Saako yli 40v nainen enää tässä maassa töitä?
Pian täytän 40v ja olen toimistoalalla, tosin en perinteisellä. Olen hankkinut erinäisiä pätevöitymisiä, mutta silti pelkään, että jossain vaiheessa leikkuri osuu kohdalleni ja menetän työni. Pelkään etten enää saakaa työtä miltään alalta, koska ikää on liikaa. Puhutaanhan jo että yli 40 vuotiaat ovat jo työnantajille liian vanhoja. Tosin valtteja meillä on: lapset eivät ole enää pieniä ja raskauksia tuskin tulee, joten ei mammalomia
Kommentit (16)
Joo, minä sain nelivitosena vakipaikan kouluttaututtuani uudelleen. Kakkosen viesti pitäää paikkansa, mulla sattui se helvetinmoinen tuuri kohdalle.
Jos on osaamista, niin saa helpommin kuin lapsentekoikäinen.
kouluttauduttuani..onpa vaikee sana.
Mä sain juurikin suhteilla. Takana oli jo 500 päivää työttömyyttä ja sitten tärppäsi. Olin melkein 45 v.
Minä sain töitä ja olen yli 40 vuotias.
Minä sain uuden työpaikan heti edellisten yt-potkujen jälkeen. Ikää minulla oli silloin 47 vuotta. Toimistoalalla olen minäkin ja pidän työpaikan saamistani oikeana onnenkantamoisena, nuorempana työpaikat oli paljon tiukemmassa.
Voithan vaihtaa alaa vaikka kokonaan. Sinulla on edessä vielä 25 hyvää työvuotta, joten en todellakaan heittäisi hanskoja tiskiin. Olin assarina ennen ja kävin iltaopiskeluna aikuispuolen ammattitutkinnon. 35 vuotiaana pistin oman firman pystyyn ja uskon tämän työllistävän minut niin kauan kuin haluan.
Siskoni taas opiskeli uuden ammatin itselleen iltaopiskeluna ja sai hyvän työpaikan itselleen noin 42 vuotiaana. Nyt kannattaa siis pelata korttinsa oikein, miettiä erilaisia vaihtoehtoja ja pitää korvansa auki. Tiedän hyvin monta muutakin vastaavaa tarinaa aikuispuolen koulukavereiltani. :)
Minä lähdin opiskelemaan 38-vuotiaana, vasta silloin olin löytänyt oman juttuni josta olin aivan innoissani. Valmistuin 42-vuotiaana enkä ole päässyt töihin, nyt jo vuoden työttömänä. Vaikea on uudelle alalle päästä ilman työkokemusta, ilmeisesti hoito- ja hoiva-ala poislukien.
Jos on nelikymppiseksi ollut töissä, niin luulisi sillä työkokemuksella saavan töitä paremmin kuin uudella tutkinnolla ja ilman oman alan työkokemusta.
Tätini oli ollut kotiäitinä. Kun lapset oli jo nuorinkin yläkoulussa, hän meni ammattikorkeakouluun ja valmistui tradenomiksi 45-vuotiaana. Sai lähes heti hyvän, pysyvän työpaikan yhdestä valtion virastosta. Taustalla ei ollut lukiota kummempaa koulutusta ja ainoa aikaisempi työpaikka oli ollut 20-vuotiaana puoli vuotta jossain matkatoimistossa tms. ennen lasten syntymää.
Mä olen vaihtanut töitä (parempaan) 46v, 48v, 51v ja nyt juuri ennenkuin täytän 54v tulee taas aloitettua uusi työ:)
Pätkätöitä kyllä. Minä aloitin työnteon vasta 40v (ensin 10v opiskelua ja sitten 10 v kotiäitinä) ja vuodessa tulee keskimäärin 4-5 kk töitä.
Saa, mutta entä yli 50-vuotias? Ei auta pitkä työkokemus eikä tuore koulutus.
Eläkeiän nostaminen koskenee vain miehiä, sillä naisen parasta ennen-päiväys on selvästi ennen 50. ikävuotta. Se siitä sukupuolten tasa-arvosta.
No mä en saanut. Sitä ennen sain sentään vuorottelunvapaansijaisuuksia ja muita pätkiä. Olen hoikka ja "kaunis".
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 09:36"]
Saa, mutta entä yli 50-vuotias? Ei auta pitkä työkokemus eikä tuore koulutus.
Eläkeiän nostaminen koskenee vain miehiä, sillä naisen parasta ennen-päiväys on selvästi ennen 50. ikävuotta. Se siitä sukupuolten tasa-arvosta.
[/quote]
Ks vastaus nro 11. Nuo kaikki on olleet siis vakkarihommia, ei pätkätöitä.
jos on suhteita, muuten vaan helvetinmoisella tuurilla