Oireeton ja lömmötön raskaus, voiko päättyä hyvin?
Voiko oikeasti oireeton raskaus jossa ei ole lämmöt yhtään koholla olla ihan ok? Testit vain on positiivisia, mutta oireet puuttuu. En ole verikokeisiinkaan pääsemässä ihan heti.
Tissitkään ei siis yhtään kipeät ja lämpö aina 36,2. Ei muitakaan oireita.
Kommentit (29)
Ei niillä oireilla ole mitään merkitystä.
Ei niitä oireita välttämättä tule kovin nopeasti, varsinkaan ekassa raskaudessa. Olet varmaan aika alussa? Voi olla ettei koko raskausaikana ole mitään suurempia oireita, kaikilla ei tule edes pahoinvointia.
Jos huolettaa, niin alkuraskauden ultrassa nähdään, onko raskaus normaali ja voidaan karkeasti arvioida mikä on mahdollinen keskenmenoriski.
Voi olla ja odotas, kun oireet iskevät, niin ikävöit tätä hetkeä!
Mulla ainoa raskausoire oli vain hivenen arat nännit, ja nyt tuossa hymyilee terve tyttö :)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:35"]
Mulla ainoa raskausoire oli vain hivenen arat nännit, ja nyt tuossa hymyilee terve tyttö :)
[/quote]
Unohtui sanoa että hivenen arat on minullakin jos painan kunnolla. Mutta muuten en arkuutta tunne ollenkaan. Hienoa että on synnytykseen ja terveeseen lapseen päättyneitä oireettomia raskauksia :) ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:33"]
Ei niitä oireita välttämättä tule kovin nopeasti, varsinkaan ekassa raskaudessa. Olet varmaan aika alussa? Voi olla ettei koko raskausaikana ole mitään suurempia oireita, kaikilla ei tule edes pahoinvointia.
Jos huolettaa, niin alkuraskauden ultrassa nähdään, onko raskaus normaali ja voidaan karkeasti arvioida mikä on mahdollinen keskenmenoriski.
[/quote]
viides viikko menossa, eka raskaus ei oikeastaan ole sillä on takana yksi kemiallinen ja yksi keskenmeno. Keskenmennyt oli myös oireeton. Oireettomuushan ei vielä kovin huolestuttavaa, mutta nuo normaalilämmöt ihmetyttää. ap.
Mulla ollut oireeton koko ajan. Tai no nyt on alkanut kävellessä tuntua nivusissa ikävältä :D
Viikko 34 :)
Piti tulla tutkimaan, millainen on lömmötön raskaus. Onneksi tieto selvisi lauseesta. :)
Ei mulla ole koskaan käynyt mielessäkään mittailla lämpöä raskauden aikana tai sitä epäillessä. Minä mittaan kuumeen vain jos tuntuu että kuolema korjaa, ja pitää lääkärille kertoa mitä mittari näyttää. Lapsilta mittaan lähes aina kun ovat sairaita, vaikka parhaiten tietää kyllä kokeilemalla poskia onko ne kuumat vai ei, jos kuumat, kuumetta on aika paljon, jos viileät kuumetta ei ole, tai hyvin vähän.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:45"]
Piti tulla tutkimaan, millainen on lömmötön raskaus. Onneksi tieto selvisi lauseesta. :)
[/quote]
Minulle ei kyllä selvinnyt. Mikä se lömmötön siis on?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:33"]
[/quote]
viides viikko menossa, eka raskaus ei oikeastaan ole sillä on takana yksi kemiallinen ja yksi keskenmeno. Keskenmennyt oli myös oireeton. Oireettomuushan ei vielä kovin huolestuttavaa, mutta nuo normaalilämmöt ihmetyttää. ap.
