Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v. Menin ostamaan Arabian kupit ja kipot, olin aivan fiiliksissä kunnes selvisi, että eivät ole olleet kotimaisia tuotteita pariin vuoteen.

Vierailija
08.11.2020 |

Kyllä ärsyttää, luulin näitä ostaessani tukevani kotimaista. Ei ole ensimmäinen kerta kun luulen tekeväni hyvän ostoksen maapalloa ja suomalaista työtä ajatellen, mutta sittenkin tuleekin nokkiin. Mitä teen?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta ne ja ota opiksi virheestäsi

Vierailija
2/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta montako suomalaista Fiskars (=mm. Arabia) työllistää Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi aikoinaan Iittalan kanssa samoin. Pistä kupit joulupakettiin jollekin, joka niistä iloitsisi ja googleta kotimaisia keramiikkajuttujen pienyrittäjiä!

Vierailija
4/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin suurin piirtein kaikki käyttämäsi tavarat - paperia lukuunottamatta - tehdään Kiinassa, Vietnamissa tai Thaimaassa.

Jos se ei miellytä, kannattaa varata ensimmäinen lento pois planeetaltamme.

Vierailija
5/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin suurin piirtein kaikki käyttämäsi tavarat - paperia lukuunottamatta - tehdään Kiinassa, Vietnamissa tai Thaimaassa.

Jos se ei miellytä, kannattaa varata ensimmäinen lento pois planeetaltamme.

No mutta niistä ei veloiteta kotimaisen hintaa

Vierailija
6/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vuosiin ole olleet Suomessa valmistettuja suurin osa Arabian astioista. Voisin ostaa jos olisi edes Euroopassa valmistettu mutta kun eivät ole niin siirryin Pentikin keramiikkaan. Tietääkö joku missä Aarikan puiset kynttilänjalat on valmistettu? Ärsyttävää kun sivuilla ei lue. Joku peltinen tarjotin on valmistettu Ruotsissa mutta noissa kynttilänjaloissa ei valmistusmaata lukenut lainkaan. En todellakaan maksa sataa euroa kynttilänjalasta joka on tehty jossain kaukoidässä joten tietääkö joku paremmin?

Vierailija
7/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin muutama vuosi sitten viimeisiä Iittalan/Fiskarsin Suomessa tehtyjä paistinpannuja 4 kpl. En tiedä, missä nykyään valmistetaan. Lasitavaraa valmistetaan vieläkin kai Suomessa. Mariskoolit sun muut.

Vierailija
8/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla kun olin lapsi: Arabian astia kun tipahti lattialle, lensi vain ruuat ympäri lattioita.

Kokeilepa ap pudottaa "Arabian" lautanen lattialle... - ei jää kuin murusia siivottavaksi.

Plus sapuskat..

Eihän niissä ole kuin nimi pohjassa Arabian.

Yhtä vähän on Leviksen farkuissa enää Jenkkilää.

Vierailija
9/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta montako suomalaista Fiskars (=mm. Arabia) työllistää Suomessa.

Onhan siinä lähemmäs 1 000 suomalaisen työpaikat kyseessä, vaikka valmistaja olisikin ulkomailta.

Vierailija
10/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin muutama vuosi sitten viimeisiä Iittalan/Fiskarsin Suomessa tehtyjä paistinpannuja 4 kpl. En tiedä, missä nykyään valmistetaan. Lasitavaraa valmistetaan vieläkin kai Suomessa. Mariskoolit sun muut.

Sorsakoskella, sijaitsee yhä Suomessa.

Vierailija
11/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisissa muiden kuin Arabian valmistamissa keramiikka-astioissa on sitten usein sellaista tyyliä, joka sopii vain maalaistaloon tms. Villeroy & Boch taitaa tulla nykyään Kiinasta?

Vierailija
12/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhut ihan omiasi paistinpannuinesi.

Vierailija
13/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kultakeramiikkaa, valmistetaan Virossa, suomalainen firma.

Tai ruotsalainen gustavsberg.

Pentik ok myös.

Vierailija
14/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat opiksesi, ja ensi kerralla selvität mitä olet ostamassa, etkä ostokiimassasi turvaudu vain oletuksiin, joiden perusta on vuosikymmeniä vanha.

Vierailija
15/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Fiskars tarjoaa laajan valikoiman pannuja ja kattiloita kotikokin tarpeisiin. Kehitämme, suunnittelemme ja testaamme kaikki tuotteet Suomessa.

Pannutehtaamme sijaitsee Sorsakoskella, Suomessa. Laajan tuotetuntemuksemme pohjalta on syntynyt uusia innovaatioita, kuten ainutlaatuinen OPTIHEAT -teknologia induktioliedelle. Pannujen ja kattiloiden tuotannossa käytetään kierrätettyä raaka-ainetta."

https://www.fiskars.com/fi-fi/ruoanlaitto/tuotteet/keitto-paistoastiat

Vierailija
16/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat opiksesi, ja ensi kerralla selvität mitä olet ostamassa, etkä ostokiimassasi turvaudu vain oletuksiin, joiden perusta on vuosikymmeniä vanha.

No ennemmän se Arabia suomalaisia työllistää kuin joku Villeroy & Bochin ostaminen.

Vierailija
17/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti kun näin näitä uusia aino- ja reinotossuja myynnissä mainoslauseella "made for finland"

Vierailija
18/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Fiskars tarjoaa laajan valikoiman pannuja ja kattiloita kotikokin tarpeisiin. Kehitämme, suunnittelemme ja testaamme kaikki tuotteet Suomessa.

Pannutehtaamme sijaitsee Sorsakoskella, Suomessa. Laajan tuotetuntemuksemme pohjalta on syntynyt uusia innovaatioita, kuten ainutlaatuinen OPTIHEAT -teknologia induktioliedelle. Pannujen ja kattiloiden tuotannossa käytetään kierrätettyä raaka-ainetta."

https://www.fiskars.com/fi-fi/ruoanlaitto/tuotteet/keitto-paistoastiat

Iittalan lasitavara valmistetaan Iittalassa sijaitsevassa lasitehtaassa ihan Suomessa.

Vierailija
19/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia siirryin Pentikin astioihin. Lisäksi ostan jatkossa ehkä Iittalan laseja.

Vierailija
20/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Arabian sarjaa ap ostit? Ihan kiinnostuksesta kyselen. En ole pitkän aikaan ostanut juurikaan astioita. Arabiaa (Kiltaa/Teemaa) löytyy kaapista, niin vanhaa, että on Suomessa tehtyä. Perin myös Arabian ruoka-astiaston, joka on valmistettu 70-luvun alussa, eli on myös ehta kotimainen. Minä olen siirtynyt ostamaan englantilaista posliinia, en tosin niin hienoa kuin Hyacinth Bucket, mutta laadukasta kuitenkin. Eivätkä ole hinnankiroissa. Harvoin tosin ostan yhtään mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi