut siihen.
Helsingin huonoin ilmanlaatu on Kehä I ja Tuusulanväylän risteyksessä, Paloheinässä, Pakiloissa ja Torpparinmäellä. Myös melusaaste on siellä pahinta. Lähde: HSY
Vierailija kirjoitti:
Nauti koronasta~
Ja nokikepakoista.
Osanottoni, kun jouduitte muuttamaan stadiin. Maalla on mukavaa, laulaa eräät veljeksetkin.
En kadehdi, itse asun Lontoossa, mutta haluaisin muuttaa jonnekin rauhallisempaan.
Helsinki on kiva kaupunki, mutta en mä sentään kadehdi siellä asuvia. Jos sulla olisi perinnetalo maaseudulla ilman naapureita, siitä olisin kateellinen.
En tiedä kuinka voisiko minulle edes löytyä sellaista raha määrää, että suostuisin Helsinkiin muuttamaan.
Yli puolesta miljoonasta voisin pari vuotta uhrata, mutta yli 5v en lähtisi maaseudun rauhasta kymmenestä miljoonastakaan.
Usein mietin, kuinka onnekas perheemme on, kun saamme asua maaseutumaisessa pikkukaupungissa. Asunto olisi ihan kiva omistaa vaikka Helsingistä (mieluummin ehkä Tampereelta) ja käydä siellä muutamia kertoja vuodessa. No, mutta meillä on mökki järven rannassa, niin se riittää. En ikinä haluaisi muuttaa Helsinkiin. En ikinä.
En nyt oikein ymmärrä mistä pitää olla kateellinen? Joo luin kyllä aloituksen, mutta kerrotko miksi pitäisi olla kateellinen?