Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäinkö ilman töitä?

Vierailija
05.05.2014 |

Hain noin yhdeksää tai kymmentä kaupungin tarjoamaa kesätyöpaikkoja. Moni näistä oli 'nuorille'. Olen 29. 

Hakuaika loppui pääasiassa 2-3 päivää sitten. Puhelimeen tai sähköpostiin ei ole tullut vielä mitään. Ilmoittaako kaupunki yleensä hakijoille jos ei pääse vai pelkkää hiljaisuutta kuuluu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä työt alkavat vasta kesäkuussa, joten ehkä käsittely on vielä kesken?

Vierailija
2/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on upeaa että yritykset tarjoavat töitä nuorille, joilla ei välttämättä ole edes sitä ensimmäistä työkokemusta.

Meillä on muutama tälläinen harjoittelija ollut ja kaikki, alle 10 kpl ovat olleet tosi huonoja.

Kerran tehtiin se virhe että palkattiin työntekijän lapsi, joka oli täysin lusmu.

Nyt jo parina vuotena ollaan jaettu kesälomat touko - syyskuun väliin niin että ne kiertää ja ei tarvi enää kesätyöntekijöitä palkata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää pidempäänkin  ennen ku tulee soitto, koska noissa on luultavasti tosi paljon hakijoita ja kestää ennen ku saa hakemukset käytyä läpi. Toisaalta, kesätyö nuorille tarkoittaa ymmärtääksen vähän parinkympin molemmin puolin, eli jotain  16 - max 25v, joka tapauksessa sellaisia joilla ei ole vielä juurikaan työkokemusta eikä tutkintoakaan. 29v lla on varmaan ainakin jompi kumpi, yleensä molempia.

Ylikokenut ei välttämättä pääse haastatteluun jos hakee ns alemmalle tasolle. Itselläni on akateeminen tutkinto ja en ole päässyt edes haastatteluun sellaisiin paikkoihin joissa pärjää vähemmälläkin (sellaisia paikkoja joissa olen esim. ollut kesätöissä joskus opiskeluaikoina). Parmmin olen päässyt haastatteluun kun olen hakenut "askeleen ylemmäs" kuin mistä on edellisessä paikassa kokemus.

Vierailija
4/8 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sulla duunia.

Vierailija
5/8 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:08"]

Ei oo sulla duunia.

[/quote]Saisiko jonkun vähän vakavamman vastauksen vielä jostain?

Vierailija
6/8 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hait vain kaupungin paikkoja? Onko sulla aikaisempaa työkokemusta?

Vierailija
7/8 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa mennä viikkoja, kun käyvät satojen hakemusten pinoja läpi. Aina voi soittaa perään ja kysyä. 

Yleensä tuo "nuorille" tarkoittaa jotain 16-25 -vuotiaita...

Vierailija
8/8 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jo, valitettavasti. Ei missään paikassa tule puhelua tuon ajan jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi