Xenia jo ostamassa syntymättömälle
lapselleen Ray Banin uusia trendikkäitä aurinkolaseja :-) Anna mun kaikki kestää..Lapselle kenties muut asiat tärkeimpiä kuin jotkut typerät trendilasit. Kohta ne hommaa varmaan koirallelkin omat "reiskat".
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:26"]
No johan nyt on. Minäkin ostin syntymättömälle lapselleni Brion junaradan, oman iPodin, tabletin ja sängyn, turvakaukalon, vaunut ja kasan muitakin leluja. Milloin nuo sitten saisi hankkia?
[/quote]
Kertoisiko joku alapeukuttanut miksi alapeukutti? Miksi ihmeessä lapselle saa hankkia vain sängyn, mutta ei mitään muuta? Onko tämä palsta täynnä sitten kuitenkin niitä penniä venyttäviä yh-mammoja, sossupummeja ja muita elämän kolhimia, kun näin pienet hankinnat alkavat toisia nyppiä? Missä ovat ne 50 000e/vuodessa tienaavat mammat?
[/quote]
Tyhmää ostaa syntymättömälle lapselle ipod ja tabletti vanhenemaan, etkö ymmärrä että tekniikka kehittyy? Alapeukkua tuollaisille tolloille.
Oikeasti saa ostaa ihan mitä haluaa, ei se ole keneltäkään muulta pois, kun omilla rahoillaan maksaa ostoksensa. Tyylistä voi olla eri mieltä, mutta mikä takaa että tyylistä valittajan oma tyyli on yhtään sen parempi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:26"]
No johan nyt on. Minäkin ostin syntymättömälle lapselleni Brion junaradan, oman iPodin, tabletin ja sängyn, turvakaukalon, vaunut ja kasan muitakin leluja. Milloin nuo sitten saisi hankkia?
[/quote]
Kertoisiko joku alapeukuttanut miksi alapeukutti? Miksi ihmeessä lapselle saa hankkia vain sängyn, mutta ei mitään muuta? Onko tämä palsta täynnä sitten kuitenkin niitä penniä venyttäviä yh-mammoja, sossupummeja ja muita elämän kolhimia, kun näin pienet hankinnat alkavat toisia nyppiä? Missä ovat ne 50 000e/vuodessa tienaavat mammat?
[/quote]
Kuule, ei 50.000 vuosituloilla paljon luksusta lapselle hankita, ainakaan jos asuu pk-seudulla ja makselee asuntolainan lyhennyksiä... t. 55.000e miinus verot vuodessa
Ei Xenia ole missään vaiheessa sanonut hankkivansa aurinkolaseja lapselleen :D Järki käteen hei
Minusta ei pitäisi keskittyä hankkimaan lapselle kalliita vaatteita tai asusteita tässä vaiheessa... Muutenkin lapsi varmaan arvostaa jos saa itse ostaa vaatteensa ja ei saa kaapillista vanhanaikaisia vaatteita perinnöksi. Muoti muuttuu. Jos minun äitini olisi säästänyt 70-luvulta asti minulle vaatteita ja muita, niin eivät ne näyttäisi enää samalta tänä päivänä...
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:41"]
Minä alapeukutin siksi, että Ipodin ja tabletin ostaminen syntymättömälle vauvalle on yksinkertaisesti todella typerää.
[/quote]
No onneksi se on vain sinun mielipiteesi. Meillä nyt 3,5-vuotiaalla on menossa jo kolmas oma iPod. Oma tabletti on ollut käytössä melkein syntymästä saakka.
Aluksi tuosta iPodista kuunneltiin vain musiikkia, satuja ja isin jättämiä viestejä. Tabletista katseltiin valokuvia, varsinkin isovanhempien kasvokuvia, jolloin heitäkään ei ole tarvinnut vierastaa kertaakaan. Suurin osa satukirjoista on hankittu tablettiin ja onpa sillä opeteltu myös piirtämään, kirjoittamaan, värittämään, lukemaan, pelaamaan palapelejä, tunnistamaan muotoja ja värejä, mitä milloinkin.
Nyt tuo lapsi osaa jo soittaa Skypellä isovanhemmille ihan itsenäisesti, kun huomaa näiden olevan koneellaan. Samoin isille töihin. Sekä tabletti että iPod ovat aktiivikäytössä päivittäin, enkä voisi kuvitella lasta ilman noita. Siis kenenkään lasta.
Olen itse it-alalla töissä, ja lapset jotka eivät kolmivuotiaana osaa käyttää kosketusnäytöllistä puhelinta tai vastaavaa jäävät kyllä valitettavasti jalkoihin myöhemmässä kehityksessä, eikä tuota kuilua kurota enää koskaan kiinni. Ja ennenkuin joku näsäviisas ehtii kommentoida - lapseni ei ole ylipainoinen, eikä ainoa lapsi, liikkuu joka päivä ulkona ja tekee paljon muutakin kuin käyttää näppärästi tietotekniikkaa tavalla tai toisella.
Mitä typerää tässä elämäntavassa on?
[/quote]
Tyhmälle ei kannata selittää, viisaalle ei tarvitse vastata!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 10:13"]
Ei kai sentään...voi mikä pikku typerys hän onkaan.
[/quote]
Äkkiäpä täältä muiden viesti häipyy.