Oireeton ja lömmötön raskaus, voiko päättyä hyvin?
Voiko oikeasti oireeton raskaus jossa ei ole lämmöt yhtään koholla olla ihan ok? Testit vain on positiivisia, mutta oireet puuttuu. En ole verikokeisiinkaan pääsemässä ihan heti.
Tissitkään ei siis yhtään kipeät ja lämpö aina 36,2. Ei muitakaan oireita.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:18"]
Jos ei 35-vuotiaana vielä ikä riitä tänne, niin on kummallista. Minullakin on kaksi keskenmenoa ja kaksi lasta, siis 4 raskautta. Tiedän mille tuntuu olla raskaana ja pelätä keskenmenoa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että ap on yksinkertaisesti typerä.
[/quote]
Minä en kyllä usko. Sulla ei ole antaa kokemuksia, ei neuvoja, ei vertaistukea, ainoastaan ilkeilyä. Keskiverto 35-vuotias pystyis jo vähän enempään.
Mulle oli siinä mielessä oireilla väliä, että kahdessa raskaudessa ne oireet yhtäkkiä hävisivät (lämpö jonka tunsin ilman mittaamistakin ja pahoinvointi). Tuli ihan normaali olo, ja raskaus oli päättynyt (keskeytynyt keskenmeno). Ekalla kerralla kävi ilmi viikkojen päästä ultrassa, tokalla tiedettiin jo asiaa vahtia. Kolmannella sitten oireet pysyivät alkuraskauden ajan ja raskaus jatkui loppuun asti.
voi mennä kohdallasi hyvin. Omalla kohdalla onnistuneet raskaudet ovat olleet oireellisia rv 6 alkaen, kesken mennyt oli oireeton sinne rv 9 asti, jolloin vuoto alkoi. Saattoi olla kemiallinenkin, ei koskaan ultrattu. Kohdunulkoinen oli myös oireeton rv 6 asti, kunnes repesi ja jouduin kiireelliseen laparoskopiaan. Tsemppiä, epätietoisuus on piinaavaa, mutta sitä mahtuu raskauteen valitettavasti melkoisesti.
No, mulla on menossa 8. oireeton raskaus, eka meni kesken, toisessa olin väsyny joskus 12-16vkoillla näissä muissa ei muuta ku maha ilmestyny aikaisin ja jo puolivälissä tosi selkeä vauvamaha. Ja siis tuota ekaa lukuun ottamatta menneet kaikki helppoina loppuun asti. Tämä 8. alkaa olla rv26...
No, mulla on menossa 8. oireeton raskaus, eka meni kesken, toisessa olin väsyny joskus 12-16vkoillla näissä muissa ei muuta ku maha ilmestyny aikaisin ja jo puolivälissä tosi selkeä vauvamaha. Ja siis tuota ekaa lukuun ottamatta menneet kaikki helppoina loppuun asti. Tämä 8. alkaa olla rv26...
Mulla ei ole kummassakaan raskaudessa lämmöt olleet mitenkään koholla, toisessa vielä alkuun mittailin paljonkin kun oli pari hassua oiretta ja olin vakuuttunut raskaudesta mutta testit eivät suostuneet yhteistyöhön.
Oireita tuossa alussa on muutenkin ollut vähän jos ollenkaan. Tajusin esikoisesta edes epäillä raskautta vasta kun menkat oli viikon myöhässä, en pitänyt menkoistakaan kirjaa eli testin tein vaan varmuuden vuoksi kun oli selittämätön tunne ja illalla ohjelmassa juhannuksen viettoa. Muita oireita ei ollut.
Mutta mulla ne oireet on sitten joskus pari viikkoa myöhemmin tulleet rytinällä ja sitten taas toivoisikin ette niitä olisi :) Sanoisin kyllä että jopa raskauskohtaista että miten niitä oireita tulee. Mutta jos mieltä vaivaa kovasti niin oletko harkinnut varhaisultraa? 70-100e on kai ollut hintaa tuolla jos on vähän tehnyt hintavertailua. Sillä saisit mahdollisesti ainakin hetkeksi rauhoitettua mieltä.
En oo koskaan kuullutkaan mistään lämpöilystä rskausoireena. Ilmeiseti sulla kuitenkin sellainen raskausoire on, että kuukautiset ovat jääneet pois? Se on oire!Ja testi näyttää positiivista? Älä turhia ressaa. Oot vain ilmeisesti meitä onnekkaita, jotka eivät voi pahoin. Mä olin ite myös tosi hyvävointinen, ja kaikki sujui hyvin. Vauvalla kaikki kunnossa, ja terve on! Paljon mieluummin sitä oli "oireeton" kuin esim. olisi kärsinyt voimakkaasta pahoinvoinnista vielä loppuraskauteen asti, kuten yksi kaveri on joutunut kärsimään. Älä siis tee mitään turhia johtopäätöksiä, vaan nauti hyvästä olosta!
Lämpöily ja siihen liittyvä viluisuus oli mulla heti ensimmäinen raskausoire joka kerralla. Eikä tarvinnut mitata.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:53"]
Hei te empatian kukkaset jotka heti tulitte tänne viisastelemaan. Kun koette olevanne ilmeisesti niin hirveän nokkelia, niin harjoitelkaapa hetken verran myötäelämistä ja empatiaa. Ap on nainen, joka toivoo lasta. Joka on jo kahdesti pettynyt. Nyt hän on huolissaan ja stressaantunut. Ja aiempien kokemustensa vuoksi hänellä on siihen selkeä syy. Jos teillä on lapsia, tiedätte miltä tuntuu se vaikea aika raskauden, kun kaikki on vielä epävarmaa, ja kuinka surullinen asia keskenmeno on. Jos ei ole mitään ystävällistä sanottavaa, niin sitten vois vaikka jättää kommentoimatta.
[/quote]
Kuule saa olla pettynyt vaikka 1000 kertaa, mutta kun se tyhmyys on aina tyhmyyttä ja tyhmille ihmisille en toivo lapsia millään tavalla. Juu, kaikkea ei tietysti tarvitse sanoa/kirjoittaa ääneen. Mutta se on minun mielipiteeni ja av:lla saa mielipiteensä ilmaista.
[/quote]
Niin, ja siihen on kullannuppu ihan syy, miksi sun ei pitäisi olla täällä aikuisten palstalla. Kun ei sulla reppanalla vielä ikä, elämänkokemus ja ymmärrys riitä tajuamaan, mitä oikeasti edes kommentoit ja kuinka hirveän ilkeä siinä lapsellisuudessasi vielä olet.
[/quote]
Jos ei 35-vuotiaana vielä ikä riitä tänne, niin on kummallista. Minullakin on kaksi keskenmenoa ja kaksi lasta, siis 4 raskautta. Tiedän mille tuntuu olla raskaana ja pelätä keskenmenoa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että ap on yksinkertaisesti typerä.