Miten monen pienen lapsen äiti voi olla hoikka!? Täällä kateellinen :/
Miten voi olla!? Mulla kolme lasta ja oon ku pullataikina :(
Kommentit (58)
No kun on koko ajan liikkeessä eikä kerkee syödä. Lisäksi itse olen urheiluhullu, joka välissä missä vaan mahdollista lenkille.
Olen myös huomannut että sanonta koti on kuntosali pitää harvinaisen hyvin paikkansa, hoikilla on nätti, siisti ja sisustettu koti (kuten meillä) ja lihavilla usein kaoottinen. :) t. 4n pienen äiti
Mulla on 7 lasta (pieniä) ja olen hoikka. Syön kyllä mutta liikkuminen kuluttaa. Oon saanut ihmetystä osakseni, joo öö on niitä muitakin hoikkia suurperheen äitejä. Kuin se olisi "sääntö" että pienten lasten äidit ovat pyöreitä. Koko suvussani olen kyllä ainoa laiheliini, mutta mulle ei oo koskaan uponnut se ns. roskaruoka...
Miksi ei voisi olla? Minä sain kaksi lasta vuoden ikäerolla kolmevitosena ja laihdutin raskauksista tulleet liikakilot pois ihan kuten mistä tahansa muustakin syystä tulleet kilot. Helpommin jopa lähti, kun sai lasten myötä enemmän liikuntaa kuin ennen.
Kyllä se onnistuu, minäkin olin ryhävalaan ja valtamerialuksen välimuoto kunnes korvasin hedelmillä ja kasviksilla osan ennen niiiiin epäterveellisestä ruokavaliostani. En muka ehtinyt syömään kunnollisia välipaloja. Kyllä sen omenan syö siinä samassa ajassa kuin suklaapatukan tai lautaselle jääneen jämäpullan :) Pulkkamäkeen tai kävelyllä puistoon lasten kanssa! Tuplarattaat tuo mukavaa vastusta. Iso pullo vettä aina mukana ja säännölliset ruokarytmit eli syöt silloin kun lapsetkin. -25kg hyötyliikunnalla. Kyllä se onnistuu, tsemppiä elämänmuutokseen, jos sitä kaipaat :)
Se on helppoa jos ei ole jäänyt raskauksista kiloja, imettää, eikä ehdi juuri päivän aikana alas istumaan ja syö suht terveellisesti. Hirvittää miten sitten käy kun alkaa istumatyö ja imetys loppuu, voi olla että alkaa kiloja kertyä herkemmin.
Kiloja tuli esikoisen raskauden aikana 20 ja olin varma, etten ikinä niistä pääse eroon. Meni kaksi kuukautta ja paino oli tippunut jo alle sen mitä se oli ennen raskautta. En ole mikään kovin liikunnallinen tyyppi, mutta kun en ehtinyt missään vaiheessa syömään kunnolla ja koko ajan kuitenkin olin liikkeessä eikai siinä kamalasti jäänyt energiaa varastoon. Muistan tuolloin ihmetelleeni miten joillakin ne kilot eivät lähde raskauden jälkeen.
Ainiin ja en imettänyt lastani, joten siitä ei itselläni ollut ainakaan kyse.
Np, jotkut on, jotkut ei. Toisilla on paksu pitkä tukka, toisilla ei. Yksi on pitkä toinen lyhy jne.
Mutta mun pointti on se että ne on kaikki loppujen lopuksi vain ulkonäköseikkoja, toki aivan liian ylikorostuneen tärkeitä nyky-yhteiskunnassa usein ja pursuaa mediassa joka kolosta, mutta ei ne lapset nyt siitä välitä tippaakaan. Ja ne kai on se tärkein asia eikä vaatekoko.
Ei ne lapset muista aikuisena sitä miltä äiti näytti ja tykättiinkö sen instagram kuvista vai ei, vaan oliko kotona hyvä olla äidin kanssa,
ja ei ne hoikat äidit ole sen parempia tai tee lasta onnelliseksi pelkästään sillä hoikkuudella, joten älä edes turhaan murehdi. Ja lakkaa vertaamasta omaa elämääsi muiden julkikuvaan ja blogeihin :)
Miksi ei voisi olla? Eihän raskaus lihota. Painoa pitää tulla aäidille vaan sen lapsen painon, istukan, lapsiveden yms. verran. Ei itselleen tarvii läskiä kerryttää.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 07:58"]Np, jotkut on, jotkut ei. Toisilla on paksu pitkä tukka, toisilla ei. Yksi on pitkä toinen lyhy jne.
Mutta mun pointti on se että ne on kaikki loppujen lopuksi vain ulkonäköseikkoja, toki aivan liian ylikorostuneen tärkeitä nyky-yhteiskunnassa usein ja pursuaa mediassa joka kolosta, mutta ei ne lapset nyt siitä välitä tippaakaan. Ja ne kai on se tärkein asia eikä vaatekoko.
Ei ne lapset muista aikuisena sitä miltä äiti näytti ja tykättiinkö sen instagram kuvista vai ei, vaan oliko kotona hyvä olla äidin kanssa,
ja ei ne hoikat äidit ole sen parempia tai tee lasta onnelliseksi pelkästään sillä hoikkuudella, joten älä edes turhaan murehdi. Ja lakkaa vertaamasta omaa elämääsi muiden julkikuvaan ja blogeihin :)
[/quote]
Itse ajattelen tätä ennemmin terveysasiana. Haluan olla hoikka, syödä terveellisesti ja liikkua 4-5 krt viikossa vaikka minulla on kolme lasta (vanhin 3v 9 kk).
