Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luomen poisto laserilla ja jälkihoito

Vierailija
27.02.2014 |

Kävin eilen poistattamassa laserilla neljä isohkoa luomea kasvoistani ja "jälkihoidoksi" annettiin ohjeet pitää 2 vuorokautta kuivana ja puhtaana, saunomista ja uimista ei suositella viikkoon luomen poistosta. Poisto kohtiin muodostuneiden rupien pitäisi lähteä itsestään 1-2 viikon kuluessa. Mitään voitetita ei suositeltu näihin rupiin laitettavan, mutta nyt kun olen lueskellut muiden kokemuksia luomen poistosta niin monet ovat käyttäneet lääkärin suosittelemana jälkihoitona esim. antibioottivoidetta ja myöhemmin silikonivoidetta. Tarkoituksena siis hoitaa laserista jääneet ruvet/jäljet mahdollisimman hyvin jottei näkyvää arpea muodstuisi. Millaisia kokemuksia laser luomen poiston jälkihoidosta teillä on, sekä millaisia jälkihoito ohjeita samanlaisessa toimenpiteessä käyneet ovat lääkäriltä saaneet?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! itse kävin juuri tänään poistattamassa kasvoista luomen laserilla. Sain ohjeeksi, että laastaria pidetään 2-3 päivää. Suihkussa saa käydä seuraavana päivänä laastarin kanssa. poistopäivänä ei saa kastella. Kysyin erikseen, että laitanko mitään voiteita ja vastaus oli ei. Itse aloin myös vähän miettimään asiaa, koska näin muiden kirjoitukset vaseliini/antibioottivoiteista. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.

Vierailija
2/11 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Minkälaisilta teidän arvet on näyttänyt pari päivää poiston jälkeen? Mulla on tollanen epätasanen kuoppa, punottaa lievästi. Lähteekö tuo kuoppa varmasti pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä poistatitte?

Vierailija
4/11 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen poistatti Turussa Terveystalo pulssissa, hintaa tuli vähän päälle 200e. Kirurgian erikoislääkäri poisti, mutta siellä on myös plastiikkakirurgeja jotka poistavat. Harmittaa hiukan kun en tajunnut itselleni sellaista vaatia, mutta olen ihan tyytyväinen lopputulokseen näunkin. Voin suositella!

Vierailija
5/11 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Poistatin itse myös luomen kasvoista laserilla noin viikko takaperin ja olisi kiva kuulla kuinka kauan muilla on kestänyt parantua? Mukavaa että ketjun nelosella parani noin hyvin, kauanko kesti ennen kuin oli kokonaan parantunut ja hoiditko ihoa normaalisti sen jälkeen kun ruvet olivat lähteneet?

Vierailija
6/11 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni luomen poston jälkeen sanoivat, että koska laseroitu alue on palovamma, pitäisi sen antaa parantua itsestään. Ruven päälle ei suositeltu laitettavan mitään voiteita tai kasteltavan sitä kauheasti jotta alue saa "hengittää" ja jottei rupi pehmene ja irtoa ennen aikojaan, jolloin arvesta jää luultavasti näkyvämpi. Vähän silti kyllä mietityttää kun maalaisjärki sanoo, että jokin kevyt ja erityisen hoitava voide voisi nimenomaan auttaa ihoa uusiutumisessa..

Vierailija
7/11 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain samat ohjeet kuin kolmonen, eli ei voiteita, kastelua tai laastareita. Minulta poistettiin luomi selästä, vatsasta ja kasvoista - kaikki parantuivat täydellisesti ja ilman arpia.

Vierailija
8/11 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait hyvät ja oikeat ohjeet, esimerkiksi antibioottivoide on tässä yhteydessä täysin turha. 

Vierailija
9/11 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Viestiketjun aloittaja täällä, ajattelin tulla kertomaan miltä entiset luomet näyttävät nyt kun poistosta on kulunut kymmenen päivää. En nyt sitten tehnyt ruville mitään, koitin vain katsoa että pysyvät puhtaana jotteivät tulehtuisi. Ruvet ovat lähteneet ja tilalla on selkeät punertavat pyörylät, veikkaan että jonkin näköiset vaaleat arvet jää, mutta punoituksen pitäisi hävitä muutamassa kuukaudessa. Uskaltaisiko nyt jo putsata ja pestä koko naaman ilman että tarvitsee kauheasti varoa? Entä voikohan laittaa jo ihan surutta kosteusvoidetta?

Vierailija
10/11 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö Terveystalon plastiikkakirurgi myös luomien laserpoistoja? 

Vierailija
11/11 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ou