Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppisiä? Ehkäisyn lopettaminen

Damen
07.11.2020 |

Poistatin hormonikierukan enkä haluaisi uutta. Luin jostain että vaikka kuukautisvuotoa vielä tulisikin ei se tarkoita enää hedelmällisyyttä. Uskaltaisikohan tuohon luottaa... Minkä ikäisenä te olette olleet jo huolettomia ehkäisyn suhteen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi kyllä. Olisi pahin pelko tulla raskaaksi vielä.

Vierailija
2/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös lopetin kierukan käytön. Olen ollut sinkku melkein kahdeksan vuotta. Ei parisuhdetta, vain satunnaisia yhden yön juttuja. En oo raskaaksi tullut. Välillä käytetty kondomia välillä ei mitään. Jos alkaisin suhteeseen miettisin ehkäisyn uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä gynellä tarkistamassa, onko munasarjoissa vielä elämää. Tuossa asiassa ei kannata mutuilla.

Vierailija
4/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuukautiset loppuvat 40-50-vuotiaina. Tässä iässä ei ole kovin toivottua tulla raskaaksi kylläkään tietyistä syistä, mutta yleensä ei tule enää raskaaksi 50v. Älä huoli.

Vierailija
5/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, että kierukkaa kannattaisi pitää vaihdevuosien yli, pienentää/poistaa oireita.

Vierailija
6/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä huono mäihä, en luottaisi ikään. On niitä yli viiskymppisiäkin raskautunut. Itsellä oli kivuliaisiin kuukautisiin määrätty kierukka, jonka otatin pois viidenkympin nurkilla syöpäriskin lisääntymisen takia, ja kuukautiset alkoi taas. Ehkäisisin, jos en olisi steriili.

Vierailija
7/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan sama tilanne, poistatin 10 vuotta hyvin palvelleen kierukan 50-vuotiaana ja eikös ne pahuksen kuukautiset taas alkaneet.

Olen sinkku, joten ei paljon seksielämää. Pari kertaan olen ollut yhdynnässä ilman ehkäisyä.

Vierailija
8/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta kannattaa ehkä kuitenkin kysyä mielipidettä lääkäriltä. Ei täältä

Vierailija
9/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 57-vuotias. Kävin noin 4 vuotta sitten gynellä tarkoituksena luopua hormonikierukasta. Laitoinkin vielä uuden koska munasarjat toimivat hyvin ja lekuri sanoi, että kierukka vähentää vaihdevuosioireita,

Vierailija
10/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 56 vuotiaana gynellä, toimintaa oli vielä sen verran, että kierukkaa ei poistettu.  Nyt 58 vuotiaana kävin uudelleen ja toiminta oli loppunut, eikä raskaaksitulovaaraa ole.  Jätin kierukan kuitenkin vielä ensi vuoteen.

Vierailija
11/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 41 ja ehkäisyni on varmat päivät. Kuukautiset eivät ole tae hedelmällisyydestä. Hedelmällisyys päättyy pääsääntöisesti noin 10 vuotta ennen vaihdevuosien alkamista.

Vierailija
12/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös lopetin kierukan käytön. Olen ollut sinkku melkein kahdeksan vuotta. Ei parisuhdetta, vain satunnaisia yhden yön juttuja. En oo raskaaksi tullut. Välillä käytetty kondomia välillä ei mitään. Jos alkaisin suhteeseen miettisin ehkäisyn uudelleen.

Olisit voinut tulla raskaaksi ilman ehkäisyä. Mitä jos tulisit? Turha abortti jonka olisi voinut välttää ehkäisyllä.

Vierailija
13/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan aikana oli ihanaa spontaania seksiä. Mutta nyt poiston jälkeen olen yllättynyt omasta olostani. Olen pirteämpi ja skarpimpi. Ehkä hormonaalinen ehkäisy ei sopinutkaan minulle loppujen lopuksi. Joku ratkaisu pitäisi keksiä...

Vierailija
14/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit valuvat vesistöön vahingoittaen luontoa ja esim. kaloja.

Sitä kautta myös ihmistä.

Otan vauvani vastaan enkä käytä häkkyröitä sisälläni.

Vierailija
15/18 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi. Sukuhistoriastalöytyy useampikin ikä-äiti. Mummon sisko sai nuorimpansa 48-vuotiaana ja tarinan mukaan isoisomummo sai ensimmäisensä 16-vuotiaana ja viimeisensä 56. Lapsia oli kaikkiaan 14. 

Vierailija
16/18 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisi jo olla huoleton tuossa iässä.

Vierailija
17/18 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menopaussi on tapahtunut, kun vaihdevuosi-ikäisellä naisella kuukautiset ovat olleet poissa yli vuoden.".

En vielä siis luota, vaikka olen viisikymppinen ja kuukautiset olleet pois jo puoli vuotta.

En vain halua joutua aborttia tekemään, ja varsinkin kun itsrlläni kuukautiset ovat myös raskaana tulleet, niin saattaisi sekoittaa pakkaa.

Vierailija
18/18 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonit valuvat vesistöön vahingoittaen luontoa ja esim. kaloja.

Sitä kautta myös ihmistä.

Otan vauvani vastaan enkä käytä häkkyröitä sisälläni.

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän