Rv33 ja verta ph-suojassa
No siinä se tulikin, onko normaalia jos nyt viikon ajan, rv 32-33, pikkuhousunsuojassa vähän verta n. joka toinen päivä? Supistelee aika paljon mutta suurin osa ihan kivuttomia. Kohdunkaula rv 31+6 puolipehmeä ja 3cm.
Kommentit (8)
Ettei vain supistukset availis paikkoja? Ei mun mielestä ihan normaalilta kuulosta.
Synnytyslaitoksen päivystykseen. Voit vaikka soittaa sinne ensin, sanovat todennäköisesti että tänne vaan.
itse olen ollut samassa tilanteessa, taisi olla aika samat viikotkin. Onneksi ei ollut mulla mitään vakavaa, terve täysiaikainen lapsi tuli.
Mun lapsi numero 2, syntyi tollasten oireiden jälkeen rv 33+4 ja keskolasta otettiin alkua elämälle. Että jos voit jotenkin hidastaa tai estää vauvas syntymää, niin kannattaa. Keuhkot ei oo vielä valmiit.
Me selvittiin ilman suurempia ongelmia, kaikin puolin. Mutta silti olis parempi syntyä täysiaikaisena.
Numero kolmosen kanssa alkoivat saman tyyppiset ongelmat, mutta lepäsin ja olin kerran sairaalassa sisällä, tiputuksessa ym, niin saatiin vauva nro 3 syntymään vasta rv 38 eli pitkään.
Ota yhteyttä sairaalaan ja oo tiukkana, että saat apua!
Mun lapsi numero 2, syntyi tollasten oireiden jälkeen rv 33+4 ja keskolasta otettiin alkua elämälle. Että jos voit jotenkin hidastaa tai estää vauvas syntymää, niin kannattaa. Keuhkot ei oo vielä valmiit.
Me selvittiin ilman suurempia ongelmia, kaikin puolin. Mutta silti olis parempi syntyä täysiaikaisena.
Numero kolmosen kanssa alkoivat saman tyyppiset ongelmat, mutta lepäsin ja olin kerran sairaalassa sisällä, tiputuksessa ym, niin saatiin vauva nro 3 syntymään vasta rv 38 eli pitkään.
Ota yhteyttä sairaalaan ja oo tiukkana, että saat apua!
Jep, yhteys synnärille. Ei ole normaalia, varsinkaan jos supistelee. Itse kävin synnärin päivystyksessä viikoilla 32 verislimaisen vuodon vuoksi, supisteluja ei ollut ja vuodon syy jäi lopulta epäselväksi, mutta ei se hukkareissu silti ollut.
No noita supistuksia on tullut jo kuukauden ajan ja ei toistaiseksi oo tehneet mulla mitään.. Sitä verta on tosi vähän suojassa, voisko olla joku tulehdus? Ne testit otettiin silloin kk sitten myös mutta onhan siitä jo aikaa. Ei oo sellainen olo että ois mitään akuuttia meneillään kun sitä "tuhrua" on tosiaan tullut jo n viikon harvakseltaan... Nyt taas jomottaa alamasuun niin ettei uni tuu, mut sekin on jo niin tuttua eikä neuvolassa kukaan ole näistä huolestunut, paitsi tuosta vuodosta en oo soitellut.
Soita sinne päivystykseen, ja kysy mitä mieltä ovat. Vuoto uutena oireena voi olla huono juttu yhdistettynä noihin supistuksiin. Ja eikös verenvuodon lähde kannata aina selvittää. Saisit ainakin itse mielenrauhan.
Soita gynekologillesi ja kysy sieltä neuvoja.