voinko mennä kätilöopiston päivystykseen vaivojeni takia?
Mulla on tutkimusta ja hoitoa vaativa vaiva.
Nyt selkeästi pahentunut.
Yksityinen tietysti on mahdollisuus, mutta Kätilöopisto- ottavatko sinne?
Kommentit (33)
Soita päivystykseen ja kysy ensin.
"Klo 20-08 välisenä aikana naistentautien päivystys toimii Kätilöopiston sairaalassa, puh. 09 471 65300."
"Lisätietoja kiireellisiin raskautta koskeviin ongelmiin ja hätätilanteisiin saa ympäri vuorokauden numerossa 050 427 0326. Päivystyspotilaita pyydetään soittamaan ennen saapumista."
Kerro pikkuisen lisää. Onko vaarallista odottaa vaivasi kanssa aamuun?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:42"]Kerro pikkuisen lisää. Onko vaarallista odottaa vaivasi kanssa aamuun?
[/quote]
Aamuun pärjään kyllä, mutta nyt on tilanne pahentunut. Pakko kuitenkin lääkäriin mentävä.
Mutta jos et ole raskaana, sun pitää mennä tavallisen tk-päivystyksen kautta.
Menisin (ja olen mennyt) yöllä vain sairauteen liittyen todella kovissa kivuissa - vaati morfiinia osastolla - ja verta solkenaan vuotaen - vaati ompelun päivystyksenä. Molemmat Naistenklinikalla vuosia sitten.
On muitakin päivystyshoitoa vaativia naistentauteja kuin raskaus. Ap epäilee tulehdusta, onko korkea kuume, pysytkö tolpillasi? Jos et pysy, soita sinne.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:59"]
On muitakin päivystyshoitoa vaativia naistentauteja kuin raskaus. Ap epäilee tulehdusta, onko korkea kuume, pysytkö tolpillasi? Jos et pysy, soita sinne.
[/quote]
On, mutta eikö erikoissairaanhoidon kohdalla ole normaalisti niin, että sinne ei oteta suoraan, vaan tavallisen tk/sairaalapäivystyksen lähettämänä, ellei olemassa olevaa hoitokontaktia ole olemassa?
Soita sinne. Olin itse tuolla keskenmenon jälkeisen runsaan vuodon takia. Ensin soittaessani sanoi, että voisin seurailla vuorokauden oloa, mutta seur. päivänä soittaessani antoivat luvan tulla päivystykseen.
Toivottavasti ap:llä ei oo menneet jalat alta kun ei kuulu enää mitään...
Tietenkin sinne voi ja PITÄÄ soittaa jos on raskaana ja epäilee, että,kaikki ei ole kunnossa. Tulehdus voi esim. Nostaa verenpainetta tai muuten olla riski sikiölle. Eli luuri käteen.
Tietenkin sinne voi ja PITÄÄ soittaa jos on raskaana ja epäilee, että,kaikki ei ole kunnossa. Tulehdus voi esim. Nostaa verenpainetta tai muuten olla riski sikiölle. Eli luuri käteen.
Riippuu paljon siitä, millaista tulehdusta epäilet. Esim. kohtutulehdus ja raskaus on huono yhdistelmä.