Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASTEN KESKIVIIKKO***

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinpa nyt tällekin päivälle oman aloituksen, kun ootte olleet niin ahkeria kirjoittamaan. hyvä hyvä :)

Poikanen otti eilen ensimmäisen askeleen tuen kanssa :) voi niitä riemunkiljahduksia ja naurua! :) mielellään olisi pystyssä, nauraa aina kun nostaa sen seisomaan. itse ei siis osaa vielä ylös nousta, mutta kun sen nostaa esim. sohvaa vasten niin osaa siinä seistä. ja ottaa yhden askeleen :)

Kyselin eilen myöhään illalla vielä yösyönneistä, kopsaanpa sen tähänkin vielä:

Kuinka moni muu antaa vielä maitoa vauvalle öisin? Montako kertaa yössä?

Mietin vaan kun meillä poika syö vielä 2-3 kertaa yöllä maitoa, että ollaankohan ainoita kellä ei oo vielä yösyömiset loppu?? Toistaiseksi mennään näin, saa nähdä alkaako jossain vaiheessa tuntua siltä, että pitäisi koittaa yösyönneistä vieroittaa. Se vain tuntuu helpoimmalta tavalta tällä hetkellä itsellekin, kun pääsee syöttämisen jälkeen takaisin nukkumaan. Muuten jatkaa itkuaan joka vain yltyy, ja ei rauhoitu tuttiin tai silittelyyn. En viitti huudattaakaan pientä, ja tosiaan syöttämällä saan itekin nopeammin jatkettua taas unia.

Gerda

Vierailija
2/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meinaa pysyä kärryillä kun joka päivälle on oma pino, mutta yritän parhaani :)

Yösyönnistä, meil syödään kerran ja jotain 100ml. Söis enemmänkin mut yritetään vähentää pikkuhiljaa. Tosin huonolla menestyksellä.

Vauvakavereista, meillä on onneksi kaveripiirissä niin monta että viikottain käydään kyläilemässä puolin ja toisin. Isännän siskollakin on saman ikäinen, mutta mä en ole edes nähny sitä vielä. En oikein pidä ko ihmisistä. Tyttö saa käydä kyläilemässä siellä isänsä kanssa, ei mun tarvii olla aina mukana.

Mä ratkaisin ton 5 aterian mahtumisen päivään niin, että syödään lounaalla ja päivällisellä myös hedelmä-marjasosetta ja näiden välissä juodaan maitoa. Meilläkin kun meinas jäädä iltapuuro aina syömättä kun päivällinen saattoi mennä seiskaan tai jotain.

Ihanaa, ens viikolla alkais isännällä 5 vk:n loma!! Ollaan varmaan 4vk reissussa ja sitten kotosalla.

Mutta nyt on mentävä aamupuuron keittoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerda kyselee yösyömisestä... En osaa siihen kyllä vastata yhtään mitään koska Miro ei ole koskaan heränny yöllä syömään (!!). Niin totta kun se onkin ni sen asian kanssa ollaan helpolla päästy :) Ajattelisin kuitenkin, että lapsen voi opettaa siitä pois? Emmä tiiä kun ei oo tarvinu kokeilla.

Päivällä mennään käymään anoppilassa. Se on pyytäny sinne jotain tuttujaan kenel on lähes samanikäsiä muksuja ja meiän sitte tarvii kans mennä näyttäytymään. Miro kyllä tykkää kun on toisia lapsia paikalla. Ja aina kun näkee " tyttöystävänsä" nii heti ollaan jo leluista taistelemassa :) Sukkelaa että sekin alkaa jo noin pienillä :) Illemmal tulee kummitäti hänen kans meille kun me mennää vaihteeks autokouluun. En yhtää muistanu miten tylsää se voi olla kun itel on kuitenki ollu kortti jo ... no ainaki sata vuotta :) Mut nyt pitää ajaa C koska ambulanssi painaa niin paljon ettei siihen riitä B :( Ja isäntä on messissä kun on joskus sen korttinsa jo maksanu mut ei oo koskaa viä kerinny käymää...

No toi nyt oli aika höpöhöpö juttua mut mitäpä tuosta... Pitäs vaihteks men pesee lattioi. Kun remppaa tehää ni aina on lattiat ihan pölyset eikä imurointi näytä auttavan. Kyl ehkä ite viel kestäis mut tuo pieni vipeltäjä tunkee sitte suuhunsa ne tomusormet, yäk!

Aika etovaa että tämmösilleki palstoille eksyy kaikenmailman " hörhöjä" ... Niitä pedofiilejä meinaan. Mä en kyllä ikinä pysty ymmärtämään mitä kiksei jotku saa kun pitää lapsiin sekaantuu!? Ja mun mielest niil pitäs jo ihan ensikertalaisinakin antaa täydet tuomiot ja elinkautiset! YÄK! HYI!

Mutta nyt mä lähen ettii sitä moppii jostai... Kivaa päivää kaikille! -Jonsku-

Vierailija
4/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni meni jo ekoille päikkäreille näin ajoissa. Väsynyt raasu.

Yösyönneistä oli puhetta. Meilläkin vielä syödään tissiä yöllä 1 tai 2 kertaa, vähän riippuu. Viime yönä eka kerralla rauhoittui heti viereen nukkumaan, ennenkuin ehdin tissin suuhun antaa ja sitten puol neljän aikaan söikin ahnaasti ja kauon, eli nälkä vielä oli. Eiköhän vieroita itsensä yösyönneistä eroon kunhan saadaan ruokailut hyvään rytmiin päivällä.

Eipä nyt sen kummempaa, lähden tekemään Annille lihasosetta pakkaseen.

Hertta

Vierailija
5/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samun tauti hellitti viimein ja eilen jo kuume oli pois. Selvittiin siis säikähdyksellä, eikä tarvinnut mennä lääkäriin. Nyt ruokakin alkaa taas maistua, niinkuin se nyt voi tuolle nirso-petterille. Ainoa vika vaan on se, että nyt se tauti on mulla. En oikein erota raskausoireita ja mahatautioireita, mutta luulen, että etominen tulee raskaudesta ja vatsakipu ja -löysyys taudista. Ruoka ei maistu lainkaan ja lämpöä on liki 38 astetta. Voi autuutta... Kaamea olo. Toivottavasti huono olo tulee taudista, sillä jos tämä raskaus aiheuttaa tällaista, niin kivaa tulee olemaan. Samustahan en juurikaan saanut mitään pahoinvointeja.

Gerda kyseli yösyömisistä. Kyllä meillä Samu syö (tarkemmin siis juo korviketta) öisin vielä. Joskus 2-3 kertaa, joskus jopa useammin. En ole viitsinyt nähdä asiasta vaivaa, vaikka rankkaahan se on heräillä pulloa antamaan. Olen huomannut, että nyt, kun poika on alkanut syödä hieman paremmin päivällä, on yöheräilytkin vähentyneet. Tuntui myös olevan merkittävä ero, kun vaihdoin iltapuuron täysjyväksi.

En ole valmis lähtemään tässä vaiheessa mihinkään unikouluihin. Samu on muutenkin aika levoton nukkuja, joten lapoa ei äidille ole tiedossa varmaan pitkään aikaan. Ja sitten rantautuu se pikku-rääkyväkin...

Joku kyseli töistä. Mehän muutettiin miehen työn perässä pikkasta ennen kuin Samu sai alkunsa. Olin siis ansiosidonnaisella, kun jäin äitiyslomalle. Työni on nimitäin semmoista, etten halunnut raskausaikana hirveän aktiivisesti etsiä töitä. Päätimme sitten, että nyt kun äitiysloma loppuu, käytän lopun ansiosidonnaisen, jolloin meidän ei tarvitse vielä viedä poikaa hoitoon. No, sattuipa sopivasti, lorvaan kotona tämän toisenkin raskauden ;)

Nyt köllölleen, jos poikakin pysyisi unten mailla

Ö+Samu 8 kk (tasan)+yllätysmatkustaja 5+2 (tai jotain)

Vierailija
6/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vain kaikille! En ole päässyt lukemaan teidän juttuja kolmeen viikkoon! Olimme ensin reilun viikon mökkeilemässä, sitten piipahdimme kotona ja sitten taas viikoksi sukuloimaan.