[/quote]
Onneksi sulla on parin viikon päästä jo sen verran viikkoja että pääset ultraan, jos haluat. Itse olen käynyt raskauksissa varhaisultrissa koska en ole kestänyt sitä epävarmuutta. Itselläni parhaiten meni se raskaus, jossa ei ollut mitään raskausoireita, lievää väsymystä lukuun ottamatta. Ne kaksi, joista oli alussa voimakkaita oireita, ja voimakkaita alavatsakipuja, menivät varhain kesken. Yksi oli sitten pelkästään kivulias, eli minulla oli voimakkaita alavatsakipuja ja selkäkipuja heti alussa, ja se raskaus oli loppuun asti hankala ja kivulias.
On tuo raskausajan alku niin hirveän stressaavaa. Jaksamista, täällä ainakin toivotaan että kaikki on hyvin ja oireettomuus vain merkki siitä, että sulla voi käydä niin hyvä tuuri että loppuraskauskin on helppo ja oireeton. :)
"Voiko oikeasti oireeton raskaus jossa ei ole lämmöt yhtään koholla olla ihan ok?"
Ei voi mitenkään päätyä hyvin. :/ Etenkin, kun äiti on noin tyhmä.
Hei te empatian kukkaset jotka heti tulitte tänne viisastelemaan. Kun koette olevanne ilmeisesti niin hirveän nokkelia, niin harjoitelkaapa hetken verran myötäelämistä ja empatiaa. Ap on nainen, joka toivoo lasta. Joka on jo kahdesti pettynyt. Nyt hän on huolissaan ja stressaantunut. Ja aiempien kokemustensa vuoksi hänellä on siihen selkeä syy. Jos teillä on lapsia, tiedätte miltä tuntuu se vaikea aika raskauden, kun kaikki on vielä epävarmaa, ja kuinka surullinen asia keskenmeno on. Jos ei ole mitään ystävällistä sanottavaa, niin sitten vois vaikka jättää kommentoimatta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:53"]
Hei te empatian kukkaset jotka heti tulitte tänne viisastelemaan. Kun koette olevanne ilmeisesti niin hirveän nokkelia, niin harjoitelkaapa hetken verran myötäelämistä ja empatiaa. Ap on nainen, joka toivoo lasta. Joka on jo kahdesti pettynyt. Nyt hän on huolissaan ja stressaantunut. Ja aiempien kokemustensa vuoksi hänellä on siihen selkeä syy. Jos teillä on lapsia, tiedätte miltä tuntuu se vaikea aika raskauden, kun kaikki on vielä epävarmaa, ja kuinka surullinen asia keskenmeno on. Jos ei ole mitään ystävällistä sanottavaa, niin sitten vois vaikka jättää kommentoimatta.
[/quote]
Kuule saa olla pettynyt vaikka 1000 kertaa, mutta kun se tyhmyys on aina tyhmyyttä ja tyhmille ihmisille en toivo lapsia millään tavalla. Juu, kaikkea ei tietysti tarvitse sanoa/kirjoittaa ääneen. Mutta se on minun mielipiteeni ja av:lla saa mielipiteensä ilmaista.
[/quote]
Kuule saa olla pettynyt vaikka 1000 kertaa, mutta kun se tyhmyys on aina tyhmyyttä ja tyhmille ihmisille en toivo lapsia millään tavalla. Juu, kaikkea ei tietysti tarvitse sanoa/kirjoittaa ääneen. Mutta se on minun mielipiteeni ja av:lla saa mielipiteensä ilmaista.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:08"]
[/quote]
[/quote]
Niin, ja siihen on kullannuppu ihan syy, miksi sun ei pitäisi olla täällä aikuisten palstalla. Kun ei sulla reppanalla vielä ikä, elämänkokemus ja ymmärrys riitä tajuamaan, mitä oikeasti edes kommentoit ja kuinka hirveän ilkeä siinä lapsellisuudessasi vielä olet.
Niin ja jos ei minkäänlaista eriävää tai negatiivista mielipidettä saa esittää, niin miten siitä keskustelusta voi ikinä tulla rakentava?
Siis mitä vittua, miten tuo ap oikeen kirjoittaa? Tosi vaikeasti kaikki lauseet väännetty..
Raskaus ei ole sairaus. Ei siihen tarvitse kuulua oireita.