Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vanhemmuus ja perhe-elämä sellaista kuin kuvittelit?

Vierailija
18.02.2014 |

Minun ei.
Ajattelimme, että otamme lapset mukaan omaan elämäämme - sen sijaan lapset määrittelevät elämämme.

Oli aika naiivia kuvitella, että käytäis teatterissa nyytin kanssa niin kuin aina ennnen nyyttiä...:(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ei ollenkaan. Jos nyt saisin päättää tällä tiedolla, saattaisi jäädä lapset tekemättä. Toisaalta, ehkä parempi näin, koska olisin sitten jäänyt paitsi monesta onnen hetkestäkin. 

Ap, nyytin kanssa voi mennä lastenteatteriin kun se hiukan kasvaa. 

Vierailija
2/4 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut "lapsellinen" nyt 30 vuoden ajan eli esikoinen on 30 ja nuorin 6.

Lapsenlapsiakin on jo 9 kappaletta.

Itse vanhemmuudessa ja lapsiperhe-elämässä ei ollut varsinaisia yllätyksiä. En uskonut teattereissa käymisen loppuvan vanhemmuuteen, mutta en kuvitellut sitäkään, että menisin vauvan kanssa teatteriin eli kuvittelin (aivan oikein) että lapsen isovanhemat, kummit , enot, sedät ja tädit tahtoisivat olla läsnä lasten elämässä.

Isovanhemmuus sen sijaan kyllä yllätti. Olin aina kuvitellut, että s esuhde olisi jotenkin etäisempi kuin omiin lapsiin. Rakkaudellinen toki, mutta ei yhtä tiivis. Osoittautuikin että asia on tarkkana toisin päin. Kun oma lapsi on ääröttömän rakas, niin sen oman lapsen apsi onkin kakis kertaa rakkaampi, tuplaäärettömästi.

Rakastaminen tekee ihmisen aina haavoittuvaksi. Rakkaus kaikkiin läheisiin tekee sen, mutta rakkaus omiin lapsenlapsiin - se onkin jo niin pelottava hyppy että olisin voinut etukäteen vavista, jos olisin sen tiennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa kuin kuvittelin. Johtuu ehkä siitä, että ei ole kaipuuta ns. omaan elämään.

Vierailija
4/4 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänikäinen duuni, ei yllättänyt siis. Omieni puolia pidän ja se on tänä päivänä totista totta. Jatkuvaa tsemppaamista, tukemista ja kannustamista, henkistä, taloudellista jne. Nauran keski-ikäisten miesten treffi-ilmoituksille, joissa he kertovat lastensa mukamas jo "lentäneen pesästä", ts. lapset ja heidän asiansa on ulkoistettu jonkun muun hoidettavaksi.