Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäikäiselle teinille olet alkanut kerätä astioita, pyyhkeitä tms

Vierailija
26.02.2014 |

sitä varten kun muuttaa joskus omaan kotiin? Ja millä tavalla keräät niitä: annatko esim synttärilahjoiksi?

Miten teini suhtautuu siihen, että saa tuollaisia lahjoja tai siihen, että keräät niitä jemmaan muuten vain?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään iässä. Kun saivat opiskelupaikan ja hankittiin asunto, niin siinä vaiheessa käytiin yhdessä kaupoilla. Lapsi valitsi ja äiti maksoi. Takuuvarmasti mieluisaa 19v ikäiselle (eikä mitään 14v:n hetken ihastusta) ja samaa sarjaa.

Vierailija
2/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ala mitään keräilemään, ostan sitten kun oikeasti lähtee omaan kotiin. Kamala ajatuskin alkaa hamstraamaan nurkkiin jotain kapioita. Annan nuorten itse valita astiasarjansa ja pyyhkeensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään keräillä. Itse saa hommata haluamansa kun muuttaa. Olisipa ollut kamalaa jos olisi äidin valitsemilla astioilla ja tekstiileillä pitänyt eka oma koti sisustaa. Sehän siinä parasta on että pääsee hommaamaan just sellaisia tavaroita kuin itse haluaa. Mikäs siinä jos annat teinin valita ja ostat ne, mutta älä mene itse hommaamaan mitään pentikkejä ja beessinvärisiä pyyhesarjoja.

Vierailija
4/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alettiin kerätä teema-sarjaa rippikouluiässä ja kyllä niistä vaan on iso hyöty ollut. Vieläkin ovat käytetyimmät astiat meillä ja ikää itsellä kohta kolkyt vee :)

Vierailija
5/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alettiin kerätä teema-sarjaa rippikouluiässä ja kyllä niistä vaan on iso hyöty ollut. Vieläkin ovat käytetyimmät astiat meillä ja ikää itsellä kohta kolkyt vee :)

Vierailija
6/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15 v on toivonut lahjoja, joista on aikanaan hyötyä omassakin kodissa. Tykkää kyllä ruuan laitosta muutenkin.

Vierailija
7/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rotinoita enää kerätä. Ihan kuin odotettaisiin että teini naitaisiin toiseen perheeseen.

Eli ei, en ole kerännyt mitään teinin lähtöä varten.

Vierailija
8/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini antoi ekan astiasynttärilahjan kun täytin muistaakseni 16 vuotta. Olihan se sillon suoraan sanottuna perseestä (ei ollut kotoa muutto kovin ajankohtainen asia), mutta sillon 20-vuotiaana, kun muutin pois kotoa ja oli astiasto viinilaseineen, design-aterimineen ja merkkipyyhkeineen kasassa, niin olihan se luksusta. Monella opiskelukaverilla kun astiakaapit täyttyivät ikealla. Eli kyllä se kannattaa vaikka teini napiseekin! Sain astioita/muita kotiin liittyviä juttuja sekä äidiltä että sukulaisilta jouluna ja synttäreinä. Aluksi sain myös jotain muuta pientä, esim kirjan /pienen vaatelahjakortin jne lisäksi , ettei ihan nyt vaan niitä kodin juttuja..

Vierailija
9/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 23:41"]Mulle alettiin kerätä teema-sarjaa rippikouluiässä ja kyllä niistä vaan on iso hyöty ollut. Vieläkin ovat käytetyimmät astiat meillä ja ikää itsellä kohta kolkyt vee :)

[/quote]

sama! Rippilahjsksi ekat Teemat sain ja nyt ikää 30v ja edelleen tuo keltainen Teema käytössä! Sitä ehtikin kertyä ihan reilusti ja vanhempana ostin itsekin sitä lisää! Kiitokset äidille!

Vierailija
10/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäiset kipot ja kupot ei varmasti lasta ilahduta, jos ne jää kaappiin odottelemaan vuosiksi.

Minä itse aloin saamaan toisella kymmenellä silloin tällöin jotain "aikuismaisia" lahjoja eli tyyliin oman maljakon, johon kesällä haettiin kukat pihalta. Omat pyyhkeet, lakanat ja petivaatteet minulla on ollut aina ja sain niitä myös lahjaksi. Toki ne oli aina ostettu sen hetkisten mieltymysten mukaan, mutta opiskelemaan lähtiessä ne kelpasivat hyvin. Sain lahjaksi mm. lasikulhoa, fonduepataa, vohvelirautaa, jäätelökonetta... Kaikki tuli heti käyttöön. Olin iloinen lahjoistani, koska "tarvitsin" niitä. En olisi ollut kovin ilahtunut lautasesta, joka olisi laitettu kaappiin odottamaan.

Vierailija
11/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesin aikoinaan ihan itse keräilemään kaikkea pientä joskus riparin jälkeen. Ehdin ihan hyvin haalia monta laatikollista tarpeellista tavaraa siihen mennessä, kun 18-vuotiaana muutin pois kotoa :D

Vierailija
12/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse kolmetoista vuotiaasta asti olen toivonut astioita ja muita, sitten omaan kotiin. Ohjeeksi annoin mustat ja valkoiset astiat :) nyt on iittalaa ja marimekkoa mustavalkoiset astiastot kasassa :) aterimet ja muuta keittiösälää :) todella tyytyväinen olen, ikää nyt 18 vuotta ja kohta varmaa suuntaan omaan asuntoon :) ihanaa kun on ihanat astiat käytössä!

Vierailija
13/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 23:41"]Mulle alettiin kerätä teema-sarjaa rippikouluiässä ja kyllä niistä vaan on iso hyöty ollut. Vieläkin ovat käytetyimmät astiat meillä ja ikää itsellä kohta kolkyt vee :)

[/quote]

sama! Rippilahjsksi ekat Teemat sain ja nyt ikää 30v ja edelleen tuo keltainen Teema käytössä! Sitä ehtikin kertyä ihan reilusti ja vanhempana ostin itsekin sitä lisää! Kiitokset äidille!

[/quote]

Eikä! Mullakin on keltaista :D myöhemmin sain lisälsi pari valkoista ja sinisyä mukia ja kulhoa, mutta muuten keltaista kaikki :)

Vierailija
14/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on itse alkanut toivoa tiettyä astiasarjaa yms tarpeellista kodin ja keittiön tavaraa n. 15-vuotiaana. Nyt kun kotoa muutto häämöttää, on kasassa jo aikamoinen määrä kaikkea hyödyllistä :)  Eipähän tarvi sitten kerralla kaikkea hankkia, kun muuttaa omilleen.

Vierailija
15/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös muutama sininen, valkoinen, harmaa ja punainen Teema muki, mutta kaikki muut kahvikupit, lautaset ja tarjoiluastiat keltaista! Ja sitä ei edes enää valmisteta! No olemme nyt sitten vähän paremmaksi kalustoksi keränneet Arabian Lumi sarjaa, sitäkin saatiin 12hlö kupit, lautaset häälahjaksi!

Vierailija
16/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä koruista, etenkään Kalevala-koruista, joita ainakin minun nuoruudessani oli tapana rippi- ym. isoina lahjoina tytöille antaa. Joten ilmoitin hyvissä ajoin ennen ripareita äidilleni mitä astia- ja aterinsarjaa alan keräämään ja hän jakoi tiedon sukulaisille. Joten omaan muuttaessani astioita oli jo ihan mukavasti. Nyt ikää 33v ja edelleen samat sarjat miellyttää silmää.

Vierailija
17/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa lakanoita tuplat valmiiksi.

Minua ainakin harmitti, kun sain laadukkaita pussilakanasettejä lahjaksi teininä, mutta käyttämättä ne parittomat nyt on jääneet kun tykkään laittaa samanlaiset tuohon parisänkyyn. Laadukkaat vuodevaatteet kuitenkin kestää vuosikymmeniäkin, vähän käytön määrästä riippuen.

Vierailija
18/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:52"]

Minua ainakin harmitti, kun sain laadukkaita pussilakanasettejä lahjaksi teininä, mutta käyttämättä ne parittomat nyt on jääneet kun tykkään laittaa samanlaiset tuohon parisänkyyn. Laadukkaat vuodevaatteet kuitenkin kestää vuosikymmeniäkin, vähän käytön määrästä riippuen.

[/quote]

Ja sitten sattuukin puoliso, joka haluaa yhteisen ison peiton.

Eipä olisi sitten mitään hyötyä parillisista yhden peiton lakanoista.

Vierailija
19/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta rippikoulun jälkeen olen alkanut antaa pojilleni joululahjaksi "jotain omaan kotiin." Lähinnä kyseessä ovat olleet laadukkaat kokkiveitset ja hedelmäveitset, Fiskarsin perinteiset sakset, sammutuspeitto yms.

Vierailija
20/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 00:52"]

[/quote]

Ja sitten sattuukin puoliso, joka haluaa yhteisen ison peiton.

Eipä olisi sitten mitään hyötyä parillisista yhden peiton lakanoista.

[/quote]

En olisi edes puoliswon vuoksi itse suostunut yhteiseen peittoon.