Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskauden tuhruvuoto?

26.07.2006 |

Mulla on viikkoja kasassa nyt n.7, ja jo noin kolmen viikon ajan on ollut ajoittain rusehtavaa tuhruvuotoa, ei paljon, mutta sen verran, että aina vessassa käydessä paperissa näkyy, ja joskus vähän pikkuhousunsuojassa. Pari päivää saattaa olla, ettei tule mitään, ja sitten taas pari päivää tulee.

Onko muilla ollut samanlaista, ja mistähän voisi johtua?

Huolestuttaa...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan alkuraskaudessa suunnilleen siinä rv 5-7 pientä vaaleanpunaista/vaaleanruskeaa vuotoa. Vuotoa tuli kun liikuin enemmän tai kun ponnistin (siis vessassa käydessä esim.). En tiedä mikä sen aiheutti mutta se loppui siihen viikolle 7 tai 8 ja ihan terve poika syntyi. Voithan tietysti kysyä jos pääsisit ultraan varmistamaan. Kun 7 viikkoa on täynnä niin pitäisi näkyä jo sykekin. Tod. näk. se ei ole mitään mutta se myös voi olla.

Vierailija
2/2 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tuhruvuotoa viikoilla 7-9. Erehdyin käymään tk-lääkärillä, joka totesi raskauden meneen kesken :( Ihan en vakuuttunut, itsepäinen kun olen, vaan kävin yksityisellä ultrassa, jossa kaikki oli ok (suosittelen siis alkuraskauden ultraa!) Myöhemmin vuoto uusiutui rajumpana ja jatkui noin kuukauden. Silloin ultrattiin heti vuodon alettua ja kaikki masussa ok (ei siis esim. eteisistukkaa tai hematoomia, jotka vuotoa saattavat aiheuttaa). Myöhemmin labrassa löytyi streptokokki (kuulemma 13% naisista kantaa bakteeria, joka usein oireeton, minulla todettiin esikoisen synnytyksessä), joka hoidettiin paikallisantibiooteilla. Siihen loppui vuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla