Puolison huonot elintavat ja lihominen...
Tilanne on se, että puolisoni (mies) on lihonut suhteemme alusta yli 15kg, ehkä jopa 20kg. Elintavat ovat aina olleet huonot, mutta aiemmin kävi fyysisessä työssä eikä juuri syönyt työpäivän aikana, joten pysyi hoikkana.
En mahda sille mitään, että iso maha ja turvonnut olemus vie minulta kaikki halut koskettaa. Lihavuus ei näytä eikä tunnu hyvältä. Mutta tätä en toki kehtaa sanoa.
Ei ole auttanut se, että itse syön kevyemmin/vähemmän tai harrastan liikuntaa. Mies ei tykkää mistään liikunnasta, enkä itsekään ole niin himourheilija että lähtisin kurjalla säällä lenkille, kun vaihtoehtojakin on (kotijumppa nyt, ryhmäliikunnassa kävin ennen koronaa). Ja joka tapauksessa ruokavalio on se kaikista suurin ongelma: valtavat annoskoot, paljon lihaa ja rasvaa, litroittain limua, melko usein alkoholia ja paljon kerralla, herkkupäivä joka päivä, sipsiä, karkkia, jäätelöä, sokeria joka välissä...
Mitä ihmettä voisin tehdä? Haluaisin vielä pelastaa tämän suhteen!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Et mitään. Jokainen kantaa omat kilonsa.
Jokainen huolehtii omasta syömisestä.Mies muutama vuosi sitten, kun ylipainoa oli 25kg,sanoi että toivoo mun laihtuvan.
Kostin, ja lihoin 15kg lisää :D
Ei tainnut olla teillä kovin hyvä suhde muutenkaan?
Sääli, että parisuhde kuitenkin perustuu suurelta osin siihen, että toinen osapuoli viehättää. Jos tapaisin mieheni nyt, niin ulkomuoto olisi dealbreaker, vaikka luonne onkin ihana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen huolehtii omasta syömisestä.Mies muutama vuosi sitten, kun ylipainoa oli 25kg,sanoi että toivoo mun laihtuvan.
Kostin, ja lihoin 15kg lisää :DEi tainnut olla teillä kovin hyvä suhde muutenkaan?
Sääli, että parisuhde kuitenkin perustuu suurelta osin siihen, että toinen osapuoli viehättää. Jos tapaisin mieheni nyt, niin ulkomuoto olisi dealbreaker, vaikka luonne onkin ihana.
Ap
On hyvä suhde. Naimissa 11v. Seksiä monta kertaa viikossa. Enää mies ei kommentoi painoa. Suosittelen sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
"Kostit" tuossa kaikkein eniten itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostin, ja lihoin 15kg lisää :DEi tainnut olla teillä kovin hyvä suhde muutenkaan?
Ap
On hyvä suhde. Naimissa 11v. Seksiä monta kertaa viikossa. Enää mies ei kommentoi painoa. Suosittelen sinullekin.
Suosittelet että AP kommentoisi miehen painoa ja mies sitten lihoisi kostona 15kg lisää?
Aika outo suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole kommentoinut miehen painoa, en ole puuttunut elintapoihin, enkä ole ikinä kostanut hänelle mitään. Mitä siis suosittelet? Että harrastan seksiä vastentahtoisesti?
Tällä hetkellä en halua miestäni, ja yksi suurimmista syistä on valitettavasti hänen ulkoinen olemuksensa.
Ap
En osaa neuvoa. Meillä sama tilanne. Olen ilmaissut huoleni miehen terveydestä, mutta hän tuntuu ottavan sen vain rakkauden osoituksena ja jää myhäilemään, kuinka välittävä vaimo hänellä on.
Tilanne on vaikea ja kamppailen tunteideni kanssa. Minulla on mies jota rakastan ja jonka kanssa toivon eläväni pitkään, mutta intiimielämältä haluaisin muuta kuin nykyistä pullataikinan vaivausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole kommentoinut miehen painoa, en ole puuttunut elintapoihin, enkä ole ikinä kostanut hänelle mitään. Mitä siis suosittelet? Että harrastan seksiä vastentahtoisesti?
Tällä hetkellä en halua miestäni, ja yksi suurimmista syistä on valitettavasti hänen ulkoinen olemuksensa.Ap
Suosittelen sinua pitämään tur pa si kiinni, jos et halua että mies lihoo lisää 15kg.
Eroa, jos toinen ei kelpaa omana itsenään?
