Oletko koskaan nähnyt liito-oravaa luonnossa?
Kommentit (26)
Kyllä, lensi jostain kattomme yli naapuritalon seinään ja jäi siihen oleilemaan. Piti kyllä hieraista silmiä!
Monta kertaa. Aikoinaan tarkkailin niitä ahkeraan, oppi tietämään kellonajatkin koska lähtevät pöntöstä ruokailemaan.
Tuosta se mennä viuhotti baariin. Taitaa olla meillekin ero tulossa....
Cityvihreät luulee niitä uhanalaisiksi kun eivät ole koskaan nähneet. On paljon luultua yleisempi, niiden laskeminen on todella vaikeata kun on yöeläin, ja tämän tutkijat alkavat myöntää.
Niitä ei näe kuin rakenteilla olevilla moottoritietyömailla.
Pari vuotta sitten näin mökillä puussa aika läheltä. Kerran näin myös raadon puun oksalla. Lennossa en ole liito-oravaa valitettavasti nähnyt. Vain papanoista tiedän, että metsässä asuu edelleen joku liito-orava.
Katso liito-oravaa, lentäjäämme rohkeaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:13"]
Cityvihreät luulee niitä uhanalaisiksi kun eivät ole koskaan nähneet. On paljon luultua yleisempi, niiden laskeminen on todella vaikeata kun on yöeläin, ja tämän tutkijat alkavat myöntää.
[/quote]Papanoista ne onkin helpointa huomata.
Lapsena näin, tai ainakin kuvittelennähneeni. Mutta viime viikolla näin supikoiran... Ei liity asiaan mitenkään, mutta olen vaikuttunut näkemästäni ja haluan jakaa sen kokemuksen
Olen, noin 5 vuotta sitten maalaistalon pihakoivuissa. Hauskan näköinen liidossa, "lentävä patalappu" . Ei jättänyt papanoita todisteeksi, eikös niitä löydy varmimmin pesäpuiden juurelta.
Olen ja olen siitä hyvin iloinen. Saan olla kiitollinen hyvälle ystävälleni jonka kautta olen saanut nähdä paljon muutakin luonnossa, kotkia, haukkoja, karhujen, susien ja ilvesten jälkiä ja päässyt kuulemaan suden ulvontaa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 09:35"]
Olen ja olen siitä hyvin iloinen. Saan olla kiitollinen hyvälle ystävälleni jonka kautta olen saanut nähdä paljon muutakin luonnossa, kotkia, haukkoja, karhujen, susien ja ilvesten jälkiä ja päässyt kuulemaan suden ulvontaa.
[/quote]
elävinä vai kuolleina?
elävinä vai kuolleina?
Elävinä, villeinä luonnossa.
Olen nähnyt liito-oravan. Viimeksi kun tein metsään tietä niin kaadoin puita, missä oli liito-oravia.
Olen. 20 v sitten keskellä kaupunkia.