Yösyötöistä oli tänään puhetta. Meillä poju nukkui jo yöt läpeensä jonkun aikaa 6-7kk iässä, mutta sitten alkoi tissin vieroksuminen ja minä aloin antamaan rintaa öisin, jos poju vain " pyysi" sitä, välillä kun se oli ainoa kerta vuorokaudessa kun maito/tissi kelpasi. Nyt sitten tuolla mökkeillessä ja helteiden aikaan meni ihan mahdottomaksi ja ainoa tapa, miten maitoa saatiin alas, oli se, että pumppasin ja jäähdytin jääkaapissa, sitten meni alas sekä pullosta että nokkamukista! Jopas oli puuhaa...

Meillä 8kk neuvola vasta elokuun puolivälin jälkeen, vaikka ikää silloin jo melkein 9kk! Meidän neuvola on heinäkuun kiinni, eikä aikaisemmin ollut sitten aikaa tarjolla. Ens viikolla on ensimmäinen hammaslääkärikäynti =o)

Poju nytkyttää konttausasennossa, muttei vieläkään ryömi. Temperamentia on tullut hirmuisesti!

Tässä kuulumisia pikaisesti!

marrasfantti ja poju

Vierailija
7/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuilijoille tervetuloa takaisin =)

Örmelölle paranemisia ja jaksuja =( meilläkin muutama viikko sitten oli pitkää mahatautia. Itsellä tämän ukkelin raskausaika oli koko ajan jonkin sortin vaivaa ja oiretta, ensimmäinen oli lähes oireeton. Paljon jaksuja!

Yöllä syödään, vaikka kuinka illalla tuumailisin että ei, niin olen antanut, kun tosi levoton ollut öisin ja niitä ihme vääntyilyjä ja itkuja.

Ja tiituliitulle kiitos söpöneidin kuvasta =)

Yritin mieleen painaa asiat mihin vastailla, mutta en tiedä minne katosivat.

Ukon pyllyn pesulle ja pitsa värkkejä laittaan valmiiksi, kun hoitomuksujen kans sellasella ajateltiin herkutella =)

Hildaliina ja haisuli 8kk tasan =)

Vierailija
8/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut tällä äitillä taukoa, olen kyllä aina yrittänyt lukea pinot että pysyn edes jotenkin kärryillä. Kamalasti on ollut kommentoitavaa mutta en muista kuin murto-osan:

* osanotot puhihaalle!

* onnittelut Noema-tädille:)

* jälkikauhistelut vielä Noeman ja Nian kauhukertomuksille, onneksi loppu hyvin kaikki hyvin!

* jättionnittelut Örmelölle;)) Olen itse ajatellut usein että mitenhän jaksaisin sen alkukuvotuksen ja väsymyksen kanssa tätä rumbaa joten jaksuja sinne!

Gerdalle ja muillekin: to-del-la-kin syödään öisin yhä! Hyvänä yönäkin tyttö herää sen 3 kertaa ja joka kerta tissitän niin päästään pikaisesti takaisin uneen. En tällä väsymyksellä jaksa ajatellakaan unikouluja ym. Tämä sopii meille enkä ole aikeissa yösyönneistä luopua, katselen jonkin aikaa josko tyttö itse luopuisi jossain vaiheessa... Muutoinkin tissitellään vielä tosi tiuhaan, nyt kipeänä etenkin. Joskus tuossa syyskuussa on pakko alkaa vähentämään päivätissittelyä oman töihin lähdön lähestyessä:( Ahdistaa, haluaisin, että tyttö saisi itse omassa tahdissaan vähentää tissittelyä.

