Toinen kesä ilman lomaa edessä :(
Viime kesänä oli tilanne että olin juuri aloittanut töissäni, eli kesälomaa ei ollut. Firma oli loppujen lopuksi ihan kusetusmesta, niin vaihdoin siinä sitten töitä.
Ensi kesälle on kertynyt lomaa tasan viikko, ja senkään suhteen ei ole luvattu että toive ajankohdasta toteutuisi. Palkattomille on sanottu jo ehdoton ei.
En tiedä mitä teen, ei tuo viikko riitä millään! Nyt jo ahdistaa tuo työ kun se on niin kyttäämistä ja pitää mennä niin minuutin tarkasti. Työ on todella vaativaa asiakaspalvelua, joka vaatii henkisesti paljon. Joka päivä kun tulen töistä olen ihan poikki, kaadun suoraan sohvalle ja siitä parin tunnin päästä nukkumaan.
Sinänsä kuitenkin pidän työstäni koska ensimmäistä kertaa ikinä työkaverit ja -ilmapiiri on kohdillaan. Mutta tieto että kunnon lomaa ei ole yli vuoteen edessä... Ei, en pysty.
Jo viime kesä oli kaikinpuolin niin huono, suurin syy lomattomuus. Kaikki aurinkoiset päivät meni töissä. Tämä talvi ei ole yhtään sen parempi kun sataa vaan ja on harmaata. Itse olen vielä sellainen ihminen joka saa todella paljon voimaa auringosta, valosta ja hyvistä ilmoista.
Ahdistaa ja masentaa ja ärsyttää. Kun olisi mahdollisuus edes palkattomalle!
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 18:57"]
Mutta sulla on kuitenkin tainnut olla "lomaa" edellisen työn ja nykyisen välissä, joten muistele sitä aikaa...
OT, sanoit, ettei kait kukaan hullu lomista tms puhu haastattelussa, MITEN niin ei puhu? Minä olen puhunut, tietenkin. Aina kun aloittaa uudessa paikassa, on ekan kesän lomat vähän kortilla, aloittamisajankohdasta riippuen, mutta siksi moni puhuu siitä jo haastattelussa...
Moni saa puhuttua palkallistakin lomaa.
Joo, sori, ei tietty nyt sua helpota, mutta et sä ole ainoa, joten älä nyt maaliskuun kynnyksellä jo alistu "masennukselle", tsemppiä!
[/quote]
Itseasiassa ei ollut, vaan hoidin asian niin että pääsin aloittamaan liki samantein. Haastattelussa kysyttiin vain että onko lähiaikoina tiedossa mitään pidempiä reissuja. En ehkä syksyllä jotenkin osannut sitten ajatella kesään asti tai en halunnut vaarantaa paikkaani. Ehkä laskin myös sen varaan että palkatonta heruisi niin kuin kaikissa aikaisemmissa töissäni. Onhan meitä parisen sataa kuitenkin. Yhdessä työpaikassani oli kolme työntekijää ja silti sai palkatonta parisen viikkoa.
Kiitos!
"Juuri kaltaistesi takia toivon, että sosiaalietuuksia leikataan lujalla kädellä. Jos ei työ huvita, ei pidä leipää syömän."
Aijaa? Perustelisitko kantaasi hieman?
Taisit viitata siihen että minua ei irtisanominen niin kovin haittaisi? Olikohan tässä taas luetunymmärtäminen hakusessa kun mainitsin kuitenkin että minulla on säästöjä sen verran että niillä sitten lomailisin. Sitten etsisin uutta työtä. Tai "keksisin jotain muuta". En missään vaiheessa maininnut sanallakaan että jättäytyisin elämään tuilla tai ettei minua varsinaisesti työnteko huvittaisi. Huvittaako sinua tehdä jotakin asiaa jatkuvalla syötöllä?
Ymmärrän ap:n ahdistuksen. Olen ollut kerran samassa tilanteessa. Aloitin työt vuonna X loppuvuodesta marraskuussa. Ei siitä ehtinyt kertyä montaa lomapäivää seuraavaksi vuodeksi. Olin niin epätoivoinen ja rättiväsynyt monestakin asiasta. Epätoivoisena rukoilin, että voi Luoja, kun saisin lisää lomaa miten vaan, mutta en jaksa painaa duunia 1,5 v vain 1-2 viikon lomalla, että Luoja anna mulle vaikka joku pieni saikun aihe. Kävi sitten niin, että noin viikko ennen suunniteltua lomaa nyrjäytin nilkkani. Sain viikon saikkua ja siihen perään viikon kesälomaa. Olin jonkin aikaa miettinyt uskonasioita ja silloin tulin uskoon. En epäillyt enää, kun sain noin selvän vastauksen. :D
^ hahah, itse en viitsi lähteä toivomaan saikun aihetta, ties mitä sattuisi ja vesi-ihmisenä ei olisi kivaa viettää lomaa esim. jalkaa paketissa.
Ehkä tsemppaan kesään asti ja jos vielä silloinkin ahdistaa ja tuntuu että pää hajoaa, niin siinä kyllä täyttyy jo uupumuksen merkit josta taas saa sairaslomaa. Tulisipa sitten lomailtua ihan palkallisena, heh.
olet aloittanut viime syksynä? Kyllä sitä jo pitäisi enemmän kuin yksi viikko lomaa kertyä..
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 18:51"]
Hali ap:lle. Toivon sinulle ensi kesäksi paljon aurinkoisia ja rentouttavia viikonloppuja, tai vapaapäiviä, minä viikonpäivinä ne sitten ovatkin.
[/quote]
mikä ihmeen linkki tuosta aplle-sanasta tuli??
Oi kiitos! Ehkä kultaisin viesti minkä olen tällä palstalla saanut.
Kyllä näillä asioilla on tapana järjestyä.
[/quote]