Influenssarokotepelleily
Otsikot: nyt on tärkeää kaikkien ottaa influenssarokote - myös riskiryhmiin kuulumattomien.
Minä: En kuulu riskiryhmään, mutta voisihan sen ottaa. Pyydä lääkäriä kirjoittamaan resepti, varaa rokotusaika ja marssi apteekkiin ostamaan rokote.
Apteekki: Rokote on myyty loppuun kaikkialta.
Hienosti meni taas Suomessa tämä homma.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin terveyskeskukseen ja pyysin reseptiä itselleni ja kouluikäisille lapsille. Terkkari kyseli, emmekö ole tekemisissä lasten isovanhempien kanssa. Sanoin että ollaan. Sanoi että tulkaa ilmaselle rokotukselle. Mentiin kun tuli meille sopiva päivä, ei jouduttu aikaa ees varaan, asteltiin sisään ja 5 min niin rokotettu kaikki.
Minä en viime vuonna saanut influenssarokotusta tuolla perusteella julkiselta puolelta. Minulla alle 7-vuotias lapsi ja iäkkäät vanhemmat, joilla pitkäaikaissairauksia. En silti saanut terveyskeskuksesta sitä rokotetta, vaan piti erikseen minun sitten mennä yksityiselle sitä influenssarokotetta hakemaan.
Tänä vuonna mentiin lapsen kanssa sitten yksityiselle puolelle hakemaan rokote heti, kun sitä sai. Maksan mielummin 50 euroa lapsen rokotteesta kuin juoksen kahdessa eri paikassa niitä rokotteita hakemassa eri aikoihin. Ja viime vuonna julkisella puolella oli vielä joku massarokotus, 300-400 perhettä samassa tilassa odottamassa lapsille influenssarokotetta, meni yli 2 tuntia yhden rokotteen hakemiseen. Joo, kiitos ei enää sitä rumbaa, mielummin vietän sen illan lapsen kanssa askarrellen ja leikkien kuin istumalla terveyskeskuksen odotushuoneessa.
Ihmettelen, että.miten tämä päätetään tai tarkistetaan. Itselläni siis hyvin iäkäs vanhempi ja olen varannut ajan Helsingin kaupungilta, kun työterveydestä rokotukset loppuivat jo lokakuussa. Netissä ei kyselty mitään syytä, mihin riskiryhmään kuuluu.
Ei Helkkarissa, lintuinfluenssaa havaittu Euroopassa.
Riskiryhmille rokotteita riittää edelleen. Jos niistä jää yli kaipa niitä sitten vuodenvaihteen jälkeen muillekin jaellaan.