Lasten kanssa voin lenkkeillä, kotona on liikuntavälineitä ja käyn ohjatuissa jumpissa.
Ei tarvi olla hoikka, normaalipaino riittää. Mutta terveys on ykkösasia.
Minun äitini on synnyttänyt viisi lasta ja on todella hoikka. Salaisuus on siinä, ettei oikeasti syö mitään. Itse pikemminkin säälittää katsoa riutunutta sellaista näkyä. Mitatkin taitaa olla jotakin 160cm/40kg luokkaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:01"]Miksi ei voisi olla? Eihän raskaus lihota. Painoa pitää tulla aäidille vaan sen lapsen painon, istukan, lapsiveden yms. verran. Ei itselleen tarvii läskiä kerryttää.
[/quote]
11 jatkaa. Kyllä kerrytin myös läskiä mutta se oli imetystä varten erittäin tarpeellista mulle koska en jaksa syödä niin paljon enemmän jatkuvasti. Eli kaikki rasvat taas sulaneet imetykseen ja lapsi kohta 6 kk. Kyllä se on ihan yleisesti tiedossa että 2-3 kg rasvavarastoa imetystä varten on ok. Ja joillekin rarpeellista kuten mulle. Ja kauheeta, oon nyt hoikka.
No todella hoikallakin voi olla terveys retuperällä tai mielenterveys horjua, joten turha tehdä siitä varresta niin tolkuttoman tärkeä asia.
Koska eihän kukaan järkevä kuolinvuoteellaan mieti sitä että onneksi olin hoikka sentään (ja ainut toinen vaihtoehto ei ole sairaalloisen lihava kuitenkaan).
Nauti elämästä ja elä terveellisesti niin se riittää :)
Jotku vaan on hoikkia ja sillä sipuli. Itselläni 7 lasta ja olen aina ollut hoikka, ennen lapsia jopa liian laiha. Lasten myötä oon onnekseni saanut muutaman lisäkilon, mutta hoikka olen yhä. Syön enemmän herkkuja kuin pullerot siskoni :-) enkä myöskään ole mikään urheiluhullu.
Mä painoin 3 lapsen jälkeen 57 kiloa (164cm). Imetyksessä ei mennyt grammaakaan joten ei toiminut laihiksena minulla. Keski-iän kynnyksellä hankin lihaksia lähes 9kg eli 4. lapsen jälkeen painoin 65,5kg - sama paino vielä nyt kun hän on jo 12v ja minä kohta 54v. Raskauksissa tuli painoa 3,5-8 kiloa
Mulla ei ole ollut tarvetta lihottaa itseäni, syön hyvin (mm 2 lämmintä ateriaa päivässä) ja herkuttelen mutta pieniä annoksia. Rakastan makeaa ja melkein joka viikonloppu meillä tyttäret tekee kakkuja ja minä syön niitä
Nykyajan länsimaisen naisen/äidin ongelma numero yksi,: ulkonäkö ja paino...
Mutta onhan se hienoa että media luo paineita ja ongelmia jos ei niitä muuten olisi, white people problems :)
Silloinhan sitä EI EHTINYT syödä. Ihmettelen, missä välissä ihminen pystyy syömään, kun on lapsia. Ja vielä epäterveellisesti, kun lapsille pitää syöttää terveellistö ruokaa eikä herkkuja voi edes pitää näkyvillä.
No kun reilun vuoden imettää kolmea reilun kokoista poikalasta ja sitten juoksee niiden perässä niin ei siinä ehdi lihomaan, kun ei tosiaan aina ehdi syömäänkään. Viimeisin vauva meillä varsinkin niin herkkävatsainen, että omia syömisiä piti tarkasti vahtia ja ruokavaliota karsia. Siinä sai syödä ihan kaksin käsin että ei aivan riutunut. Että vähän päinvastainen ongelma kun silmissä mustenee aina kun nousee lattialta ylös.
mä ihmettelen sitä, miten niin monet lihoo raskauden aikana? Mistä ihmeestä ne liikakilot tulee? Mulla on 3 lasta, enkä oo missään vaiheessa ikinä lihonu vaan kaikki raskausajan tuomat lisäkilot on kyllä lähteny siinä synnytyksessä veke. Ja ne lisäkilot nimenomaan on ollu jotain ihan muuta kun läskiä. Koskaan ei oo ollu tarvetta laihduttaa. Enkä millään pahalla, kunhan ihmettelen :)
Niillä ei ole aikaa syödä.Aina hommia ja jos syövät niin sekin jää pöydälle jäähtymään, kun pitää rientää jonkun lapsen avuksi.
minä laihduin liikaakin kun lapset olivat leikki-ikäisiä, pieni ikäero. Esikoinen aika vilkas, nuorimmainen rauhallinen. Meni aikaa niin paljon perässä juostessa, ettei ehtinyt syömään. Meillä myös esikoinen tarvitsi päivittäin kävelylenkkejä, ettei ihan seinille hyppinyt ja jaksoi kävellä todella pitkiä matkoja jo alle 2-vuotiaana. Helposti siinä hoikistuin.