Sosionomit! Mitä teette työksenne?
Otsikossa kysymys. Mihin työhön olette sosionomin(amk) koulutuksella päätyneet? Myös tarinat tutuntutuista otetaan ilolla vastaan.
Mihin työhön suuntautumisopinnot ohjaavat? Varhaiskasvatus päiväkotiin, perhekotiin jne. Sitten oli se monikulttuuri-juttu josta varmaan ohjaudutaan maahanmuuttajien kanssa toimimaan. Miten vanhuspuoli ja muut?
Tää on just näitä valmistuvan nimike on x ja se ei sitten selitä ainakaan minulle toimenkuvaa lainkaan.
Kommentit (8)
Meidän kaupungissa ainakin suurin osa sosionomeista tekee töitä lastentarhanopettajina. Itse aijon hakea nyt yhteishaussa ja toivottavasti aloittaa syksyllä amkissa sosionomiopiskelut. Haluaisin maahanmuuttajien pariin töihin mutta itsekkin olen vähän pihalla noista jutuista
Mitä tekee palveluohjaaja? Ohjaa vanhuksia eri palveluiden piiriin? Entä koulukuraattori..?
Olen sosiaalivirastossa aikuissosiaalityössä.
Suuntauduin sosiaaliohjaukseen ja kuntoutukseen (esim sosiaalinen kunoutus, mielenterveys- ja päihdetyö, nuorisotyö, työllistymispalvelut jne).
Tuttavani on ainakin toiminut sosionomikoulutuksella yksityisen päiväkodin johtajana.
Koulukuraattori olen. Opinnoissa suuntasin varhaiskasvatukseen ja lastensuojeluun.
Palveluohjaajana vanhussosiaalityössä tällä hhetkellä.
Olen työskennellyt myös kotihoidon esimiehenä.