Vierailija kirjoitti:
En osaa neuvoa. Meillä sama tilanne. Olen ilmaissut huoleni miehen terveydestä, mutta hän tuntuu ottavan sen vain rakkauden osoituksena ja jää myhäilemään, kuinka välittävä vaimo hänellä on.
Tilanne on vaikea ja kamppailen tunteideni kanssa. Minulla on mies jota rakastan ja jonka kanssa toivon eläväni pitkään, mutta intiimielämältä haluaisin muuta kuin nykyistä pullataikinan vaivausta.
Ero! Olet ilkeä ja pinnallinen ihminen kuten ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puhut ihastumisvaiheesta. Siihen vaiheeseen vaikuttaa se, kuinka viehättävänä toisen näemme. Tämän vaiheen jälkeen kysymme itseltämme haluammeko rakastaa. Rakkaus pitää sisällään jotain palvon syvempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puhut ihastumisvaiheesta. Siihen vaiheeseen vaikuttaa se, kuinka viehättävänä toisen näemme. Tämän vaiheen jälkeen kysymme itseltämme haluammeko rakastaa. Rakkaus pitää sisällään jotain palvon syvempää.
Rakastan, mutta en himoitse. Seksuaalinen viehätys vaatii muutakin kuin rakkautta...
Ap
Eli huonoilla elintavoilla ei ollut sinulle merkitystä, kun mies oli hoikka? Harvoin tulee vastaan mitään näin pinnallista.
Vierailija kirjoitti:
Eli huonoilla elintavoilla ei ollut sinulle merkitystä, kun mies oli hoikka? Harvoin tulee vastaan mitään näin pinnallista.
Olimme silloin vasta tavanneet emmekä asuneet yhdessä, joten ei haitannut.
Ap
Minusta kuulostaa oudolta nämä neuvot että älä vain sano ylipainosta tai mies lihoo lisää. Kyllä aikuisen normaaliälyisen miehen pitää pystyä ottamaan palautetta vastaan, ilman mielen järkkymistä. Ylipaino on rumaa ja vaaraksi hänen terveydelleen ja se vaikuttaa miehen elinikään ja jaksamiseen perheen kanssa. Vaikuttaa siis koko perheeseen. Sanot mikä lihomisessa sinua vaivaa ja pyydät miestä muuttamaan elintapojaan. Ei se siitä rikki mene.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa oudolta nämä neuvot että älä vain sano ylipainosta tai mies lihoo lisää. Kyllä aikuisen normaaliälyisen miehen pitää pystyä ottamaan palautetta vastaan, ilman mielen järkkymistä. Ylipaino on rumaa ja vaaraksi hänen terveydelleen ja se vaikuttaa miehen elinikään ja jaksamiseen perheen kanssa. Vaikuttaa siis koko perheeseen. Sanot mikä lihomisessa sinua vaivaa ja pyydät miestä muuttamaan elintapojaan. Ei se siitä rikki mene.
Perus kiusaajan vastaus. Tuollainen kommentointi voi pilata ihmisen koko psyykkeen ja kehonkuvan
Vierailija kirjoitti:
Ei hlvetti sentään..
Miksi ihmiset hakeutuvat suhteeseen, jos ei halua miellyttää kumppaniaan yhtään?
Kenen mielestä on hauskaa kun ylipainoinen lihoo lisää ihan vttuillakseen?
Itse ainakin toivoisin kumppanin sanovan mielipiteensä jos olennaisesti muutun huonompaan, oli sit henkistä tai fyysistä.
Onpa aikuista.
Ahdistaako sinua se itse fyysinen läski vai se, mitä miehen muuttuneet elintavat edustavat (mies välinpitämättömämpi tms)?
Laihdutus lähtee aina itsestä, että voithan sinä ap sanoa, että laihduta senkin läski tai ei enää panna, mutta vaikuttaako se miehen haluun laihtua, sitä ei voi ennustaa.
Jos ap oikeasti olet huolissasi kumppanisi terveydestä niin kerrot sen, ja kerrot mistä ja miksi. Sen jälkeen annat olla. Kannettu vesi ei kaivossa pysy
Jos koet puolisosi lihomisen takia vastenmielisenä voit sanoa tai jättää sanomatta. Jos sanot, niin loukkaat toista. Lisäksi kannattaa myös miettiä, että mikä olikaan syy että ollaan yhdessä. Jos syy on se, että toisen pitää olla pantava niin silloin varmaan kannattaa tehdä itselleen ja ennenkaikkea puolisolleen palvelus, ja erota.
Jokainen huolehtii omasta syömisestä.
Mies muutama vuosi sitten, kun ylipainoa oli 25kg,sanoi että toivoo mun laihtuvan.