Eläinlääkäri remmiräyhääjälle?
Meillä on siis todella paha remmiräyhätapaus (rescue -koira) ja etsinnässä olisikin eläinlääkäri jolla olisi tietoa ja vinkkejä kyseiseen ongelmaan. Pitäisikö kokeilla lääkitystä, onko koiralla kipuja, miten tutkitaan jne.
Alueena Helsinki.
Ongelmakoirakouluttajan apua on nyt käytetty muutaman kuukauden mutta tästä ei ole ollut meille ainakaan vielä apua.
Auttakaa arvon aaveemammat!
Kommentit (44)
Rescue- koiraa ei saa lopettaa tai sijoittaa muualle ilman järjestön lupaa. Hyvä, että yrität selvittää ongelmaa ja hoitaa asia kuntoon.
Sinuna ottaisin järjestöön, jota kautta koiran sait, yhteyttä. He ovat tukenasi ja turvanasi koiran asioissa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:09"]
Rescue- koiraa ei saa lopettaa tai sijoittaa muualle ilman järjestön lupaa. Hyvä, että yrität selvittää ongelmaa ja hoitaa asia kuntoon.
Sinuna ottaisin järjestöön, jota kautta koiran sait, yhteyttä. He ovat tukenasi ja turvanasi koiran asioissa.
[/quote]
Järjestön kanssa ollaan kokoajan yhteydessä ja yritetään ratkaista ongelmaa. Hevillä en luovuta :)
ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:54"]
Pitäs vielä ajatella muitakin ihmisiä ja siitä minkälaisia kärsimyksiä ja pelkoja aiheutetaan vaikkapa koiria pelkäävissä ihmisissä.
[/quote]
Sori mutta tuon takia mä en koiraani piikille vie.
ap
[/quote]
Entäs kuula kalloon??
Rescue- koiraa ei saa lopettaa tai sijoittaa muualle ilman järjestön lupaa. [/quote]
Melkosta hoopoilua, kukaan täysjärkinen kyllä lähde tälläseen mukaan.
Te, jotka namitreenejä ehdotatte lenkeillä. Oikeasti on ihan sama mitä herkkua tarjoan koiralleni lenkillä, kun ollaan poistuttu kodin läheisyydestä, ei mikään enää kelpaa. Koirani ei ole rescue mutta tullut meille puolivuotiaana ilman kunnon sosiaalistamista. Lenkillä kouluttaminen onkin siksi todella vaikeaa kun ei namit auta. Meillä kuitenkin takana jo useampi vuosi ja toki tuloksia on nähty jo silloin ekan vuoden aikana mutta kyllä koiran menneisyys edelleen näkyy.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:15"]
Pitäs vielä ajatella muitakin ihmisiä ja siitä minkälaisia kärsimyksiä ja pelkoja aiheutetaan vaikkapa koiria pelkäävissä ihmisissä.
[/quote]
ap
[/quote]
Entäs kuula kalloon??
[/quote]
Etkö vieläkään tajua. Ap ei saa tehdä sitä ilman lupaa. Ennenkuin rescue- koira luovutetaan, pitää allekirjoittaa sopimus, missä tuo on mainittu.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:19"]
[/quote]
ap
[/quote]
Entäs kuula kalloon??
[/quote]
Etkö vieläkään tajua. Ap ei saa tehdä sitä ilman lupaa. Ennenkuin rescue- koira luovutetaan, pitää allekirjoittaa sopimus, missä tuo on mainittu.
[/quote]
Nämä kurittomia rakkeja riesoikseen ottavat ottaa varmaan kumppanikseenkin jonkun juopon, narkkarin tai hakkajaan ja yrittävät sit kouluttaa siitäkin kunnollisen eläjän....
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:19"]
[/quote]
ap
[/quote]
Entäs kuula kalloon??
[/quote]
[/quote]
Nämä kurittomia rakkeja riesoikseen ottavat ottaa varmaan kumppanikseenkin jonkun juopon, narkkarin tai hakkajaan ja yrittävät sit kouluttaa siitäkin kunnollisen eläjän....
[/quote]
Kyllä mulla on oikein hyvä aviomies, kiitos vaan huolehtimisesta.... :)
ap
[/quote]
Totta kai uusi omistaja saa lopettaa koiran tai antaa sen eteenpäin, eikä millään järjestöllä ole tähän mitään sanomista.
Nämä järjestöt yrittävät aina lisätä näitä lainvastaisia pykäliä sopimuksiinsa, mutta niistä ei tarvitse millään tavalla välittää.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:46"]
Nappi ottaan.
[/quote]
Nappi ottaan itelles.
ap
En osaa suositella, mutta toivotan tsemppiä! Remmirähjän kanssa voi olla todella rankkaa. Clomicalm voi tuoda apua poisopetteluun, mutta pikaratkaisu sekään ei ole. Meillä se ei juuri auttanut rähjäämiseen, mutta eroahdistuksesta päästiin eroon sen avulla.
Olet varmaan tämän lukenut http://www.rekkurescue.com/keskustelu/viewtopic.php?t=2685 ?
http://www.lemmikkilaakari.fi/index.php?sivu=35
Tätä katselin, kun mietin oman ongelmaisen koirani vientiä eläinlääkärin pakeille. Meillä ei toistaiseksi ole ollutkaan tarvetta lääkärille, joten ei ole jakaa omakohtaisia kokemuksia, mutta kannattaa tsekata!
Soita ja kysy missä eläinlääkäriasemalla on koirien käytöshäiriöihin erikoistuneita eläinlääkäreitä. Heitähän varmasti Helsingissä löytyy. Ell osaa katsoa sekä koiran fysiikan että ehdottaa koulutusohjeita. Itse olen kokenut tämän paljon paremmaksi reitiksi ratkoa koiran ongelmia kuin minkään koirankouluttajan neuvot.
