Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (208)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tule minkäänväristä kuusta eikä mitään muutakaan jouluviritystä. Olen sairas ja yksinäinen eikä ole tarvetta koristella joulua, kun se ei arjesta eroa. 

Ikävää, että olet alavireisellä mielellä. Sen halusin sanoa, että itselle se kuusi laitetaankin. Ei meilläkään kukaan käy ja verhotkin ovat kiinni lähes 24/7, mutta kuusi ja koristeet ovatkin minulle. Saan niistä hyvän mielen ja nautin kauniiden esineiden katselusta.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tää ei oo provo, mutta vaihto-oppilasvuonna -86 Yhdysvaltain Keskilännessä meillä oli oikeasti joulukuusena MÄNTY.
🙃

No onhan niitä jouluvaloja nähty palmuissakin eli sillä mennään mitä on saatavilla! Ei se oo niin justiinsa. Joulupuu on joulupuu joka tapauksessa :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Perinteisesti oikea kuusi metsästä varastettuna, se on suomalainen perinne ja siitä olen aina pitänyt kiinni. Siihen vanhat pallokoristeet ja kynttilät ja ehkä muutama nauha

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kellään niksiä, miten vähentää kissan kiinnostusta kuusta kohtaan?

Oli sitten tekokuusi tai aito, kissa yrittää maistella oksia. Ei auta kuusen alle laitetut appelsiininkuoret, ei oksille ripoteltu valkopippuri. Kissalla ei ole mitään karvapallo-ongelmaa vaan tykkää yksinkertaisesti vetää kitusiinsa vaikka lehtiä saunavastasta, sitten kahden minuutin päästä puklata ne matolle. 

Saattaa jäädä kuusi laittamatta tänä vuonna, kun kissaa ei voi joka sekunti vahtia. Koristeita en osta joka vuosi uusia, mutta niitä on runsaasti. 

Laita hyvä ihminen kissanruohoa kasvamaan, kissa tarvitsee sitä, että saa karvapallot ulos joita menee "kissanpesussa" sen sisälmyksiin. Mulla on laakea vati jossa kissanruohoa kasvaa, välillä kissa makoilee ruohossa ja mutustelee sitä. Karvapallot tulevat aivan kuivana jossain vaiheessa ulos, ei puklausta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ikävät kommentit kannattaa vaan ohittaa. Ketjut jää yleensä jumittamaan kun kaksi rupeaa nahistelemaan keskenään.

Kirjoittiko joku oikeesti, että kuusessa on aidot kynttilät? En kyllä uskaltaisi.

Meillä on aina ollut aidot kynttilät sekä kuusessa että ruokapöydässä.
Pidetään niitä silmällä ja huolehditaan, ettei kissa polta viiksiään. Aikanaan lapsetkin ymmärsivät varoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tule minkäänväristä kuusta eikä mitään muutakaan jouluviritystä. Olen sairas ja yksinäinen eikä ole tarvetta koristella joulua, kun se ei arjesta eroa. 

Joulu ei eroa arjesta koska et itse tee mitään. Olen ollut yli 20 v. leski ja useinkin jouluna yksin. Silti olen koristellut sisällä ja ulkona valoilla, enkeleillä ja kynttilöillä aina kotini. Jouluksi myös erilaisia ruokia kuin arkena, siis juhlavampaa vaikka iän karttuessa syöminenkin on vähentynyt. 

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oli sitten tekokuusi tai aito, kissa yrittää maistella oksia. Ei auta kuusen alle laitetut appelsiininkuoret, ei oksille ripoteltu valkopippuri. Kissalla ei ole mitään karvapallo-ongelmaa vaan tykkää yksinkertaisesti vetää kitusiinsa vaikka lehtiä saunavastasta, sitten kahden minuutin päästä puklata ne matolle. 

Saattaa jäädä kuusi laittamatta tänä vuonna, kun kissaa ei voi joka sekunti vahtia. Koristeita en osta joka vuosi uusia, mutta niitä on runsaasti. 

Teilläkö eletään kissan ehdoilla? Kyllä mä laittaisin moisen kissan mäkeen.

Jos et ymmärrä mitään lemmikeistä kuten kissasta tai koirasta niin älä jakele tuollaisia "neuvoja", olet julma raakalainen.

Vierailija

Minulla on jo 20 v. vanha aito kuusi. Se on isossa pöntössä terassilla ja se koristellaan joka vuosi myös terassille.

Vierailija

Aito (viljelty) kuusi. Tuuhea, iso ja vahvaoksainen. Sitä valkataan huolella. Weisteen vanhoja joulupalloja, saumapalloja, käpyjä ja niitä vanhoja laattamaisia karamelleja, joissa on enkelikiiltokuva. Perinteiset sähkökynttilät 2 x 16 kynttilää. Yläosassa toinen valosarja, alhaalla toinen. Ihana kuusentuoksu. Nokka meinaa mennä tukkoon, mutta aidosta kuusesta en luovu. Kuusi ja kinkku ovat joulun tärkeimmät asiat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen aihetta on taas jollakin alapeukuttaa aloitusta?!?

Meille taitaa tulla taas pastellisävyinen kuusi tänäkin vuonna.

Minulle ainakin välillä käy puhelimella selatessa niin, että olen painamassa keskustelun viimeiselle sivulle, mutta mainokset ponnahtavat juuri silloin ja aloitusviestin alapeukku tulee siihen kohtaan, jota olen painamassa. Vahingossa siis välillä painan alapeukkua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen aihetta on taas jollakin alapeukuttaa aloitusta?!?

Meille taitaa tulla taas pastellisävyinen kuusi tänäkin vuonna.

Minulle ainakin välillä käy puhelimella selatessa niin, että olen painamassa keskustelun viimeiselle sivulle, mutta mainokset ponnahtavat juuri silloin ja aloitusviestin alapeukku tulee siihen kohtaan, jota olen painamassa. Vahingossa siis välillä painan alapeukkua.

Jos vahingossa annettu alapeukku kaduttaa sen voi kyllä muuttaa yläpeukuksi. :)

Vierailija

Vihreä metsäkuusi omasta tai jonkun naapurin metsästä, tai viitosella Metsähallitukselta. Ensin mainittu vaihtoehto on varmasti aivan yhtä ruma ilman koristeita kuin aina ennenkin, mutta kyllä se siitä joulukuuseksi muuttuu. Koristeiden värit valitsee hän, joka kuusen koristelee ja todennäköisesti käyttää vähän kaikkea.

Vierailija

Alapeukkuja aloitukselle siksi, että kuulostaa siltä, että joka vuosi hankitaan uusi krääsäkuusi ja siihen uudet krääsäkoristeet. Viis ilmastosta.

Vierailija

Koska meillä KUKAAN ei tykkää matoista, sohvista, sängyistä ja muista huonekaluista vielä kuukausia joulun jälkeenkin löytyvistä havunneulasista, ei meille enää vuosiin ole sisälle hankittu minkäänlaista kuusta. Ulkona kasvava kuusi saa olla luonnollisen näköisenä, lumisina jouluina lunta oksillaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Teilläkö eletään kissan ehdoilla? Kyllä mä laittaisin moisen kissan mäkeen.

Jos et ymmärrä mitään lemmikeistä kuten kissasta tai koirasta niin älä jakele tuollaisia "neuvoja", olet julma raakalainen.

Ainut julma raakalainen on se, joka kissan tai koiran pakottaa asumaan ihmisasunnossa.

Vierailija

Meille tulee kokovalkoinen huurrekuusi. Valkoiset korosteet. Tyyli on preppy luxury. Sopii hyvin sisustukseen.

Sivut