Mikä olisi kiva kylpylälomapaikka lasten kanssa E-Suomessa?
Aion lähteä lasten (3v ja 5v) kanssa parin yön mittaiselle kylpylälomalle maaliskuussa. Olemme käyneet suomalaisista kylpylöistä vain Turun Caribiassa, se on tosi kiva paikka, mutta nyt voisi vaihteeksi kokeilla jotain muutakin. Mielellään parin tunnin ajomatkan sisällä Helsingistä. Mikä olisi kiva lomakohde? Hurjia liukumäkiä ei niinkään tarvitse olla, mutta mukava fiilis, lastenallas, lämmintä vettä ja puuhaa lapsille.
Kommentit (17)
Mä menisin itse Naantalin kylpylään tai Turussa Ruissaloon. Niistä ei kuitenkaan kumpikaan ole mikään lastennkylpylä vaan enemmän aikuisille suunniteltu. Itse vaan uskoisin, että viihtyisin paremmin. En ole noissa käynyt lasten kanssa vaan jo ennen lapsia mutta muistan, että joitakin lapsiperheitä oli kylpylälomalla noissakin mutta ei liikaa... Tosi rauhallinen on myös Kaisankoti Espoossa mutta se voi ehkä olla jo vähän tylsä ja siellä huoneet ovat aika askeettisia.
En menisi lasten kanssa sen paremmin Naantalin kuin Ruissalonkaan kylpylöihin, ainakin Naantalista puuttuu varsinainen lastenallas kokonaan. Ruissalossa lähinnä veteraaneja ja vanhuksia kuntoutuksessa, ei lasten paikka sekään. Nyt ei pääse edes hyödyntämään ulkoilumahdollisuuksia kovin hyvin.
Näin turkulaisena suuntaisin varmaan Flamingoon lasten kanssa mutta onko se teille liian lähellä?
Rauhan kylpylä (Holiday Club) Joutsenossa/Imatralla.
Me on käyty paljon Aulangon kylpylässä Hämeenlinnassa 7v ja 10v kanssa, ja aina on ollut mukavaa.
Flamingo on kyllä lähellä, mutta ei ihan kotinurkilla eli voisin ajatella sinne menoa, ajomatka ainakin olisi lasten kannalta ihanteellisen lyhyt :) Voisihan siellä silti olla yötä, niin saisi lomafiiliksen.Onko Flamingossa mukava hotelli, aamiaistarjoilut ja muut? Tietääkö joku saako siellä hotellivieraat mennä altaille aamulla jo ennen kylpylän varsinaista aukeamisaikaa?
Kiitos ehdotuksista, lisää saa laittaa! Aulankoa mietin myös.
ap
Tampereella eden. Siellä on altaita missä lapset voi olla ja niissä altaissa on pikku liukumäkiä. Mun lapset ainakin tykkää siitä. Siellä on porealtaita,ulko allas,muistaakseni kaksi lasten allasta toinen aika pieni ja sit siellä on iso allas jossa ihan siinä alku päässä voi olla koska Se lähtee syvenee siitä. Mulla on 2 ja 4 v lapset, asutaan Helsingissä eikä matka sinne lapsista tunnu hirveen pitkältä.Sinne kannattais mennä.
Tampereella eden. Siellä on altaita missä lapset voi olla ja niissä altaissa on pikku liukumäkiä. Mun lapset ainakin tykkää siitä. Siellä on porealtaita,ulko allas,muistaakseni kaksi lasten allasta toinen aika pieni ja sit siellä on iso allas jossa ihan siinä alku päässä voi olla koska Se lähtee syvenee siitä. Mulla on 2 ja 4 v lapset, asutaan Helsingissä eikä matka sinne lapsista tunnu hirveen pitkältä.Sinne kannattais mennä.
Sori tuli kaks kertaa vähän sähelsin
Aulangosta ollaan tykätty. Caribiassa tulee käytyä usein, kun Turussa asutaan,
ja se on suosikkipaikka. Aulanko on aina ollut jotenkin rauhallisempi paikka, siellä kun ei ole mitään hurjia mäkiä ym., tunnelma on kiva ja ympärillä ihanat ulkoilumaastot. Suosittelen.
Kaisankoti on kaikkea muuta lastenpaikka.
Flamingossa kylpylä ja hotelli on erikseen, eli kylpylän käyttöoikeus ei kuulu hotellin hintaan, pitää maksaa erikseen. En kyllä muista, onko aamuintimahdollisuus kuitenkin, selvinnee hotellin sivuilta. Hotelli kyllä ihan hyvä ja siisti: tilavat perhehuoneetkin.
Flamingosta en tykkää. Isossa altaassa käy jatkuva virtaus joten vaikka lapset on kellukkeilla niin siellä on vaikea liikkua kun lapset on valumassa virran mukana millon mihinkin suuntaan. Lasten kahluuallas siellä on muttei noin isot siellä kauaa viihdy. Meillä siis 3 ja 4 vuotiaat. Mutta jos ei oo koskaan käyny niin kannattaa varmaan joskus käydä vaikka hinta on kova.
Saimaan kylpylä(siis siellä lappeenrannassa) on kyllä kiva jos sinne saakka viitsii ajaa.
Jos lähtisin yksin kahden uimataidottoman lapsen kanssa, niin menisin kyllä muualle kuin flamingoon juuri noiden virtausten takia. Lisäksi paikka on usein hyvin ruuhkainen. Esim. juuri Aulanko on paljon rauhallisempi paikka, ja siellä voi myös ulkoilla.
Minusta Aulanko oli pettymys, muistutti enemmän uimahallia kuin kylpylää! Jotenkin ankea ja pieni. Flamingo tai Caribia on kivat. Eedenkin ihan jees.
Toi Flamingo on kiva lapsille ! Onks se ny vantaal vai mis, en oo varma.