Mitä rotua koira on? Onko suomalaisella rotuyhdistyksellä omaa eläinlääkäriä? Siitäkin voisi olla apua, että eläinlääkäri tuntee rodun jo valmiiksi hyvin.
Ei remmiräyhääminen mistään kivuista johdu... Mutta eläinlääkäristä voi äärimmäisissä tapauksissa olla siinä mielessä apua, että hän voi määrätä koiralle rauhoittavaa lääkettä, jota siis käytetään ainoastaan tavan pois opettamisen apuna. Jotkut jo pitkään räyhänneet koirat kun ovat räyhäämisestäään niin "kierroksilla", ettei niitä oikein pysty edes kouluttamaan pois tavasta, jos niitä ei saa vähän rauhoittumaan vaikka lääkkeellä. Sitten kun pahin aggressio on tasattu, voikin alkaa vaikka naksutinkoulutusmenetelmällä ehdollistaa räyhäkäytöksen tilalle muunlaista käytöstä kohtaamistilanteessa.
Kyllä voi johtua kivuistakin, joten suosittelen että eläinlääkäri tutkisi koiran, onko jossain kipuja, mikä voi aiheuttaa tuollaisen kauhean räyhäämisen.
Oletteko kokeilleet herkkupaloilla motivoida koiraa? Mun koira oli ennen räyhääjä mutta makupaloilla oon saanu nyt aika hyvin hiljenemään.
Mitä kaikkea neuvoja/ohjeita se ongelmakouluttaja antoi, kun kerroit, ettei ole ainakaan mitään hyötyä ollut?
Kiitokset vinkeistä ja tsempeistä!
Rekkurescuen keskustelua en ollutkaan vielä löytänyt. Kahlaan sen läpi vielä tänään :)
Ystäväni onkin joskus ajat sitten kehunut Herttoniemen eläinlääkäriasemaa, miten olinkaan unohtanut tuon! Ja heillä siis käytösongelmainen koira, ei kylläkään remmiräyhääjä.
Koira ei ole siis rotukoira vaan sekarotuinen rescue -koira.
Toivottavasti lääkitys käytöskoulutuksen kanssa tepsisi. On suhteellisen rankkaa käydä lenkeillä kun koira pelkää melkeinpä kaikkea mikä liikkuu...
Koira on niin stressaantunut ulkoilusta että namit ei kelpaa ollenkaan. Ollaan kokeiltu vaikka millä herkuilla, mutta ei kelpaa ei.
Naksutinkoulutusta ollaan harjoiteltu siitä asti kun koira meille tuli, mutta rähjäämiseen siitä ei ole ollut apua.
Tosiaan toivon että naksutinkoulutus ja vastaehdollistaminen lääkityksen kanssa tepsisi.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:19"]
Kyllä voi johtua kivuistakin, joten suosittelen että eläinlääkäri tutkisi koiran, onko jossain kipuja, mikä voi aiheuttaa tuollaisen kauhean räyhäämisen.
Oletteko kokeilleet herkkupaloilla motivoida koiraa? Mun koira oli ennen räyhääjä mutta makupaloilla oon saanu nyt aika hyvin hiljenemään.
Mitä kaikkea neuvoja/ohjeita se ongelmakouluttaja antoi, kun kerroit, ettei ole ainakaan mitään hyötyä ollut?
[/quote]
Unohdin vastata tähän!
Eniten ollaan harjoiteltu nyt naksutinkoulutusta ja makupalojen antamista, eli vastaehdollistamista. Tässä ongelmana juurikin se, että koira on liian stressaantunut eikä namit kelpaa. Yleensä siis näin.
Ollaan kokeiltu myös siedätystä mutta tämä ei toiminut.
Olen kokeillut myös täyttä ignoorausta, eli sitä että en reagoi koiran rähinöihin mitenkään vaan jatkan matkaa suoraan eteenpäin. No, ei auttanut tämäkään.
Koiran stressiä ollaan yritetty laskea niin että kotona mahdollisimman paljon aktiviteetteja (namin etsimistä jne) ja ulkoilua pitkässä hihnassa metsässä tms. Meillä vaan ei ole autoa ja lähin metsä on suht pitkän matkan takana...
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:46"]
Nappi ottaan.
[/quote]
Täysin samaa mieltä! mitä ihmeen järkeä on yrittää saada luonnevikaisesta rakista kunnollinen koira? haaskata aikaa ja rahaa moiseen... Luonnevikaisen eläimen kun saa sentään vielä lopettaa niin suosittelisin käyttämään tämän mahdollisuuden! Jos luonto saisi tässä päättää niin häiriintynyt koira todennäköisesti joutuisi ensimmäisenä suden suuhun ja poistusi räksyttämästä... mutta ei ihmisen pitää tässäkin olla asioita sotkemassa.
[/quote]
Sulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta onneksi mun ei tarvitse kunnioittaa sitä.
ap
[/quote]
Juu, se on mun mielipiteeni ja sinä teet niinkuin parhaaksi näet. Mutta miksi jaksat nähdä niin paljon vaivaa rasittavan koiran eteen??
[/quote]
Ei mulla oo tapana luovuttaa heti kun jokin asia on vähän rankempaa kuin normaalisti.
[/quote]
Ymmärrän; en minäkään luovuta heti mutta tapauksessasi ei näytä siltä että mitään edistystä olisi tapahtunut tai että edistystä olisi edes luvassa. On olemassa myös toivottomia tapauksia...
[/quote]
Puolisen vuotta koulutusta ei mun mielestä vielä ole käypä aika tuomitsemaan koiraa toivottomaksi tapaukseksi.
ap