Kuulumisia:

- minusta on tullut täti:)

- tytölle on ilmaantunut kaksi alahammasta, siis ne ensimmäiset. Jo vain niitä tehtiinkin! Viikko per hammas huonoja öitä ja huonoa syömistä:( Nyt jo kutisee yläikenet mutta alaikeniäkin hankasi kuukausia että toivottavasti ei ihan just ole tulossa lisää. Noilla pikkunaskaleilla nappasi kahdesti jo tissistä ja toivon, että ei imetys lopu hampaisiin. Miten muuten Noemalla ja Onnilla yhteisymmärrys tässä asiassa jatkuu...?

- ollaan siis ensi kertaa lentsussa, molemmat. Että kun hampaista selvittiin ehdittiin viettää pari normaalia päivää ja yötä mutta nyt nukutaan ja syödään huonosti tämän takia.

- liikkumisrintamalla ryömitään kovaa mutta vain taaksepäin:) ja konttausasento siinä nytkyttämisineen on löytynyt:)

Olen ahdistukisissa hoidon aloittamisen kanssa:( Vaikka siihen on vielä aikaa niin minusta neidille olisi parasta saada pysyä kotihoidossa n. 1,5-vuotiaaksi. Ristiriitaista kun töihin on lähdettävä mutta tytön haluaisi pitää kotona...

Jatkan myöhemmin, jos vain ehdin. Kovasti on kiirettä kun ollaan oltu pitkään pois kotoa ja muutto lähenee.

:) mammakka

Vierailija
9/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siskot, meillä on " opittu" sylkemään todella voimalla ruoka ulos suusta täysin pitkin keittiötä! Muistan lukeneeni tästä muillakin marraksilla, muistanhan:) Kertokaa, meneekö tämä ohi vai jääkö tavaksi...? Pari päivää nieluun asti on mennyt kokonaista pari lusikkaa koko päivän aikana että onneksi on vararavintoa ja tissit! Lopetan aina koko ruokailun siihen räkimiseen, uudelleen kokeillaan seuraavalla ruokailukerralla mutta eipä auta ainakaan vielä tämä taktiikka. Vinkkejä?

:) se sama

Vierailija
10/10 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammakka: Onnea tädille! Piti vastata vielä tohon ruuan räkimiseen... Meilläkin opittiin se joku aika sitten :( Kiva oli ruokaa antaa kun tiesi sen olevan kohta keittiön lattialla. Emmä tiiä mitään oikeeta keinoo siihen, mut mä tein niin että muutaman kerran kun olin siitä kieltäny tiukalla EIllä eikä tehonnu ni sapuskat vaan roskiin. Olkoon syömättä kun ei kerta kelpaa. Pientä itkemistä siitä tietty aiheutui (niinkun aina silloinkin kun lautanen on syöty tyhjäksi) mut muutaman viikon päästä ei räkinyt enään. Ja nyt vain joskus koittaa. Äläkä vaan mene hymyilemään vaikka toinen naurais vääränä, se on lisää vettä myllyyn.

Toiseks... Mä opin kattomaan et millon se meinaa räkästä. Jos suu oli kunnolla auki ja kieli siellä sisällä ni annoin ruokaa mut jos suu oli vaan hiukan raollaan ja kieli melkeen tyrkyllä ni pidin vaan lusikkaa nenän edessä.

Onneksi se on jo unohdettu juttu... ainakin ruokailussa :) Toivottavasti täst oli jotain apua ja saat räkimisen unohdettua. Muista kertoa miten ootte onnistunu :)

Kaikille hyvää illanjatkoa! Tämä äiskä painuu rötväämään kun on ollut kertakaikkisen menorikas päivä ja oon ihan poikki... ilmesesti mun pitää sittenkin käydä vielä tuon pienen nukkumaanmenijän huoneessa, kutsu käy :o

-Jonsku-