Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koeajan päättyminen

Vierailija
27.02.2014 |

Hei. tietääkö joku, jos itse haluaa jättäytyä pois kun koeaika päättyy, onko oikeutettu liiton rahaan sen jälkee vai voiko saada karenssin ? Aika kamala pattitilanne..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat liitonrahaa (jos ylipäätään työssäoloehto toteutuu) karenssin jälkeen. Ei mitään eroa irtisanoutuuko työntekijä koeajalla vai jolloinkin muulloin.

Vierailija
2/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi tulee todennäköisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei tosin ole irtisanoutuminen vaan työsuhteen purkaminen. Sillä ei ole kuitenkaan merkitystä karenssin kannalta.

Vierailija
4/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:41"]

Saat liitonrahaa (jos ylipäätään työssäoloehto toteutuu) karenssin jälkeen. Ei mitään eroa irtisanoutuuko työntekijä koeajalla vai jolloinkin muulloin.

[/quote]

liiton rahaa saa irtisanoutuessav vain, jos irtisanoutumiseen on joku pätevä syy. Js irtisanoutuu vaan koska ei enää halua olla ko. työpaikassa, niin karenssia napsahtaa. Ja sen syyn siis pitää olla oikeasti sellainen ettei VOI jatkaa ko. työssä.

Vierailija
5/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi ilman muuta

Vierailija
6/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet koeajalla, niin tee tahallasi joku kunnon moka jolloin sun työsuhdetta ei jatketa koeajan jälkeen? Sitten saat ainakin liiton rahaa.

Vierailija
7/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen käynyt keskustelemassa toimitusjohtajan kanssa. Eivät aio irtisanoa minua. Kyseessä on kuitenkin vakava henkinen kiusaaminen, mitä on tapahtunut. Toivovat että jatkaisin, mutta eivät missään nimessä aio kuulemma irtisanoa minua. Mun kantti ei kestä tavata kiusaajaa töissä :( 

Vierailija
8/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua ehkä suostuta irtisanomaan. Mutta jospa pyytäisit työsuhteen purkua koeajan perusteella kertoen tuon syyn. Tai sitten vaan itse purat sen työsuhteen.

Vierailija
9/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt purkua, eivät suostu :(

Vierailija
10/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä teen ? En vaan pysty menemään enää sinne. Mielenterveys pettää oikeasti.

Vierailija
11/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purat työsuhteen etkä mene. Kyllä sinä sen karenssiajan jotenkin selviät.

Vierailija
12/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en selviä karenssista.

Vierailija
13/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae saikkua. Sit haet lisää saikkua, jos eivät pura sopparia. sanot pomolle et hermoromahdussaikku jatkuu piiiitkään, tai vaihtoehtoisesti he voivat purkaa sun sopimuksen ennen saikun hakemista.

Vierailija
14/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet työterveyteen, työsuojelupiiriin jne. Kai on todisteet kiusaamisesta? Kuulutko liittoon?

Vierailija
15/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat toimeentulitukea.

Vierailija
16/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:20"]

Hae saikkua. Sit haet lisää saikkua, jos eivät pura sopparia. sanot pomolle et hermoromahdussaikku jatkuu piiiitkään, tai vaihtoehtoisesti he voivat purkaa sun sopimuksen ennen saikun hakemista.

[/quote]

ei se työnantaja rupea purkamaan työsuhdetta jos ei oikeasti ole jotain syytä miksi työsuhde pitäisi purkaa. Tiedätkö mikä riski työsuhteen irtisanominen on työnantajalle, jollei siihen ole selkeitä, helposti todistettavia ja suuria perusteita? Mä en uskaltaisi "muuten vaan" irtisanoa edes koeajalla. Silloinkin pitäisi olla joku oikea syy, ja oikea syy ei ole se että työntekijä itse pyytää. Mitä, jos se työntekijä tulisi katumapäälle ja alkaisi syyttää perusteettomasta irtisanomisesta tai jostain muusta? Siinä on työnantaja heikoilla.

Jos olisin ap, puhuisin ehdottomasti esimiehelle siitä kiusaamisesta. Jos kiusaaja on esimies, niin liittoon yhteyttä, tai hitto soikoon vaikka poliisille! Ei sun tarvitse irtisanoutua siksi, että sua kiusataan. 

Vierailija
17/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:20"]

[/quote]

ei se työnantaja rupea purkamaan työsuhdetta jos ei oikeasti ole jotain syytä miksi työsuhde pitäisi purkaa. Tiedätkö mikä riski työsuhteen irtisanominen on työnantajalle, jollei siihen ole selkeitä, helposti todistettavia ja suuria perusteita? Mä en uskaltaisi "muuten vaan" irtisanoa edes koeajalla. Silloinkin pitäisi olla joku oikea syy, ja oikea syy ei ole se että työntekijä itse pyytää. Mitä, jos se työntekijä tulisi katumapäälle ja alkaisi syyttää perusteettomasta irtisanomisesta tai jostain muusta? Siinä on työnantaja heikoilla.

Jos olisin ap, puhuisin ehdottomasti esimiehelle siitä kiusaamisesta. Jos kiusaaja on esimies, niin liittoon yhteyttä, tai hitto soikoon vaikka poliisille! Ei sun tarvitse irtisanoutua siksi, että sua kiusataan. 

Vierailija
18/19 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 23:33"]

Saat toimeentulitukea.

[/quote]

Ja mistä sinä tiedät saako? Ei todellakaan välttämättä saa.

Vierailija
19/19 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, minäkin saikuttaisin. Käteen sattuu, selkään sattuu, masennus, unettomuus, oksennustauti, migreeni, kuukautiskivut... Näitähän riittää ja työnantaja maksaa :) Pokkaa vaa pitää olla tarpeeksi. Tarpeeksi kun saikuttelee, niin pääset töistä vapaaksi ilman karenssia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan